Inlägg från: Zwillinge86 |Visa alla inlägg
  • Zwillinge86

Äggdonation 2018

Den som väntar skrev 2018-01-29 18:20:33 följande:

Ska ta blodprov imorgon för att mäta hcg. Jag har fått flera missfall tidigare så sjukt nervös att det inte gårvägen även om jag testar positivt. Är 40 år tiden börjar ju verkligen rinna ifrån en...Tycker (så klart) att mina bröst känns ömma nu och i vissa stunder lite illamående... Men det kan ju lika gärna vara alla hormoner man trycker i sig... Alla dessa spökkänslor...

Förstår dig precis, har också flera missfall bakom mig. Vågade inte tro på min graviditet förrän jag var i v.23 (och visste att man kunde rädda fostret) med sonen. Håller tummarna för positivt resultat och att det går vägen. Själv har jag insättning på onsdag.
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-01-30 07:25:45 följande:

Håller verkligen tummarna för onsdag då! Vart gör du insättningen?

Umeå. Är så nojjig, självmedicinerar en del och har nu fått lite olika input på vissa mediciner så jag är lite rådvill. Vill ju varken riskera försöket genom att inte ta den medicin jag tror jag behöver eller genom att ta medicin som kan ha negativ effekt. Usch!
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-01-31 08:39:08 följande:

Håller tummarna för lyckad isättning idag Zwillinge86,!

Hoppas ni snart får komma iväg Solen75. Väntan är alltid så jobbig...

Jag väntar på samtal från läkaren med resultat på hcg. Jag har testat positivt på sticka men det har slagit fel på mig tidigare så vågar inte tro på något förrns jag har blodprovet...

Tack, landade just. Förseningar såklart så nu får jag slänga mig i en taxi för att hinna till min bokade akupunktur. Undvik stress var det va ;)

Håller tummarna för glädjande hcg-besked för dig idag.
  • Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-01-31 21:14:15 följande:

Solen75, härligt att det ändå är så nära nu! Jobbigt med all väntan och oro...

Vi satte in två tredagars första gången. AVA är positiva till att sätta in två, och i Lettland är det ju tom lagligt att sätta in tre... Så här i efterhand ångrar jag att vi inte lät odla till blastocyst då vi ändå fick så många befruktade ägg (vi har 11 i frysen). Denna gången blir det två blastisar (om dom överlever förstås). Det kan ju så klart bli tvillingar, med alla risker det kan innebära, men vi tar den risken eftersom det ökar chanserna att det blir något över huvud taget.

Det där med långtidsodling är alltid svårt. De som klarar sig till blastocyst torde ju vara av bra kvalitet och öka chansen till graviditet. Medan 3-dagars kan klara sig fint i livmodern men försvinna påvägen till blastocyst utanför kroppen. Vi hade ju 19st befruktade ägg och alla såg fina ut dag 3. Fick tillbaks två stycken men inget fäste. Blev sedan 4st blasto till frysen. Så svinnet är ju stort vid långtidsodling, vilket åtminstone jag tyckte kändes jobbigt. Idag såg det första ägget som tinades inte optimalt ut, så där förlorade jag en till. Tar sig inte eskimon i magen nu har jag alltså bara 2/19st kvar...
  • Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-02-01 08:52:56 följande:

En liten fråga...

hur gör man för att svara i tråden så att den text man svarar blir grå?

Tryck på på det lilla spetsiga hjulet uppe i högra hörnet på inlägget och välj citera :)

Eller så ser det ut på min skärm iaf!
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-02-02 14:22:37 följande:

Så kom äntligen samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Måste fort försöka få hjälp att få ned det värdet. Låt mig veta om någon har erfarenhet? Jag äter levaxin, svagaste dosen sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

Grattis! Vad kul att hcg bekräftade graviditeten. Har erfarenhet av mkt hormonell obalans men just TSH har aldrig varit ett problem för mig. Om du inte läst fertilitetsguiden så skulle jag råda dig att gå in och läsa vad som står om TSH dr. Den sidan har givit mig mkt vägledning genom åren.
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-02-07 09:21:31 följande:

Hej, Ville bara kolla hur det går med ruvningen Zwillinge86... När har du din testdag? 

Oförändrad status på mig. Gravid ca 6 veckor och inga blödningar eller symptom. Väntar nervöst varje dag på att det ska bli missfall. Måste försöka släppa det lite... Ska till gyn om en dryg vecka...

Håller tummarna!

Skönt att höra att det går bra. Men förstår din oro. Jag trodde inte att jag skulle få ett levande barn förrän jag passerade v.23.

Ruvningen går dåligt, 3st blanka testcoch ruvdag 7 idag.
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-02-07 11:56:39 följande:

Men ruvardag 7 är väldigt tidigt. När har du egentlig test dag? Ge inte upp hoppet ännu!

Den 21/2 är officiell testdag, men jag tänker att med en blasto som höll på att kläckas vid FET så bör den ha fäst inom något dygn och då borde hcg börjat utsöndrats nu...
  • Zwillinge86
    CreaDiem82 skrev 2018-02-19 14:14:52 följande:

Ville bara säga att det ger så mycket hopp att läsa om andra. Man känner sig så ensam i det här på ett sätt (även om jag har varit väldigt öppen med vänner och familj kring äggdonationen). Var på VUL idag och mätte 8.2 mm på livmodern så det är återföring om en vecka! I snigelfart är vi ett steg närmre nu med andra ord!

Lycka till allihopa!!

Hejja hejja!
  • Zwillinge86
    EmmyB87 skrev 2018-02-19 21:18:27 följande:

Hej!

När jag hittade tråden så trodde jag först den handlade om kvinnor som skulle donera ägg till andra 2018, men blev ju snabbt varse att så inte var fallet. Jag donerade ägg våren 2016 och har aldrig tänkt på vilken jävla process det är för er kvinnor som faktiskt behöver de här äggen innan. Nu blev jag väldigt sugen på att åter igen donera, för det verkar ju tyvärr vara en bristvara i Sverige. Lycka till allihopa! Tack för att ni delar med er.

Fina människa!
Svar på tråden Äggdonation 2018