• Kristinag

Äggdonation 2018

På gång med äggdonation. Börjat på synarela och planerar att få återföring v19. Vi vet alltså inte hur många ägg donatorn får ut.

Gjort 3 försök på rmc i Malmö och 1 privat på nordic ivf.

Nu gör vi donatorförsök på rmc Malmö. Jag är så nervös.

• Kristinag
    Swoosh skrev 2018-04-13 13:02:04 följande:

Hej! Så spännande!

Vi har gjort ÄD på AVA Riga, och jag är gravid i v9+3. Blir så nyfiken, hur ser medicineringen ut för dig som gör ÄD här i Sverige? Jag har precis börjat nedtrappningen, och det är jätteläskigt! Förstår jag dig rätt om det här är ditt 5e ÄDförsök?

Önskar dig all lycka!

Nej förlåt var lite otydlig. Vi har gjort 4 ivf. 3 på sjukhuset och 1 privat. Eftersom vi överklagade ett försök på sjukhuset så fick vi välja att lägga försöket på ÄD eller nytt ivf försök och vi valde ÄD.

Detta blir då vårt första ÄD försök :)

Jag går just nu på nedreglering med synarela 3ggr/dag, startade 26/3, och sedan ska jag ta progynon tabletter 3ggr/dag och dra ner synarela till 2 ggr/dag. Vet inte än när jag ska börja på tabletterna, sjukhuset säger till när jag ska börja, men beräknad återföring v19. Innan återföring ska jag börja ta lutinus vaginalt.

Hur gick det till i Riga?

Så roligt för er att det gick hela vägen. Hur många försök?
  • Kristinag
    Swoosh skrev 2018-04-14 22:05:07 följande:

Klokt att ni valde ÄD tror jag. Vi hoppade över IVF-eländet och gick direkt till ÄD. Det fick vara nog med elände liksom... Jag tog Procren (en spruta i magfettet) som stängde av mig. Sedan Progynon och Lutinus så som du. Ska bli roligt att få följas!

Ja, jag kände efter 4:de försöket att jag inte orkade mer. Och därför valde vi ÄD.

Sen hade jag önskat att donationen va genom en privat klinik istället för på sjukhuset då jag får ?fabrikskänsla? där. Att det bara går på band typ.

Men vad gör man inte för sin önskan :)

Hur mår du? Mått illa nått?

Någon som kan tipsa om fler ÄD forum?
  • Kristinag
    Swoosh skrev 2018-04-16 20:08:01 följande:

Jag mår tyvärr jättebra... skulle kännas bättre om jag låg dubbelvikt över toastolen, så jag åtminstone kunde ana att räkan lever där inne! Känner av livmodern när jag anstränger mig, men annars bara lutinusömma bröst och törstig som attan.

Ja, jag förstår att du hellre vill krama toastolen men skönt att du mår bra :)

Min vännina var jätte törstig hela graviditeten så det är nog precis som det ska vara.

Idag fick jag meddelande att starta på progynon 3 tbl på kvällen. Jag satt på tåget upp till Göteborg när jag fick beskedet och såklart var tabletterna hemma i Malmö. Vi båda fick panik först men läkaren skrev ett nytt recept så jag kunde hämta ut i Göteborg.
  • Kristinag
    UndrandeSökare skrev 2018-04-15 20:20:51 följande:

Jag kan tipsa dig om tråden Vi som gör äd 2018

Tack!

Jag ska in där och titta runt :)
  • Kristinag
    Swoosh skrev 2018-04-17 13:17:03 följande:

Ja den där jäkla Lutinusen alltså! Ständigt ha koll att den är med. Jag försöker alltid ta den vid samma tidpunkt så jag har fått stå och vingla inne på taletten på en buss och på ett flyg, suttit på huk i skogen och varit nära att bli tvungen att ta den i bilen... ja, man blir listig! Så sitter man illa till på ett möte och JUST då säger det BLUPP, och Lutinuskladdet åker ut! Ska bli oerhört skönt när jag får sluta med eländet! Och nu är du i startblocken! När blir det insättning? Hur många dagar är embryot odlat när det är dags? Tänk, snart ruvar du på början till ett litet liv!

Usch ja lutinus. Kladdigt och äckligt!

Vi vet inget än mer än att donatorn fick mens i helgen och jag skulle börja på progynon igår.

Det är beräknat v19 så 3v till.

Jag vet heller inget om hur länge embryot odlas innan. Vad jag vet är att återföringen är smärtsam för mig så jag ska få smärtlindring och det är jag glad för. Livmodergången svänger så de måste dra den rätt med en klotång.
  • Kristinag
    Swoosh skrev 2018-04-18 09:07:01 följande:

Progynon! Jag läste att du skulle börja med Lutinus, så mitt svar blev kanske lite konstigt... Låter inte kul med klotång!!! Men jag vet, vad gör man inte!

Haha misstänkte det men lutinus är också nått att prata om :)
  • Kristinag
    UndrandeSökare skrev 2018-04-18 07:56:13 följande:

Det där med att dra saker rätt med en klotång låter smärtsamt !

Om ni ogillar Lutinus så finns det också Crineone på recept i Sverige. Eller om ni är utomlands i tex Spanien och Grekland så kan man köpa Utrogestan 100mg eller 200mg, det är progesteron som Lutinus. Man kan köpa det receptfritt utomlands. Det är små runda bollar och de kladdar mycket mindre än Lutunus. Jag köpte av AvaClinic direkt och använde vid mitt senaste försök.

Bara ett tips !

Det är rätt smärtsamt så därför kommer jag få narkos , som vid äggplock denna gång.

Det hjälper inte med fylld blåsa och en sjuksköterska som trycker på min mage heller. Återföring på mig tar ca 45 min och det slutar alltid med klotång. därför kom vi överens nu sist att köra på det direkt fast med smärtlindring.

Crinone tyckte jag var värre då hela klumpen kom ut när jag började blöda. Jag blev jätte rädd.

Lutinus har varit ok men kladdigt.

Tack för tipset :)
  • Kristinag

Nu är jag jätte nervös.

Var på UL idag och allt ser jätte bra ut. Tjock slemhinna osv. Efter UL för jag reda på att donatorn gör äggplock på torsdag. Det betyder att vi gör återföring snart.

Jag fick frågan igår om jag va nervös, och det var jag inte. NU är det nervöst och spännande :)

• Kristinag
    Zwillinge86 skrev 2018-04-23 21:03:13 följande:

Härligt, snart är du mitt uppe i det bitterljuva ruvandet<3

Ja och nu är jag mer nervös. Hatar väntandet.

Men jag blev lite ledsen på att donatorn fick ut så få ägg. 6 var mogna, 3 blev befruktade, 1 FET och det verkar som att de två sista inte gått till frys ????. Ska få besked idag men ingen som ringt än. De berättade vid återföringen att de andra två utvecklades långsamt. Någon som varit med om det?
Svar på tråden Äggdonation 2018