Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Bf juli 2018

Känner ni av bebis varje dag? När ?måste? man det? Känner av lite svep här o där om jag känner efter men inte så mkt mer än. Åh vill slippa oron över nånting hela tiden.. suck!

Ja drt finns då folk till allt , bara för att man är gravid verkar många människor kunna tro att det är ok att bete sig lite hur som, som typ hej tjockis, eller klämma på magen!! JAG VILL INTE ATT DU TAR MIG PÅ MAGEN UTAN LOV, förstår inte, är det ok annars?? Alltså. Det är i min skalle obegripligt hur man helt plötsligt kan släppa allt för det visar sig att någon är gravid! Hm...

• Mamma till S

Antar väl också att bebis har en del plats kvar i magen o snurra runt i, tror jag känt bebis varje dag, men osäker. Jag vet inte! Överanalyserar varje grej ibland hehe.. Men jag hoppas såklart liten mår bra, har han ju gjort alla ggr vi kollat in men vill så gärna känna mer!!! Så man kan sluta tveka.....

Ja, alltså. Folk tror att dom får kläcka ur sig vad som till en gravid kvinna, varför skulle det vars ok undrar jag mest?

Så jäkla lågt, går inte o tar på folks magar o skulle inte göra det på en gravid heller, märkligt tkr jag!

• Mamma till S
    Hermioney skrev 2018-02-19 11:46:03 följande:

Du kan känna en dag och sen kan det gå veckor innan du känner igen. Den har en stor simbassäng nu. Det är inte förrän efter vecka 26 man ska känna den varje dag när simbassängen blir en plaskdamm

Åh vilken bra beskrivning! :) Så då antar jag att man kan lugna sig lite då.. Att den ändå har en del plats o röra sig i fortfarande. Är ju i v 20 o har precis kommit igång o känna typ. Så hoppas det snart kommet igång lite mer :)
  • Mamma till S
    Cecilie skrev 2018-02-19 16:12:02 följande:

Jag är i vecka 19+0 med andra barnet och känner väl någonting ibland någon gång om dagen, men väldigt osäker på om det är bebisen jag känner eller något annat. Är så sjukt nojjig för RUL på torsdag. Min barnmorska tyckte det lät normalt dock... men jag är fruktansvärt orolig.

Kommer gå bra på rul <3 hur o vart känner du? Jag vet nog att det är bebis man känner men ändå så tror jag att det är inbillning ;p

o jag är så trött på att ?allt är normalt? fan får alltid höra det haha o säkert så är ju allt normalt men hallå! Åh! Min bm menade på att eftersom man fött barn innan så finns det också mer plats för bebis o röra sig i, får lite på hennes ord. Har världens bästa bm men jag hoppas som sagt man får känna liten snart, så man inte inbillar sig. Tror jag känt nångång idag!

Fick hem min enorma gravidkudde idag haha hoppas den är lika skön nu som alla lovat ;)
  • Mamma till S

Har ont i underlivet! Aaah! Första dagen på jobbet efter 2 mån sjukskrivning o mår som ett fitt, förlåt men fy så illa jag mår, kroppen värker i varenda del o börjat ömma i underlivet, hade ju så för nån vecka sen, kändes svullet o tungt men nu ilar det mer, ömmar, så svårt o förklara! Är bara i v 20, o känner redan såhär!! Vill bara va... Fy så jobbigt det vart ikväll :(

Tänkte börja jobba igen o testa, har ju ändå sista veckan mått bra men ikväll när jag kom hem! Fy :(

• Mamma till S
    hilja14 skrev 2018-02-20 15:01:51 följande:

Någon här som gjort eller ska göra RUL på CSK? Hur långt innan fick ni kallelsen och i vilken vecka gjorde ni rul eller kommer ni att vara i när ni gör rul? Jag är i v18 (17+1) och har inte fått kallelse ännu.. Jag börjar undra om kallelsen kommit bort på posten :o

Min kallelse till kub kom bort, dock i Uppsala län men ringde bm o hon fixade en tid samma dag! Så ring din bm tkr jag! Här får man ul tiden direkt vid inskrivningen.
  • Mamma till S

Någon här som tänkt söka graviditetspeng/havandeskapspeng eller vad det idag heter!! Jobbar i vården å känner redan nu att det börjar blir tungt.. Bara v 21 så känns ju sådär. Får ju isf gå hem tidigast i maj! Suck.

• Mamma till S
    Horisonten skrev 2018-02-23 10:58:27 följande:

Ja jag kommer söka det. Då både min läkare,sjukgymnast och FK tyckte det. Jobbar ju också inom vården. Men jag har ju inte jobbat sen typ v 6 tror jag det var. Pga illamåendet och sen även pga foglossningen. Så varit sjukskriven. För kan absolut inte jobba med de jag gör med illamåendet som år kvar ännu. Och absolut inte med denna foglossning och smärta :(

Åh fy, usch va jobbigt!! :( Stackare.

Men hur söker man? Måste ha intyg från chefen? Läkare?

Kan man ansöka redan du, även om man ska gå i maj?

Jag har också varit sjukskriven för illamåendet en tid , nu är det bättre med det men känner tyngdmässigt kommer jag inte orka.. Är det svårt o få beviljat?
  • Mamma till S
    Perpen skrev 2018-02-26 08:18:12 följande:

Dags för rul i eftermiddag. :D 

Äh va spännande!! Uppdatera sen <3
  • Mamma till S
    Sopp skrev 2018-02-26 10:21:10 följande:

Ni som redan har tre barn, vad har ni för bil? I helgen satt min superspinkiga man i mitten där bak mellan våra söners barnstolar och beskrev det hela som olidligt så ny bil är på tapeten. Är det en väldigt rymlig typ kombi/suv man ska titta på eller rent av sjusitsig?

Vi har en 7sittsig Dodge Journey, jättenöjda :)
Svar på tråden Bf juli 2018