Inlägg från: Anonym (Jasmine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jasmine)

#metoo förstår inte riktigt

jrockyracoon skrev 2017-10-22 21:44:03 följande:

Hej Jasmine!

Att något är generaliserande betyder inte med automatik att det är fel. Man kan t.ex. säga män är fysiskt starkare än kvinnor. Detta är en generell sanning. Det är lätt att bevisa att män har större fysisk styrka generellt sätt än kvinnor. Samtidigt betyder inte det att det inte finns kvinnor som är betydligt starkare än majoriteten av män.

Om du ska slå ner på någons generalisering behöver du anföra argument för att dennes generalisering inte är sann, d.v.s. att det inte stämmer överlag att fenomenet gäller för den påstådda gruppen.

Du får anse att något är "grovt kränkande" men då får du räkna med att personen kanske kräver att du argumenterar emot dig på denna punkt. Det är ju en allvarlig anklagelse, det håller väl du med om själv?

Citatet: "Ja jag tror också det är skillnad på om det är en snygg person som klämmer på rumpan eller om det är en oattraktiv, hur man tar åt sig av det."

kan vara ett sant påstående i vissa situationer. D.v.s. ibland vill personer bli tagen på rumpan på för att de är attraherade av den personen, hur provocerande det än låter i sammanhanget. Men det innebär inte att det är okej att göra det, vilket jag tror att även "en snäll man" också menar.

Så även om vi vet att vissa vill bli tagna på rumpan på, behöver vi avstå från att göra det utan medgivande. Detta eftersom vi annars riskerar att utsätta en person som inte vill det för en kränkning. 

Det som diskussionen hamnar i blir då hur vi vill att en relation ska inledas. Vill vi att mannen ska initiativet för att visa sitt intresse? Och hur ska i så fall en sådan invit se ut? Jag tänker att mannen kanske behöver inleda med lite flörtig konversation, och se om den är besvarad. Därefter gå vidare med en klapp på axeln för att se vad som händer där. Om detta är "besvarat" kanske mannen kan gå vidare med något annat, etc...

Tycker det känns tråkigt att du Jasmine attackerar "en snäll man" så hårt, han tycks vara ute efter att nyansera debatten samtidigt som han inte alls själv verkar vara en "rumpnypare", eller förövare. Varför detta missnöje med din medmänniska? Är det för att han råkar vara en man? Tror du att han på något sätt har valt att bli en man? Det tror inte jag. Glöm inte bort att vi alla är människor!

Rikta du istället din ilska mot de som verkligen inte kan respektera kvinnors integritet och begår övergrepp. Av allt att döma verkar det ju krylla av dem..

Så nu blev "Anonym (en blyg man)" istället "Anonym (en snäll man)". Det är rätt uppenbart vems sida du står på och tror inte ditt inlägg är direkt rättvist eller objektivt.

Tycker inte du och andra behöver gå så hårt mot mig. Jag har rätt att tycka och sägs vad jag känner pch det är inte upp till er att avgöra det. Säger jag att jag tycker något är kränkande så är det inte upp till dig eller någon annan att säga att jag inte ska säga så och ska tänka annorlunda eller bla bla bla.

Jag får möta väldigt mycket motstånd och du är en av de som ger det så säg inte vad jag behöver göra pch inte.

Jag riktar min KRITIK till vem jag vill och jag föreslår att du själv riktar din egna ILSKA på någon annan än på mig.

Tänk efter lite själv vad du sänder ut innan du kritiserar någon annan.
  • Anonym (Jasmine)
    jrockyracoon skrev 2017-10-22 22:07:35 följande:

Du har rätt. Jag skulle ha kollat mer noga vem det var du citerade istället för att ta det från minnet.

"Tycker inte du och andra behöver gå så hårt mot mig. Jag har rätt att tycka och sägs vad jag känner pch det är inte upp till er att avgöra det. Säger jag att jag tycker något är kränkande så är det inte upp till dig eller någon annan att säga att jag inte ska säga så och ska tänka annorlunda eller bla bla bla. "

Ursäkta men den här friheten du har att tycka och säga - gäller det endast dig? Det verkar som om du menar att du ska få säga och tycka, men när jag gör det så säger du att jag inte ska ange min åsikt. Jag undrar hur du tänker?

Du framstår i mina ögon som en person som har taggarna utåt, och attackerar andra hejvilt. Sluta gärna med det.

Det fina med metoo är den gemenskap och uppvaknande som kan uppstå tillsammans med alla dem som är emot att kvinnor utnyttjas. Mitt råd till dig är att mildra din ton mot alla oss som är emot kvinnors utnyttjande. Visst kan vi ha olika åsikter om saker och ting vi med, men vi förenas ändå i viljan att tjejer ska kunna leva trygga och säkra liv, utan att behöva bli utsatta för övergrepp.

Kunde inte bry mig mindre av avd du tycker om mig som perosn. Själv verkar du vara en mobbare som gärna trycker ned andra på nätet som inte håller med dig och allra mest om de upplevt sig kränkta, det verkar svida i dina ögon. Sparka på de som ligger typ. Gör nåt åt dig själv istället för att ta ut det på mig. Du är inte bättre än den sorts person som du säger dig kritisera, ta en titt på dig själv.

Jag får tycka som jag vill och kommer fortsätta göra det även om såna som du försöker tysta ner med fula knep och personangrepp.

Du attackerar just nu en tjej som kände sig kränkt och du trycker ner denna, så det var ju mkt du jobbade för metoo och kränkta tjejer... Du kan ju börja här och nu och visa du inte är en sån och att tjejer har rätt att säga nej och tycka som de vill. Det gäller även familjeliv pch även om du inte håller med.
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (anonym) skrev 2017-10-22 22:09:05 följande:

Eller också så ser de hur svenska killar ogenerat tafsar på tjejer och gör likadant

Ja eller inte, tror inte direkt att de män som kommer hit till Sverige och vart här en kort tid (som kommer från mindre utvecklade länder med överlag kvinnonedsättande syn och lite rättigheter för kvinnor) kommer till Sverige och lär sig här AV svenska killar hur de ska behandla kvinnor dåligt. Tvärtom är ju Sverige, trots sina problem, ett av de mest jämlika och jämställda länderna där dessutom män kommit väldigt långt vad gäller feminism etc. Så tycker du gör fel som lägger allt på svenska killar och att det skulle vara deras ansvar hur t ex andra killar beter sig som kommer hit från andra länder.
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (En blyg man) skrev 2017-10-22 22:15:44 följande:

Jag ber om ursäkt om mitt inlägg var kränkande och om det lät som jag trivialiserade problemet, det var inte meningen. Jag trodde inte att dela med sig av en åsikt skulle vara grovt kränkande. Jag kan lära mig av det.

När jag skrev om skillnad på snygg person som klämmer på rumpan, så utgick jag från min egen erfarenhet av när tjejer tafsat mig på rumpan när jag varit ute. Det har hänt ett flertal gånger. Jag upplever en skillnad i hur jag reagerar på det. Om någon som är attraktiv gör det så är det en mer positiv upplevelse för mig, hon kanske är intresserad av mig.  Visst, inte det bästa sättet att visa det på förstås. Och bara det att en kvinna tog mig på rumpan uppfattar jag som att någon tyckte jag var attraktiv, vilket gett mig som sällan träffar tjejer mer självförtroende. Det är en blyg mans upplevelse av att bli tafsad av en kvinna. 

Jag är fullt medveten om att det för kvinnor är ett större problem, och med att skriva min upplevelse av det så menade jag inte att kasta skit på kvinnors erfarenheter av det. Men jag antog att #metoo även handlade om mäns upplevelser.

Du behöver inte be om ursäkt om du i samma mening förminskar det jag sa.

Det är väl självklart åsikter kan vara kränkande? Är inte rasism, kvinnoförakt etc just åsikter.

Tror du inte ens fattar vad jag vänder min kritik mot då blir svårt att diskutera då.

Du verkar inte vilja förstå ens vad jag menade utan tar bara upp en massa annat som jag inte ens kritisera eller som det inte ens handlade om.. Du missar poängen och du framstår inte som en som vill lära dig
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (En blyg man) skrev 2017-10-22 15:52:56 följande:

Ja jag tror också det är skillnad på om det är en snygg person som klämmer på rumpan eller om det är en oattraktiv, hur man tar åt sig av det.

Och, nu talar jag som man, om man sällan blir tafsad på så när det väl händer har det faktiskt varit lite uppmuntrande att känna att man kanske är attraktiv i någons ögon. Men om man ständigt upplever sådant är så blir det jobbigt och obehagligt kan jag tro.

Detsamma gäller väl för catcalling, att bli kallad snygging en eller två gånger kanske t o m är uppmuntrande.

För mig och andra som är utsatta och blivit utsatt av både snygga och fula killar (helt oväsentligt i mina ögon) så har det inte spelat någon roll om personen är ful eller snygg eller liknande.

När du skriver att du tror att det är skillnad beroende på om killen är ful eller snygg så känner jag att du förminskar mina och andra tjejers upplevelse. Samt att du förenklar det till att handla om det.
  • Anonym (Jasmine)
    jrockyracoon skrev 2017-10-22 22:36:49 följande:

Jag tror att många känner sig kränkta av dig, för du tycks bli irriterad på många enbart för det faktum att de inte håller med dig i vad du påstår.

" Sparka på de som ligger typ."

Du kan inte bara utropa: "Jag är kränkt" och sedan svepa in dig i offerkoftan och mena att ingen annan kan säga deras åsikter. 

Du drar väldigt många slutsatser om mig, trots att du har så lite kunskap. Du attackerar inte mina åsikter utan mig som person. Det är en form av härskarteknik. Jag undrar om det här du anklagar mig för: "använda fula knep och personangrepp" egentligen kommer från din egen arsenal som du tar till när du har lust.

"Jag får tycka som jag vill och kommer fortsätta göra det även om såna som du försöker tysta ner med fula knep och personangrepp. "

Jag har inte förbjudit dig att tycka något utan tvärtom verkar du vara den som med alla medel vill förbjuda mig att uttrycka mina åsikter.

Jag trodde, rätta mig om jag har fel, att metoo handlade om kvinnor som blivit sexuellt antastade mer eller mindre grovt av män. Om en kvinna som blivit kritiserad av ett inlägg på FL ska kunna använda kränkhetsstämpeln och hänvisa till metoo som ett slagträ mot den som kritiserat henne, kommer jag inte längre stödja den rörelsen.

"tjejer har rätt att säga nej"

Tjejer (och killar) har rätt att säga nej. Särskilt när det handlar om sexuella övergrepp. Ett sådant nej ska respekteras. Var har jag sagt något annat? Däremot så tycker jag att om man säger att man använder begreppet "grovt kränkande" i ett sammanhang där personen har fört ett nyanserat resonemang, så är det överdrivet och fel. 

Åter igen är inte intresserad av vad du tycker om mig och kommer inte läsa dina trakasserier
  • Anonym (Jasmine)
    jrockyracoon skrev 2017-10-22 22:42:56 följande:

Du har just fått ett svar från världens mest ödmjuka person, men du väljer att fortsätta rya och gå på.

Förstår inte hur du alls hävda att "En blyg man" inte framstår som en som vill lära sig. Hans inlägg tycks vara både insiktsfullt och ödmjukt och nyfiket, men du väljer att inte notera det.

Tror det blir svårt för någon att diskutera med dig, eftersom du tydligen blir provocerad av det mest tassande-på-tå-inlägg jag har läst.

Men sluta att komma med dina total ointressanta inflikningar som bara har som syfte att tysta ner mig och trycka ned mig som perosn. Förstår du att jag inte vill eller måste du fortsätta ändå? Det räcker. Lämna mig ifred.
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (anonym) skrev 2017-10-22 22:38:13 följande:

Helt dumt är det inte, för de som kommer från ställen där de inte ens gått i skola med motsatta könet eller slutat umgås med flickor när de var barn så kan man ju lätt tänka sig att somliga uppför sig som på samma sätt som många upplevt från skoltiden, gäng med killar som håller fast och tafsar.

"Förebygg våld och övergrepp genom riktad information

Exempel från Norge visar att det går att förebygga våld och övergrepp genom att rikta information till riskgrupper.

När Vestlandsmetropolen Stavanger, i Norge, drabbades av en påtagligt ökad frekvens av våldtäkter ? 20 våldtäkter mellan 2009 och 2011 ? undersökte NRK samtliga fällande domar. Det visade sig att 17 av de dömda våldtäktsmännen i Stavanger var av ett annat etniskt ursprung än norskt.

En var polack, resten kom från olika länder i Afrika eller Mellanöstern. Hur hanterade man detta besvärande faktum?

I en intervju med NRK sade Helge Björnestad, domare vid Stavanger tingsrätt, att han ansåg att det var viktigt att veta vem gärningsmannen var, vilka bevekelsegrunder han kunde ha, vilken bakgrund och vilka föreställningar han bar på, för att kunna komma tillrätta med problemen. Det kan ju handla om kulturella skillnader, om kvinnosyn, till exempel.

I Stavanger beslöt man att göra något åt problemet. Man ville stoppa en olycklig utveckling, så att stadens flickor och kvinnor kunde vara trygga. Därför gav man organisationen Hero Kompetens i uppdrag att utbilda de nyanlända i norsk lagstiftning, kvinnofrid och jämlikhet. Projektet var framgångsrikt, och man lyckades vända en olycklig utveckling och drastiskt minska antalet våldtäkter."

www.gp.se/ledare/heberlein-förebygg-våld-och-övergrepp-genom-riktad-information-1.3518001

Där kan du läsa lite, Norge skiljer sig inte långt från Sverige
  • Anonym (Jasmine)

Metoo var från början bara en tagg där de som varit med som sexuella övergrepp eller liknande också delade om de varit utsatta. Alla kan vara utsatta, kvinnor män barn homosexuella osv. I Sverige har sedan metoo kapats av, enligt mig, sjuka sk feminister (de som ordnade demonstrationer runt om i Sverige) som gör skillnad på offer och offer - där heterosexuella män inte räknas in samt kvinnor som går mot höger/SD inte har rätt att vara offer. Dessa offer räknas inte och ett övergrepp mot dem accepteras enligt dessa självutnämnda "ledare" för metoo. Vilket går emot allt det som kampanjen egentligen handlade om från början - att de utsatta ska lyftas fram och att ALLA kan vara utsatta. Att det inte ska vara någon skillnad.

Det går inte att få det att låta som att det "bara" är invandrare som begår våldtäkter och svenska män är oskyldiga. Eller tvärtom förneka att invandrare är överrepresenterade överlag i statistiken. Det går inte att blunda för sanningen bara för den är obekväm eller inte passar ens egna verklighetsuppfattning.

Det går inte att tysta ner problem om gärningsmannen råkar vara en känd journalist på Aftonbladet, eller en ensamkommande som är framstående ledare för organisationen "ungisverige" eller om gärningsmannen är en sd-politiker. Inget ska varken förstoras upp eller förminskas mer, utan allt ska tas på allvar och tas för vad de är. Det ska väl inte vara skillnad på offer och offer eller gärningsmän och gärningsmän alla är ju människor oavsett och ska behandlas lika.

Offren och deras upplevelse ska alltid vara fokus och det viktigasten. Offren och deras upplevelse ska aldrig förminskas.

Det är synd att denna fråga splittrar och att det blir olika "lag" när kampanjen egentligen handlar om att förena och visa att alla kan bli utsatta och alla kan utsätta.

Tror det är viktigt att komma ihåg vad metoo var från början och det är att upplysa om den tystnadskultur som råder vid övergrepp. Det spelar ingen roll vart den finns eller varför utan viktigast är att alla övergrepp och offer är lika viktiga och att det lyfts fram i ljuset.

Aftonbladet går emot hela kampanjen när de själva skyddar sina medarbetare som är våldtäktsmän och det går emot det som hela kampanjen står för.

• Anonym (Jasmine)

Man kan ju tolka den hur man vill så här säger grundaren

"? MeToo är ett kraftfullt sätt att visa empati för någon annan, säger grundaren Tarana Burke i SVT Agenda.

Me too-rörelsen grundades 2006 av aktivisten Tarana Burke som i många år arbetat för social rättvisa. Den ursprungliga rörelsen riktar sig till unga kvinnor som blivit sexuellt utnyttjade på olika sätt.

? Det är ett sätt att låta överlevare veta att de inte är ensamma. Att de blir sedda, hörda och förstådda. Att det finns åtminstone en person i världen som förstår vad de går igenom, säger Tarana Burke".

www.svt.se/nyheter/utrikes/metoo-grundaren-handlar-om-att-formedla-empati-fran-en-person-till-en-annan

Så man kan ju tolka den hur man vill antingen att det bara är för tjejer eller att alla offer kan använda den då det handlar om att visa empati. Ung som gammal. Kille som tjej. Heterosexuella som homosexuella. Alla kan ju vara utsatta och det är ju i USA många "äldre" kvinnor/kändisar som gick ut med metoo från början.

• Anonym (Jasmine)
    lkdfjgldf skrev 2017-10-23 18:50:53 följande:

Bra skrivet

Tack
  • Anonym (Jasmine)
    Tecum skrev 2017-10-23 19:11:38 följande:

Men om manifestationen gäller sexuellt utnyttjande och man väljer bort kvinnor som har något att berätta i ämnet men har fel politisk färg, då är det anordnaren som är olämplig.

Håller med. Tar man över en kampanj som man inte ens varit en del av att skapa så får man ju se till att representera alla unga tjejer med en berättelse och inte börja göra partipolitik av det. Hon skulle inte ens tala i egenskap av talesperson för SD utan prata om alla de övergrepp och våldtäkter hon varit med om. Lider verkligen med denna kvinna och andra som blir utfryst på detta sättet, att de blir sparkade på när de redan är offren. Som tur är har hon fått mycket stöd men ingen ska behöva bli utsatt på det sättet. Måste vara hemskt vara i den maktlöshet och få denna press när hon redan är i sån utsatt situation. Tycker verkligen synd om henne.

Läste på en sida för övergrepp att en del av det jobbiga är självklart själva övergreppet men en annan stor del som är jobbigt är andras bemötande, och det kan ibland vara värre än själva övergreppet. Som metoo vittnat om, om tjejer som blivit nertystade i flera år. Den kvinnan (Sara Fälting metoo Uppsala) som gjorde så mot denna tjej går emot allt vad kampanjen står för och hon gör skillnad på offer och offer. Att göra just det och säga sig vara en representant för metoo är bara så fel det kan bli.

Mår verkligen illa av hur hon kan behandla en annan tjej på det sättet. Att hon tar sig rätten att bestämma som hon vore Gud själv. De som inte sett klippet kan ju se det

• Anonym (Jasmine)
    Anonym (anonym) skrev 2017-10-23 19:19:45 följande:

Det beror ju om man tror att en person har en viss agenda med sitt deltagande.

Om man har foliehatt på sig och har en massa konspirationsteorier i huvudet så är man antagligen inte lämplig att driva kampanjen eller lämplig att vara en representant. Alla tjejer ska bli hörda oavsett Sara Fältings paranoia eller egna agenda. Hon var helt fel person för detta precis som många andra sk representanter. De tar en fin tanke och förstör det. Usch blir så äcklad av detta tycker det är hemskt och lider med stackars tjejen.
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (anonym) skrev 2017-10-23 19:48:16 följande:

Ingen som gick ut på manifestationen talade om etnicitet överhuvudtaget så ingen vet ju om det var utlandsfödda eller svenskar de pratade om, utan bara vad, när och hur det hände.

Nej men de talade om politik och det var bland annat Sara Fälting som gjorde det till en politisk fråga efter att hon spionerst på den utsatta tjejens profil och upptäckt att hon var medlem i ett parti som hon inte gilla. Tycker även synd om alla utsatta heterosexuella män som inte var välkomna. Gillar kampanjen men stödjer inte alls att låtsas-feminster kapade den och fick den att handla om något annat och att de tyckte de hade rätten att utesluta personer.
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (Att få kön att gå (framåt)) skrev 2017-10-24 19:35:04 följande:

Jag är mot rasism och jag tror att varje människa måste få bedömas utifrån sina egna förutsättningar och handlingar - inte på grund av sin hudfärg, sin kulturella bakgrund, eller sitt kön. Detta hävdar jag i alla situationer och är något jag också praktiserar. 

Tror du missuppfattat själva begreppet rasism och det övriga. Att se kulturella skillnader är inte rasism. Tvärtom snarare vettigt eftersom det existerar. Så vore ju korkat blunda för det. Inte heller är det konstigt att påstå att kvinnor och män är biologiskt olika samt att vi är olika rent genetiskt beroende på t ex etniskt ursprung. Det kan dels vara sjukdomar men också beteenden som t ex impulsivitet etc. (adhd t ex som är vanligare bland sydamerikaner).

Läs lite forskning och sånt och sluta släng dig med ordet rasism utan att du vet vad du talar om. Tyvärr urvattnar du hela begreppet..
  • Anonym (Jasmine)
    Digestive skrev 2017-10-24 16:29:29 följande:

Frågan gällde reaktionen för den utsatta - om reaktionen skiljer sig om man blir sexuellt utsatt av samma eller motsatta kön.

Personligen skulle jag vilja inflika en riskanalys. När statistik pekar väldigt entydigt på att majoriteten våldsverkare i samhället är män så tror jag även att reaktionen färgas utav den verkligheten. Jag gissar på att män blir minst lika nervösa om en påflugen man inte ger sig som en kvinna i samma situation, medan sexuella trakasserier från kvinna inte tas på samma allvar oavsett vilket kön offret har.

Jag tror det finns också någon slags känsla eller rädsla inbyggd i kvinnor eller vad man ska kalla det. I hela samhället så är mannen en maktfigur och det blev tydligt hur Virtanen skyddats till exempel av andra mäktiga män.. Det är så strukturen ser ut i samhället att som tjej är du mer förtryckt, du ska inte ifrågasätta, du tar skulden, ska skämmas. Tjejer går redan undermedvetet med en känsla av att de inte har lika mycket att säga till om och det är en spegling av samhället. Men det påverkar också samhället. Det är svårt att förklara men kan jämföras med strukturell rasism. Eftersom svarta går med en inneboende känsla av densamma som kvinnor har, dvs att de inte har lika mycket att säga till om (inte tas på allvar vid jobbansökningar, gallras bort för de är svarta alltså samma problem som går att se mellan kvinnor och män).

Det jag menar är att de här grundläggande strukturerna där kvinnan är underlägsen mannen (syns ju allra mest i brottstatistiken med alla misshandlade, våldtagna tjejer och syns också på att det runt om i världen är män som styr och fler kvinnor som är utsatta). Detta gör att tjejer när de blir antastade, trakasserade, är med om övergrepp, blir misshandlade etc tar det på ett annat sätt eftersom det bara blir en förlängning av ett förtryck som redan pågår. Detta är så djupt däremot så därför ser man denna tystnadskultur, med att kvinnor tar på sig skulden etc.

Svårt att förklara exakt..

Kortfattat kan man säga att det blir svårare och tuffare för tjejer att bli utsatta för dessa handlingar eftersom de redan är en förtryckt grupp. Precis som t ex svarta i Sverige.

Menar inte på något sätt att det inte är svårt för män. Pratar mer urefter ett generellt sätt.

Därför tycker jag det är bra att feminism finns men tyvärr så har begreppet feminism förstörts av en massa män och kvinnor som missuppfattat det. Samt använder det som feministen Fredrik Virtanen för att dölja sitt underliggande kvinnohat han har. Det verkar även som att många osäkra tjejer gömmer sig under det begreppet och egentlgien bara hatar sig själva, hatar män och liknande. Dessutom använder många kvinnohatande män det också som ett skällsord för att spä på sitt hat.

De som kämpar allra mest sk rå-feminister och antirasister är enligt mig de som också förstör mest tillsammans med alla rasister och kvinnohatare.

Iallafall behövs denna metoo tagg och att detta lyfts upp och inte tystas mer. Speciellt inte av Aftonbladet och annan media eller kultureliten, män i toppen och andra med makt. Som det tyvärr gjorts nu.

(man ser även Alexander Bard gå ut med att Cicci Wallin är en borderlinetjej och andra förolämpningar, en tokfia och liknande vilket också visar på förtrycket mot tjejer).
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (Att få kön att gå (framåt)) skrev 2017-10-28 13:31:14 följande:

Och jag tror inte du läste mitt inlägg, eller missade du att jag skrev "och" (jag är emot rasism O C H att människor bedöms utifrån en förutbestämd stereotypisk mall. Två saker alltså)? Läs gärna vad som står i inläggen innan du kommer med ett påstående att jag inte vet vad jag talar om. Det vinner debatten på!

Du missuppfattade snarare, igen. Följ ditt eget råd.
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (cirkus) skrev 2017-10-26 11:14:12 följande:

Samma beteende ser man även hos kvinnor. Väldigt tydliga exempel på det ser man till exempel här på FL Eller har du inte lagt märke till hur olika svar trådar får beroende på om det är en man eller en kvinna som skriver?

Att påstå att kvinnor inte skyddar andra kvinnor är bara löjligt, exakt samma beteende ser man hon båda könen. Det enda som skiljer dem åt är att män oftare sitter i maktpositioner än vad kvinnor gör, men beteende är densamma.

Cicci Wallin är ganska duktig på att kalla dem hon kritiserar för olika saker, märkligt att det är ok när hon gör det men inte ok när någon kritiserar henne.

Lågt dra in argument som "men hallå kolla på tjejer då!", "tjejer är inte heller oskyldiga", "finns dumma kvinnor också!". Kom med något bättre. Att börja dra upp kvinnor som ett slags försvars för att skydda män som begår brott mot kvinnor, DET är löjligt.

Cicci Wallin har all rätt att kalla Virtanen alla slags saker hon kan komma på med tanke på det han gjort mot henne och andra tjejer samt hans psykopatfasoner beteende att han försöker släta över det. Det är sjukt.

Det är sjukt också med såna som dig som försvarar våldtäktsmän. Metoo behövs verkligen.
Svar på tråden #metoo förstår inte riktigt