Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

För några år sen var vi på semester hos min moster utomlands. Hon städade bort våra öronproppar så vi fick köpa stenhårda utländska. De skavde! Som att ha ett grönt skol-suddigummi i örat! Tungan ute

Om jag använder L från hjärtat känner jag att de tar emot eller skaver men S sitter perfekt och stör inte alls.
    Vi byter öronproppar en gång i veckan efter att han en gång i början använde sina flera veckor och fick problem med öronen och fick ha örondroppar.

• Hermioney

Jag har börjat fundera på BB-väska. Är det nåt man måste ha? Vad är nödvändigt att ha i den?

Varför har man den ens? -Allting finns väl på sjukhuset?

• Hermioney
    Horisonten skrev 2018-05-23 22:42:18 följande:

Är det någon här inne som vet i vilken vecka som slemproppen inte återbildas mer? Hör olika. Funderat på

Om små delar av min slempropp gått. Väldigt väldigt små. Sä skulle tro att mycket ör kvar elmer återbildas. Men funderar på om det finns en viss vecka då nu kommer den knte tillbaka. Förstår ni hur jag menar?

Jag vet inte vilken vecka.

En bit av min lossnade i v. 32+3 och har nu återbildats. Idag är det v. 34+2. Det tog nog en och en halv vecka tills den var helt återbildad.
  • Hermioney
    Horisonten skrev 2018-05-24 15:20:12 följande:

Okej hur vet du att den återbildades?

Tror bebis vänt sig ner då jag har ont och som svullnad ner i underlivet som den ligger och trycker och bortrar. Kan ju hoppas och att den isåfall inte vänder. Och att trycket kan påverka göra tappen mogen inför min bedömningstid som är om en månad ca. Mina andra fixerade sig tidigt. Dottern vet jag ibte exakt bara att de var tidigt och sonen låg ruckbar i v 34+ och fixerad i b 36+ så se hur de blir denna gången. Bm har aldrig känt än hur bebis ligger och jag gick in i vecka 33 idag :) <3

För att de sa det

Det enda skillnaden för mig var att det inte längre känns som ett stort hål mellan benen som det gjorde då
  • Hermioney
    kattnos skrev 2018-05-25 23:00:55 följande:

Jag måste fråga om foglossning: Jag vet egentligen inte vad det är för det är inget som har plågat mig under graviditeten hittills. Idag när jag hade hängt över jordgubbslandet och lagt ut gräsklipp kände jag att det gjorde ont långt ned i ryggen. Samma sak känner jag ibland när jag har dammsugit och sådant men detta var första gången det satt i lite längre efter jag slutat anstränga mig. Men är foglossning kopplat till ansträngning eller är det snarare mina nedre ryggmuskler som börjar tycka att jag är tung?

Min bebis har legat åt rätt håll i minst någon vecka - fram tills i morse då det plötsligt blev väldigt oroligt i magen och det verkligen kändes som ommöblering. Sedan dess känner jag nästan bara rörelser långt ned i magen igen så jag antar att bebis inte vill lägga sig för utfärd riktigt än :) Men några veckor till ska den ju gärna ligga kvar innan jag är fullgången (v. 33, 32+3 idag).

För mig var det så att det blev värre ju mer jag rörde mig. Så jag har legat i sängen i 8 månader. Vissa dagar har jag knappt kunnat gå en kort runda på willys utan att få jätteont. Foglossningen har jag inte känt av sen tredje trimestern kickade in.
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-05-28 01:10:25 följande:

Vad kul det kan vara med gravidhjärna ibland. Jag har nästan vant mig vid att jag blandar ihop ord och skapar helt nya ord men i dag tog nog ändå priset, jag kallade min 2,5-åriga son för mamma! Typ: men mamma... nej, så heter du ju inte. Haha!

Ska du ha en flicka?
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-05-28 08:42:23 följande:

Förresten...är det nån som läcker mjölk? Jag har ammat mina tidigare barn (2st) o med den första var brösten gigantiska innan förlossningen o läckte endel innan

Jag läcker ingen mjölk alls.
  • Hermioney

Hur ser brösten ut på er andra?

Jag har hört så mycket om att man ska få stenhårda bröst som står rakt ut.

Mina har blivit hårdare och fyllda men inte stenhårda vilket kan bero på att jag redan har enorma. De har växt från F till H. Snart finns det inga BH:ar kvar att köpa.

Får man tillbaka sin egen storlek sen när man ammat klart?

Kommer de bli två tomma påsar som hänger ner till knäna?

• Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-05-28 10:54:43 följande:

Med första var mina fyllda och stora innan och efter förlossningen. Väldigt fina under amningstiden ;). Sedan blir de lite mjukare men mina har knappt påverkats alls av amning. Dock med andra och nu tredje graviditeten så är de inte alls så stora och fyllda så de lär väl bli stora när amningen sätter igång igen några där efter förlossningen. Kan dock tillägga att jag har B-C. Har stora bröstvårtor under mina graviditeter som går ner efter amningstiden.

Det har jag läst överallt och får inte ihop det.

"Några dagar efter förlossningen rinner mjölken till."

Jag låter säkert jättekorkad men Behöver inte barnet äta något de första dagarna eller kommer det ut nån annan vätska då?
Svar på tråden Bf juli 2018