Swoosh skrev 2018-01-31 21:14:15 följande:
Solen75, härligt att det ändå är så nära nu! Jobbigt med all väntan och oro...
Vi satte in två tredagars första gången. AVA är positiva till att sätta in två, och i Lettland är det ju tom lagligt att sätta in tre... Så här i efterhand ångrar jag att vi inte lät odla till blastocyst då vi ändå fick så många befruktade ägg (vi har 11 i frysen). Denna gången blir det två blastisar (om dom överlever förstås). Det kan ju så klart bli tvillingar, med alla risker det kan innebära, men vi tar den risken eftersom det ökar chanserna att det blir något över huvud taget.
Det där med långtidsodling är alltid svårt. De som klarar sig till blastocyst torde ju vara av bra kvalitet och öka chansen till graviditet. Medan 3-dagars kan klara sig fint i livmodern men försvinna påvägen till blastocyst utanför kroppen. Vi hade ju 19st befruktade ägg och alla såg fina ut dag 3. Fick tillbaks två stycken men inget fäste. Blev sedan 4st blasto till frysen. Så svinnet är ju stort vid långtidsodling, vilket åtminstone jag tyckte kändes jobbigt. Idag såg det första ägget som tinades inte optimalt ut, så där förlorade jag en till. Tar sig inte eskimon i magen nu har jag alltså bara 2/19st kvar...