Inlägg från: Zwillinge86 |Visa alla inlägg
  • Zwillinge86

Äggdonation 2018

Lernemalin skrev 2018-02-22 21:01:30 följande:

Äntligen!! Vi har fått donator :)

Härligt!
  • Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-02-26 17:03:15 följande:

Så då var försök nr 2 igång. RD4 idag FET med en blastocyst och en morula. Känner mig jättetrött hela tiden samt lätt huvudvärk sedan RD2, (beror väl på alla hormoner jag proppar i mig kan jag tro...) Lätt mol från och till, men annars känns det inget. Slemhinnan var tyvärr väldigt tunn vid insättning (7,något mm), dock var kvaliten mycket bra. Men vis av skadan så har jag har inte allt för stora förhoppningar. Hur har ni andra upplevt ruvningen? Kram till er alla som kämpar och hoppas där ute!

Håller tummar och tår! Jag upplevde kraftiga humörsvängningar ruvdag 3-4, men sen nada efter det. Vet i efterhand att ägget fäste men släppte snabbt så hormonpåslaget var det enda symtom jag hann få. Efter ruvdag 6 tyckte jag att försök nr 2 var en pina, hoppas tiden går fortare och lättare för dig. Själva väntar vi på teletid med läkaren för att bestämma hur vi går vidare med de 2st blasto vi har kvar. Tror jag har ÄL i antågande så mensen borde vara ca 2veckor bort, så nästa FET kan påbörjas som tidigast i mitten av mars om vi nu bestämmer oss för att köra på.
  • Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-03-14 07:27:48 följande:

Här har den ofantliga blodångesten varit och knackat på!

Fick en blödning för ett par dagar sedan, som upphörde efter en extra Lutinus och horisontalläge! Igår var jag helt säker på att det var över. Förvirrad över mediciner som spökar och en kropp som inte beter sig som den brukar. Imorse gjorde vi ett nytt CB- test, bara för att se att HCG inte hade stannat eller sjunkit... ville veta, ville inte veta... HCG hade ökat, och stickan visade Gravid 3+! Pust! Nästa ångestpuckel är VUL den 26/3. Hejja, Hejja, alla oss som kämpar, våndas och längtar!

Ja du, det är en enda lång vånda. Först all oro innan plus och sen oron för missfall. Om det är nån tröst så är det vanligt med blödningar för oss. Jag fick öka både progesteron och östrogen när jag var gravid och jag blödde till och från ändå.
  • Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-03-15 07:53:39 följande:

Ja hur tokigt det än låter, så är det faktiskt en liten tröst! Imorse fick jag ytterligare en liten blödning. Har mailat kliniken och inväntar svar...

Förhoppningsvis är det ingen fara! Är du riktigt orolig kanske ett hcg kan lugna så vet du iaf att graviditeten utvecklas normalt.
  • Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-04-23 19:04:04 följande:

Nu är jag jätte nervös.

Var på UL idag och allt ser jätte bra ut. Tjock slemhinna osv. Efter UL för jag reda på att donatorn gör äggplock på torsdag. Det betyder att vi gör återföring snart.

Jag fick frågan igår om jag va nervös, och det var jag inte. NU är det nervöst och spännande :)

Härligt, snart är du mitt uppe i det bitterljuva ruvandet<3
  • Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-05-01 10:19:23 följande:

Ja och nu är jag mer nervös. Hatar väntandet.

Men jag blev lite ledsen på att donatorn fick ut så få ägg. 6 var mogna, 3 blev befruktade, 1 FET och det verkar som att de två sista inte gått till frys ????. Ska få besked idag men ingen som ringt än. De berättade vid återföringen att de andra två utvecklades långsamt. Någon som varit med om det?

Vårt första ÄD fick vi 9st ägg och alla befruktades men endast ett utvecklades normalt så vid dag 3 fanns bara ett att återföra. Fick några dagar efter ET veta att alla de andra avstannat så att inget gick att frysa. Kände stor besvikelse, nästan som att det gick sämre vid ÄD än våra IVF:er. Tänkte att hur ska det lilla ägg som återfördes klara sig när skörden uppenbarligen va så dålig. Men jag kan peppa dig med solskenshistorien att den lilla kämpen ändå blev min son <3
  • Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-05-06 13:06:34 följande:

Jag undrar en sak.

Mina tidigare ivf försök så har jag börjat blöda 1 vecka efter återföring.

Hur blir det nu när jag tar progynon? Är på ruvardag 8 och har mensvärk lite då och då precis som jag brukar ha. Beräknad mens imorgon och är helt säker på att den är på väg.

Progynon ser ju till att östrogenet förblir högt och inte sjunker som i en naturlig cykel. Jag (som också börjar blöda innan beräknad icke mens efter återföring) kopplar dock främst ihop "uppskjuten" blödning när jag misstänker att försöket misslyckats med det höga tillskottet av progesteron. Vet inte hur stor roll progynonen har i det dock.
  • Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-05-12 08:19:10 följande:

Hej tjejer,

Jag har testdag imorgon och ska åka till Göteborg på kvällen för att jobba. Inatt mådde jag dåligt och tänkte att jag måste testa idag så jag inte åker när jag är ledsen. Hade redan ställt in mig på negativt svar.

Testar idag och jag får ett svagt plus. Kan det verkligen vara svagt när testdag är imorgon?

Har jag gjort fel?

Först och främst grattis plus även om det är svagt. För att kunna spekulera kring svaret på din fråga behöver jag vet vilken dag du har testdag på, 21 (alltså tre veckor efter återföring) eller tidigare och vad är känsligheten på ditt test? Är det tre veckor efter insättning och du använder ett standardtest med 25mIU/ml så borde det ge ett tydligt plus nu oavsett om du fått tillbaks ett 3- eller 5-dagars embryo. Men det finns såklart omständigheter som kan påverka att du ändå får ett svagt plus. Inte tillräckligt koncentrerad urin (morgonurin?), att du är en låghormonare med långsamt stigande hcg eller ett defekt test. Att du inte fick ett starkare plus behöver således inte betyda att du inte lyckats, samtidigt som det såklart kan betyda just det. Har du tagit ett nytt test, eller ännu hellre kan du ta ett blodprov för att se hur din hcg-nivå ligger och sedan kunna följa utvecklingen? Stegras värdet med ungefär en dubblering varannan dag så tyder det ju på en normal graviditet. Håller tummarna för dig <3
  • Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-05-12 09:47:58 följande:

Jag fick testdag 14 dagar efter återföring. 2 dagars embryo. Så idag är det ruvdag 13.

Jag köpte apotekets test så jag vet inte hur de är men ska köpa digitalt senare idag.

Jag testade Inte med morgon urin då jag var uppe nån timme innan för jag var jätte kissig.

Jag får helt enkelt vänta och se till imorgon.

Men första gången jag får två streck även om den är jätte svag.

Men vännen, då tycker jag ändå att det låter hoppfullt! 14 dagar efter insättning med 3-dagars är innebär ju att du vid en naturlig graviditet är precis efter bim och en del plussar ju inte direkt vid utebliven mens. Min klinik sätter testdag 3veckor efter insättning tom med blastocyst, så även om jag tycker det är för tok för långt, så borde det ju innebära att de räknar med att vissa plussar så sent. Jag tror att ditt svaga plus beror på att du kissat ganska nära inpå. Heja dig och grattis igen! Köp ett nytt test och håll dig minst tre timmar innan. Min personliga erfarenhet är att rfsu-testat-tidigt inte alltid visar plus tidigare. Testa CB digital med veckoindikator så får du mer info eftersom du kan räkna på om veckorna stämmer med insättning. Men se då till att det är ett koncentrerat urinprov.
  • Zwillinge86

Återföringen gick bra. Fick tillbaks en fin blastocyst på väg att kläckas. Läkaren var imponerad över slemhinnan och sa efteråt att det var den "vackraste återföringen i hans karriär". Han skrev ut bild både till mig och sig själv :) kändes ju som ett bra betyg, men jag kunde inte låta bli att fundera på hur en "ful" återföring ser ut.... nu väntar någon veckas olidlig ruvning innan jag kommer börja tjuvtesta. Är försiktigt hoppfull. Har för länge sedan slutat tro att det ska gå vägen, men hoppas såklart ändå. Det här var planerat som vårt sista försök då både pengar och embryon är slut, men i och med att de bara behövde Tina ett så finns det en ytte pytte chans till...

• Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-05-27 15:13:19 följande:

Jobbiga dagar det där...! Hoppas att det går vägen nu! Hur känns det?

Jag har typ inte känner nåt än. Lite ont i magen igår och hastig ryggvärk idag, men inget jag skulle uppmärksammat om jag inte vore i det läge jag är. En del av mig känner att det inte gått vägen, och att det är lika bra att jag accepterar att våra syskonförsök nog är över. Men en annan del av mig är oerhört lugn, en känsla jag bara känner igen från spontana graviditeter...:
  • Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-05-28 16:03:10 följande:

Hmm... det där lugnet känner jag igen! Hoppas hoppas!

Supersvagt plus imorse och molvärk idag.
  • Zwillinge86

Svagt streck idag också så lite besviken, men testade med ett annat test som mäter från 25 istället för 5 mIE/L och då fick jag snabbt ett svagt streck och det känns ju hoppfullt ändå.

• Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-05-30 17:40:01 följande:

Åhhhh hoppas hoppas!

När har du testdag?

Officiell testdag är först den 12/6
  • Zwillinge86

Nu är jag på väg till mitt allra sista FET. Vet inte om det finns så många aktiva kvar i tråden nu när året snart är slut. Men om det är någon som själv är på gång och vill följas åt så vore det trevligt att dela det eländiga ruvandet med någon.

Svar på tråden Äggdonation 2018