#metoo förstår inte riktigt
Hej Jasmine!
Att något är generaliserande betyder inte med automatik att det är fel. Man kan t.ex. säga män är fysiskt starkare än kvinnor. Detta är en generell sanning. Det är lätt att bevisa att män har större fysisk styrka generellt sätt än kvinnor. Samtidigt betyder inte det att det inte finns kvinnor som är betydligt starkare än majoriteten av män.
Om du ska slå ner på någons generalisering behöver du anföra argument för att dennes generalisering inte är sann, d.v.s. att det inte stämmer överlag att fenomenet gäller för den påstådda gruppen.
Du får anse att något är "grovt kränkande" men då får du räkna med att personen kanske kräver att du argumenterar emot dig på denna punkt. Det är ju en allvarlig anklagelse, det håller väl du med om själv?
Citatet: "Ja jag tror också det är skillnad på om det är en snygg person som klämmer på rumpan eller om det är en oattraktiv, hur man tar åt sig av det."
kan vara ett sant påstående i vissa situationer. D.v.s. ibland vill personer bli tagen på rumpan på för att de är attraherade av den personen, hur provocerande det än låter i sammanhanget. Men det innebär inte att det är okej att göra det, vilket jag tror att även "en snäll man" också menar.
Så även om vi vet att vissa vill bli tagna på rumpan på, behöver vi avstå från att göra det utan medgivande. Detta eftersom vi annars riskerar att utsätta en person som inte vill det för en kränkning.
Det som diskussionen hamnar i blir då hur vi vill att en relation ska inledas. Vill vi att mannen ska initiativet för att visa sitt intresse? Och hur ska i så fall en sådan invit se ut? Jag tänker att mannen kanske behöver inleda med lite flörtig konversation, och se om den är besvarad. Därefter gå vidare med en klapp på axeln för att se vad som händer där. Om detta är "besvarat" kanske mannen kan gå vidare med något annat, etc...
Tycker det känns tråkigt att du Jasmine attackerar "en snäll man" så hårt, han tycks vara ute efter att nyansera debatten samtidigt som han inte alls själv verkar vara en "rumpnypare", eller förövare. Varför detta missnöje med din medmänniska? Är det för att han råkar vara en man? Tror du att han på något sätt har valt att bli en man? Det tror inte jag. Glöm inte bort att vi alla är människor!
Rikta du istället din ilska mot de som verkligen inte kan respektera kvinnors integritet och begår övergrepp. Av allt att döma verkar det ju krylla av dem..
Tycker inte du och andra behöver gå så hårt mot mig. Jag har rätt att tycka och sägs vad jag känner pch det är inte upp till er att avgöra det. Säger jag att jag tycker något är kränkande så är det inte upp till dig eller någon annan att säga att jag inte ska säga så och ska tänka annorlunda eller bla bla bla.
Jag får möta väldigt mycket motstånd och du är en av de som ger det så säg inte vad jag behöver göra pch inte.
Jag riktar min KRITIK till vem jag vill och jag föreslår att du själv riktar din egna ILSKA på någon annan än på mig.
Tänk efter lite själv vad du sänder ut innan du kritiserar någon annan.