Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Ifall intresse finns så har jag startat en tråd för oss som har fött:
www.familjeliv.se/forum/thread/78912147-julibebisar-2018
Måste fråga hur har ni haft det med besök på mvc såhär på slutet? Jag var där 18/7, fick ny tid 1/8 hos en annan bm då min har semester. Om jag kommer gå på det besöket så är jag i 41+1, ska man verkligen inte kolla något däremellan? Bm har inte ens nämnt hinnsvepning utan sa bara att om jag går till 42+0 ska jag ringa till fl på morgonen för att ev. få tid för igångsättning om kroppen är redo.
jag har eventuellt ätit något olämpligt, eller så är något lite på g nu för jag har så himla ont i magen nu till och från plus att jag får springa på toaletten hela tiden och kan absolut inte sova. Hoppas på senaste alternativet men det kan lika gärna va det första .. :S
jag har eventuellt ätit något olämpligt, eller så är något lite på g nu för jag har så himla ont i magen nu till och från plus att jag får springa på toaletten hela tiden och kan absolut inte sova. Hoppas på senaste alternativet men det kan lika gärna va det första .. :S
Kul för er som det händer nåt för!
Ringde mvc imorse för att se om jag kunde få en tidigare tid, det fanns såklart ingen vilket jag iofs nästan kunde gissa. Fick dock till svar (från en bm jag aldrig träffat eller pratat med innan) "ser att det är ett v 41 besök, du vill inte föda barn istället för att komma hit" följt av ett låååångt skratt.. i vanliga fall hade jag inte brytt mig men nu blev jag helt ställd och ville nästan lägga på luren. Hade tänkt att fråga om hinnsvepning bl.a. men kände inte för att prata något mer med människan och efteråt så grät jag en skvätt haha mest pga irritation tror jag men brukar inte gråta mer än åt film i vanliga fall så sambon blev nog chockad.
Är verkligen förvånad över att jag reagerar såhär över att ha passerat bf för jag vet ju att det är vanligt speciellt första gången.
ush för hemorrojder !! Somnade tillslut inatt och inget mer sedan dess. Min slempropp sitter kvar, är fortsatt risig i magen men har väldigt mycket molvärk nu både fram och bak i ländryggen. Åå vill bara få detta överstökat
Kul för er som det händer nåt för!
Ringde mvc imorse för att se om jag kunde få en tidigare tid, det fanns såklart ingen vilket jag iofs nästan kunde gissa. Fick dock till svar (från en bm jag aldrig träffat eller pratat med innan) "ser att det är ett v 41 besök, du vill inte föda barn istället för att komma hit" följt av ett låååångt skratt.. i vanliga fall hade jag inte brytt mig men nu blev jag helt ställd och ville nästan lägga på luren. Hade tänkt att fråga om hinnsvepning bl.a. men kände inte för att prata något mer med människan och efteråt så grät jag en skvätt haha mest pga irritation tror jag men brukar inte gråta mer än åt film i vanliga fall så sambon blev nog chockad.
Är verkligen förvånad över att jag reagerar såhär över att ha passerat bf för jag vet ju att det är vanligt speciellt första gången.
Hmpf, lite märklig fråga ändå. Det är väl klart att man hellre fött barn. Jag är känslig i vanliga fall på hur jag blir bemött av personer men nu är jag extra känslig och hade nog också börjat gråta om det var jag.
Jag har besök hos bm idag och sen har jag nästa om två veckor. Har alla passerat bf nu utom jag? Haha känner mig såååå efter. Har inga förvärkar heller, eller vanliga värkar. Bara harmlösa sammandragningar. Det enda som hänt är att jag har blivit mystiskt halt på ena benet. Känns inte som när jag hade nerver i kläm utan snarare att jag legat på något konstigt vis. Sitter liksom i lederna på nåt vis men det är inte foglossning heller. Knasigt. Och störigt.
Idag har jag varit på det garanterat sista besöket hos min bm. Allt ser fortfarande bra ut med bebisen och hon sa att hon kunde kolla om det gick att göra en hinnsvepning vilket jag ville. Tyvärr så var min tapp inte mogen så det gick inte, den hade dock mjuknat längst ut så något händer väl iaf. Sen blev jag uppringd av förlossningen som bokat in mig för igångsättning på tisdag! Då är jag i v 42+0. Vore såklart skönt om bebis kommer självmant men det känns också skönt att ha ett sistadatum. Just nu känner jag för att typ sova fram tills dess för min kropp är tung och trött nu.