• Anonym (Ja)

Hur intalar man sig själv att strunta i att skaffa barn?

Du kan ju ändra dig men om inte kan man ju faktiskt skaffa barn själv nu. Kanske inte när en är så ung dock men du kan ju lugnt vänta med detta med barn till du är 30-35.

• Anonym (Ja)

Alltså, va? Antingen vill en väl ha barn och då försöker man skaffa det eller så vill en inte ha barn. Om du inte vill ha barn men ha någon att ta hand om, skaffa hund eller något. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Jenny) skrev 2017-10-18 20:57:19 följande:
    Tyvärr är min bild av det hela mest uppbyggd av min egen fantasi, jag har aldrig viljat ha ett förhållande, men barn har jag tyckt om och viljat ha sedan jag var barn, någon som var hälften jag, någon att lära om livet osv.
    Jag är fullt medveten om att världen är överbefolkad, att jag inte är en person som skulle hantera 0 egentid speciellt bra samt att det skulle kosta massa pengar att insemineras om och om igen tills det tar sig. Trots allt det där så säger hjärnan fortfarande "oj, vad fint att ha ett barn, det måste jag ha någon dag".

Jag har försökt tänka ut något som skulle fylla mitt liv på ett lika intensivt vis, eller hur man nu ska uttrycka det, men hittills verkar det inte riktigt ha någon effekt. Har du några förslag på något som skulle fylla det "rummet i själen"?

Tack för ditt svar, du är nog den första som faktiskt svarade helt på det jag frågade om :)
    Du kommer ångra dig om du inte skaffar barn, eftersom att du vill ha det. Det behöver inte kosta pengar, jag vet en kvinna som fick x antal försök gratis. Om en bara är över en viss ålder tror jag det är. Du är ju bara 26 år, varför inte släppa tanken på barn ett par år och så får du se om du fortfarande vill ha barn när du är runt 30 år.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Jenny) skrev 2017-10-18 21:08:42 följande:
    Det är ju just därför jag vill bli av med tankarna helt! Vissa lyckas ju, hur gör dom?

Att det skulle kosta pengar är mer bara ett litet faktum som jag tog upp för att det känns som att jag borde veta bättre, det finns verkligen ingen bra anledning till varför jag skulle skaffa barn, mer än att "min hjärna verkar vilja det". Även om det skulle ge något trevligt så skulle väldigt mycket annat bli mycket sämre.

En anledning till att jag vill bli av med tanken redan nu är väl för att jag planerar att flytta till min drömort inom kort, och om jag ska ha barn behövs det åtminstone ett extra sovrum, jag är en sådan som helst bor så litet som möjligt, så jag vill bli av med tankarna på barn, jag vill inte känna att jag gör något fel när jag köper en liten bostad där jag ska leva och dö.
    Men hallå! Du är 26 år, det känns som du tänker som en 56 åring, om inte äldre. Köpa en liten bostad som du ska leva och dö i? 

Det finns ingen anledning för någon att skaffa barn egentligen, det är bara egoistiskt. Varför kan du inte skaffa barn bara för att du vill, som alla andra? 
Svar på tråden Hur intalar man sig själv att strunta i att skaffa barn?