Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Bf juli 2018

Tycker min mage är ganska stor o spänd på kvällarna men på morgonen är den som vanlig o mjuk typ, konstigt.. Mannen säger att jag börjar bli rundare hehe, kan alltid hoppas, mysigt!

Har ni mkt sexlust? Tkr min är som bortblåst o har varit sen sista 10-12v såklart beroende på illamåendet men nu när det försvunnit så har ju tröttheten tatt över , min man är frustrerad haha. Nejdå men vore ju mysigt o få till det nångång men nej, finns inte där alls.

• Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-02-08 22:30:19 följande:

RUL i morgon! Känns spännande, trots att det inte var länge sen vi gjorde KUB. Jag vet ju att bebisen lever eftersom jag känner den varje dag, men det ska bli kul att få veta hur den mår också, och hur stor den är. Magen känns inte så stor längre tycker jag, jag hoppas ju att den här bebisen är mindre än vad sonen var när han föddes (55 cm och 4125 gram) så om mindre mage indikerar det så blir jag glad.

Åh så spännande med rul, tyckte det var så mysigt att få se liten där inne, skrota runt, fast man inte eller jag känt så mkt så det va skönt o få bekräftelse o att man inte bara inbillat sig..
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-02-09 14:10:42 följande:

RUL gick jättebra och vi fick rätt snabbt se att det är en busig liten tjej i magen <3 Blir så mysigt med en liten lillasyster :)

Åh va mysigt grattis :) <3
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-02-08 23:11:52 följande:

Jag har också noll sexlust. Visst, det kanske inte alls är konstigt mtp depressionen osv, men jag kan också känna att det vore kul att ligga nån gång. Gravidsex är ju så mycket skönare än vanligt sex!

Min mage är tvärtom, stor och spänd på morgonen (vet inte varför riktigt, det var likadant första gången) och mjuk och gosig på kvällen. Konstigt nog så är det bara övre delen som är spänd på morgonen, inte delen där bebisen ligger. Typ som att allt har tryckts upp en liten bit under natten.

Håller med dig om det där att övre magen är liksom spänd, inte där bebis ligger haha typ som allt innehåll tryckts upp, men drt gör drt väl också .. Typ.
  • Mamma till S
    malikan skrev 2018-02-09 11:18:26 följande:

Jag vågar typ inte ha sex, mina sammandragningar har börjat och får ligga med vetekudde varje kväll. Igår va det riktigt illa.

Har iallafall fått tid till överläkaren nu för att börja mina kontroller av tappen samt bedömning om jag behöver sätta cerklage. Är dock inte bokad förrän i början av mars :(

Nu försöker jag ladda för 2 st 34 timmarspass i helgen, vet inte riktigt hur jag ska orka, ensamarbete med dessutom.

Funderar på att bli politiker och införa att alla gravida får gå hemma med lön, haha

Nej då förstår jag, skulle jag inte heller ha vågat ju!

Åh så segt o vänta men hoppas ändå att besöket då i mars blir bra o ger något! <3

Men oj, vad jobbar du med? Ta det lugnt o lyssna på kroppen.
  • Mamma till S

Vi är inte riktigt enade heller, jag kommer med massa förslag på pojknamn men får bara nej, blir toookig Hahah ;D

Men är ju en stund kvar.. Hm. Med sonen så tog det ca 2 månader o enas. ;P

• Mamma till S
    tiiitti skrev 2018-02-12 14:42:37 följande:

Varit på RUL nu :) allt såg fint ut

Blir en lillebror :)

Åh va kul. Grattis till lillebror <3
  • Mamma till S
    tiiitti skrev 2018-02-12 14:42:37 följande:

Varit på RUL nu :) allt såg fint ut

Blir en lillebror :)

Åh va kul. Grattis till lillebror <3
  • Mamma till S

Suck. Fick brev från FK idag!

Har ju varit sjukskriven sen 21 dec, tom 21 januari. Ja.

Den 22 provade jag o jobba men gick inte alls, fick en fortsatt sjukskrivning till 28 feb, MEN fick nu ett brev då att läkaren inte skrivit utförligt varför jag inte kan jobbs trots illamående o kräkningar. Alltså. Samma handläggare, samma ?sjukdom? jag är hemma för. Stod att har inte läkaren svarat innan den 19e så kommer det beslutas från förra perioden. Men alltså, åh. Det gör mig så stressad! Man måste va frisk för o vara sjuk!

Läkaren är på plats 1 gång i veckan på denna mottagning.

Ska ringa bm imorn o höra såklart men åh...

Svar på tråden Bf juli 2018