Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Bf juli 2018

Twoblirthree skrev 2018-05-29 20:13:31 följande:

Vi får ju en tredje flicka så vårt förråd på flicknamn börjar ta slut... några tips på lite ovanliga inte konstiga flicknamn?

Vivianne
  • Hermioney
    Utvandraren2 skrev 2018-05-30 00:45:04 följande:

Ja, idag nådde höftontet en ny nivå. Uppkörd tennisboll var en väldigt bra liknelse. Går ju som jag skitit på mig. Går helst inte alls.

Har helt galet mkt att göra då allt som inte fick köra ihop sig har gjort det. Samtidigt fick jag fixa det allra mest akuta idag, ny hyresgäst från 1/7. (Så går vi inte miste om hyra.) Resterande saker, tex förfallande hem och trädgård får vi bara leva med tills vidare. Sambon jobbar som en galning med att få klart badrummet, men vi tror båda att bebisen kommer komma först. Vi har valt mer omständiga lösningar i badrummet än vad vi tänkt från början. Men det blir kanonbra!

Vår trädgård är också helt förfallen! Odlingslandet har blivit ogräslandet
  • Hermioney

Jag har köpt mitt första babyplagg

Nytvättat.

-Men är det inte lite stort för en nyfödd?

Det står strl. 50/52. 0-2 månader.

• Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-05-31 14:55:38 följande:

De flesta fullgångna bebisar har den storleken när de föds. Sen kan man ha den oturen vi hade att få en bebis som går direkt på storlek 56 i kläder, 16/18 i strumpor och 2 i blöjor...

Jag menar att Siffrorna stämmer men tröjan ser för stor ut för en nyfödd. Därför lade jag måttbandet under
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-05-31 15:27:19 följande:

Men det är väl inte hela världen? Bebisar växer ju, och snabbt dessutom!

Men jag har hört att de kan fastna och kvävas om kläderna är för stora?
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-05-31 17:04:58 följande:

Det har jag aldrig hört. Det ska nog vara betydligt större kläder isf, typ om man sätter långärmat i storlek 68 på en helt nyfödd. Det är iaf vad jag kan tänka mig.

Perpen skrev 2018-05-31 21:07:48 följande:

Håller med dig om att de ser stora ut. Eller iaf breda. Men det kanske är en synvilla? Jag tror inte den är så stor ändå. Lite svårt att se siffrorna på måttbandet men jag måttade en body här hemma i sti 50/56 och den var 20cm över magen. :)

Då behöver jag nog inte oroa mig

21 cm var min.
  • Hermioney
    Perpen skrev 2018-06-06 12:16:27 följande:

Prövat babyskydd idag. Det passade sååå bra i bilen men eländet kostade 4000. :'( då ingick förvisso isofixbas men vi ska se om vi kan hitta nåt lite billigare.

SÅ DYRT!
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-06-06 12:55:38 följande:

den första månaden ska man bara fila eller riva av bebisens naglar.

Varför? Om man river blir det inte rakt
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-06-06 13:06:48 följande:

Nej men utseendet känns tämligen oviktigt. Första månaden så sitter nageln ihop med huden på ett annat sätt än på en större bebis, så det är väldigt lätt att klippa fel och skada det lilla fingret.

Perpen skrev 2018-06-06 13:52:04 följande:

True. Men vem bryr sig om det? Om du klipper nageln kommer den dessutom bli väldigt väldigt vass (ja, jag har provat förr. Fick dåligt samvete och ångrade mig efteråt)

Det var inte utseendet jag oroade mig för.

Tex om jag river av naglarna på mig själv kan det bli snett. Det kan bli så snett att det kommer in mot det rosa fältet och börjar blöda. Naglarna blir frasiga och då väldigt vassa.

Har bebisen kanske mjukare naglar än vuxna?
Svar på tråden Bf juli 2018