• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah

Att oroa sig hör till verkar det som. Mina symptom har lugnat sig de senaste dagarna. Vet inte om det är för att det är helg och jag sover mer. Jag blir supernojig eftersom samma sak hände förra gången, typ runt samma tid (och det var då graviditeten avstannade). Jag vågar inte prata med min sambo om det, det känns lite som att om jag pratar högt om det så förstör jag allt :/ Jag har fortfarande ömma bröst och ett lynnigt humör men både uppsvälldhet och illamående tycks ha försvunnit. Skönt ändå att jag ska på VUL på måndag, då behöver jag iaf inte oroa mig särskilt länge.

• Ankre018

Jag plussade ju i fredags, har haft rätt mkt symtom så verkar vara relativt känslig på hormoner....

Är illamående, kissnödig jämt, förstoppad 'suck', yr vid för snabba rörelser, sådan extrem trötthet, men framförallt uppblåst i magen som typ "innan mensen värk" alltså inte full mensvärk men som förkänningar av att mensen kommer, typ en band runt hela nedre delen av magen, att man dragit åt skärpet lite för hårt typ...

Men antar att det bara är att gilla läget och hoppas det inte pågår ända till 18 juli :D

Visst fanns det en fb grupp? Jag vill gärna hänga på i den. Och kanske finns någon fler från Piteå här? Skulle vara himla kul :)

• Loomi

Hej! Jag hoppar gärna in här!

Startade precis en egen tråd men insåg nu att det redan fanns en BF-juli tråd så jag hänger gärna med er!

Plussade idag och lyckan är enorm! Har en 3-åring sedan tidigare och BF nu är runt 23/7.

I morgon får blivande pappa en farsdag-present han sent ska glömma, att en ny liten är på väg!

Hur är det med er andra, första barnet nu i juli eller syskon? Må så gott!

• Iowhannah
    Loomi skrev 2017-11-11 21:41:34 följande:

Startade precis en egen tråd men insåg nu att det redan fanns en BF-juli tråd så jag hänger gärna med er!

Plussade idag och lyckan är enorm! Har en 3-åring sedan tidigare och BF nu är runt 23/7.

I morgon får blivande pappa en farsdag-present han sent ska glömma, att en ny liten är på väg!

Här blir det (förhoppningsvis) andra barnet. Vi har en ganska nybliven tvååring här hemma (skapligt jobbigt vissa dagar, med alla hormoner och allt) och han kommer nog bli ett fantastiskt storasyskon :)
  • eriwag
    Loomi skrev 2017-11-11 21:41:34 följande:

Hej, grattis och välkommen!

Jag väntar 4:e barnet. Fick plus på stickan idag, lite choklad. Eller ganska mycket faktiskt då vi skyddat oss. Men välkommet såklart. Måste bara ställa om sig lite ;)

Mina tidigare barn är 9, 5 och 2 :)
  • mamadada

Vad har ni för symptom ? Jag är sjukt trött hela dagen, och jag har feber hela tiden! Är det normalt ?
    Jag känner mig mer som att jag är sjuk, feber,fryser,yr, HELT orklös.
    Minns inte att jag var såhär extremt trött av min dotter, och inte hade jag heller någon feber ? har runt minst 38.5 hela tiden, känner mig så svag. Och har ett stadigt illamående, har kräkts bara två gånger igår på morgonen. 

Är förmodligen 6 fulla veckor nu,pga pcos vet inte hur långt gången jag är, men minst 6 veckor vet jag att jag är. Hjälp :( är så orolig..

• miachr78
    Cecilie skrev 2017-11-11 20:52:28 följande:

Grattis Johanna :)

Fråga till er alla, någon som har lite molande värk i ena sidan, typ över äggstocken? Har ont i högersidan till och från.. blir orolig för utomkvedshavandeskap :( är bara i v 4+0.

Jag har idag haft ont nästan hela dagen. Det är inte samma smärta som mensvärk utan mer en brännande känsla och att det spänner. Mest på vänster sida.
  • Iowhannah
    mamadada skrev 2017-11-11 22:57:38 följande:

Vad har ni för symptom ? Jag är sjukt trött hela dagen, och jag har feber hela tiden! Är det normalt ?

Jag känner mig mer som att jag är sjuk, feber,fryser,yr, HELT orklös.

Minns inte att jag var såhär extremt trött av min dotter, och inte hade jag heller någon feber ? har runt minst 38.5 hela tiden, känner mig så svag. Och har ett stadigt illamående, har kräkts bara två gånger igår på morgonen. 

Är förmodligen 6 fulla veckor nu,pga pcos vet inte hur långt gången jag är, men minst 6 veckor vet jag att jag är. Hjälp :( är så orolig..

Jag har känt mig febrig men inte mer än så. Min kropp tycks reagera på extrem trötthet med att bli varm och frusen. Hur länge har du haft feber? Jag tänker att du kanske lyckades tajma in en influensa också.
  • Onewayticket

Jag hoppar in här. Plussade ganska svagt men tydligt imorse. Bästa farsdagspresenten till sambon tror jag.Första barnet, andra försöket, vi är båda 24 och har varit tillsammans i 5,5 år. :) Har känt mig gravid i typ en vecka redan, mått illa, haft molvärk och jätteont i brösten. Hoppas det hänger sig kvar nu. 

• Småbarnsåren
    miachr78 skrev 2017-11-11 18:03:02 följande:

Har ni molvärk? Hurdan typ av värk har ni isf? Min känna inte riktigt som den typiska mensvärken som jag brukar ha utan det känns mer som det spänner och drar. Speciellt på vänstra sidan. Blir ju lite orolig eftersom det är mest där och börjar undra om det är utomkveds men jag har inte jätteont utan mer att det känns då och då och blöder inte så det känns ju mest som växtvärk :)

Känner exakt likadant

Enbart vänster sida, drar hela vägen upp i midjan

Jättekonstigt!!
Svar på tråden Bf juli 2018