• Anonym (Jenny)

Hur intalar man sig själv att strunta i att skaffa barn?

Jag, en tjej på 26, ointresserad av relationer, vill aldrig ha en man (eller kvinna för den delen). Jag älskar att bo själv, vara själv, mysa ensam framför tv:n. Jag pysslar med eget flera timmar varje dag, på jobbet brukar jag längta hem till ensamheten.

... trots allt det där har jag alltid viljat ha barn. Varför? Jag förstår det inte riktigt själv. Jag gillar barn, men det känns som att det skulle vara en garanti till flera år av att aldrig må helt bra. Jag lyckas inte slå bort tanken, för kroppen och hjärnan beter sig som att den vill ha barn.

Hur intalar man sig själv till att man inte vill ha barn??

• Svar på tråden Hur intalar man sig själv att strunta i att skaffa barn?
  • Meriall

Du kanske kan prova vara avlastningsfamilj/barnvakt. Antingen gillar du inte grejen och då blir det nog lättare att släppa tanken eller så gör du det och då kan du skaffa barn.

• Anonym (Jenny)
    Meriall skrev 2017-10-18 18:04:02 följande:
    Du kanske kan prova vara avlastningsfamilj/barnvakt. Antingen gillar du inte grejen och då blir det nog lättare att släppa tanken eller så gör du det och då kan du skaffa barn.
    Hur enkelt är det att bli avlastningsfamilj? Kan man vara ensam på det? Jag antar att jag kan googla.

Jag bor på landet så jag är inte speciellt lättillgänglig för andra om det är bara över dagen eller så.
  • Anonym (Ja)

Du kan ju ändra dig men om inte kan man ju faktiskt skaffa barn själv nu. Kanske inte när en är så ung dock men du kan ju lugnt vänta med detta med barn till du är 30-35.

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Ja) skrev 2017-10-18 18:42:59 följande:
    Du kan ju ändra dig men om inte kan man ju faktiskt skaffa barn själv nu. Kanske inte när en är så ung dock men du kan ju lugnt vänta med detta med barn till du är 30-35.
    Det är ju just det som är problemet, att om jag vill så kan jag. Jag vill inte vilja ha barn! Jag vill släppa tanken helt, jag vill känna att det inte är för mig.
  • Anonym (Jenny)

Kanske finns någon som har lyckats med det själv? Att gå från att vilja ha barn till att inte vilja ha barn?

• Anonym (Ja)

Alltså, va? Antingen vill en väl ha barn och då försöker man skaffa det eller så vill en inte ha barn. Om du inte vill ha barn men ha någon att ta hand om, skaffa hund eller något. 

• annabellelee

Inse att det till 90% är en socialt konstruerad önskan, eftersom samhället vill tvinga in alla i samhällsnormen av heterosexuella seriemonogama förhållanden med 2

barn. Inse att världen knappast blir en bättre plats med ännu fler barn.

Hitta något som gör att ditt liv känns meningsfullt.

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Ja) skrev 2017-10-18 20:48:33 följande:
    Alltså, va? Antingen vill en väl ha barn och då försöker man skaffa det eller så vill en inte ha barn. Om du inte vill ha barn men ha någon att ta hand om, skaffa hund eller något. 
    helveteeeee skrev 2017-10-18 20:49:15 följande:
    skaffa hund

Gillar inte hundar.

Jag känner att jag vill ha barn, men logiken säger att jag skulle avsky att ha barn, att aldrig ha egentid etc, jag skulle gå under.
    Jag ville främst ha råd om hur man vänder tankarna, hur man blir av med barnlängtan.
Svar på tråden Hur intalar man sig själv att strunta i att skaffa barn?