• Vivvi1988

Acceptera otrohet !

Jag har växt upp med att mannen får göra som mannen vill göra .

Det har helt enkelt blivit accepterat just för att mannen är en man. Som att En man kan ha en fru men ändå ha andra kvinnor vid sidan om för att sån är mannen han kan inte binda sig med en kvinna vilket för mig är normalt hur sjukt det än låter .

Min man och jag har varit gifta i 2 år har en nyfödd son men ändå är min man ute och flörtar har sexuella förbindelser med andra kvinnor . Det är inget vi pratar om för det är så vi är lärda att mannen äter det han får äta och att jag är frun det är mig han alltid kommer till .

Vad har ni för tankar om detta ?!

För mig går det i perioder när jag kan bli sjukligt svartsjuk medans jag ibland inte bryr mig

• Svar på tråden Acceptera otrohet !
  • Vivvi1988
    AndreaBD skrev 2017-10-20 23:58:01 följande:

Men det är inte så. Alla män är inte otrogna. Min man är inte det. Och jag skulle inte acceptera det. Men du sätter standarden. Han kan göra det för att du accepterar det. Har du tänkt på det? Om män vet att så gott som ingen kvinna accepterar otrohet, så kommer de ju att anpassa sig till det. Men så länge du accepterar otroheten, behöver han ju inte ändra på det.....

Det är sant men jag kan inte tro att en man endast kan hålla sig toll en kvinna.

Vet nog inte en enda man som är helt trogen till sin fru.

All respekt till de männen som väljer att vara trogna , men jag kan nästan inte Tro att Det är sant .

Mina vänninor blev galna på mig förut ang hur jag resonerade kring detta alltså hur jag kunde tycka att det var ok?! Det är egbetligen inte så att jag tycker att det är okey utan mer att Det är normalt sorgligt nog :(

Vi har blivit uppfostrade så att mannen har sån stark lust till allt typ
  • Vivvi1988
    Anonym (nej) skrev 2017-10-21 00:09:44 följande:

Jag vet inte riktigt vad du får att det skulle vara "normalt" att göra så ifrån.

Oavsett vilket så är det väl vad DU tycker är ok som är det viktiga?

Skulle aldrig gå med på att min man var otrogen, oavsett vad eventuella "regler" sa. Vad skulle din man tycka om det var du som gjorde så?

Du har helt rätt , JG önska att min man inte var det .

Men det känns Mer utav en fantasi arr tänka så .

Min man skulle aldrig kunna föreställa sig att jag skulle Gå med en annan man. Det skulle bli konsekvenser .

Återigen för att det är skillnad på man och kvinna .

Ganska skevt när jag själv läser vad jag skriver , herregud tänker jag .

Men det är just så skevt
  • Anonym (....)

Jag tycker faktiskt synd om dig som har en så förvriden världsbild. 

Alla män är inte otrogna. Herregud liksom, ser du inte vad det är du själv skriver?

• Anonym (Rationell)
    Vivvi1988 skrev 2017-10-20 23:18:40 följande:
    Jaa det kan kännas så ibland ,men jag tänker visserligen inte på det så ofta .

För det har blivit så normalt, min tanke är att alla män är otrogna .

Det finns ett ordspråk hos oss att man inte kan servera sin man samma mat varje dag.
    Anonym (Anonym) skrev 2017-10-20 23:16:24 följande:

Otrohet är aldrig ok.

Anonym (nej) skrev 2017-10-21 00:09:44 följande:

Jag vet inte riktigt vad du får att det skulle vara "normalt" att göra så ifrån.
    Oavsett vilket så är det väl vad DU tycker är ok som är det viktiga?
    Skulle aldrig gå med på att min man var otrogen, oavsett vad eventuella "regler" sa. Vad skulle din man tycka om det var du som gjorde så?

Alltså.. det är ju inte otrohet om frun vet om och accepterar det. Då är det en överenskommelse ni har. 

Om du däremot inte VILL ha det så behöver du självklart inte. 
  • Anonym (Lise)

Om mannen är sån att han inte kan binda sig med en kvinna, så bör han ju vara singel. Eller i ett polygamt förhållande, där alla parter är okej med att man inte är monogama.

Vad är det för poäng med att gifta sig med en man som inte är intresserad av ett monogamt förhållande? Då betyder ju äktenskapet ingenting, då är det ju bara ett låtsasäktenskap, ett låtsasförhållande. Din man är egentligen inte kär i dig, utan han har dig bara som en hushållerska som han kan ha sex med, när han känner för det, och när han inte känner för det så kan han ligga med andra.

Har ni i er kultur inga äktenskapslöften om trohet, som att älska i nöd och lust? Eller när ni gifter er, säger ni "Det är självklart ok för en av oss att ligga runt med andra, för att han är en man" och hela släkten nickar och tycker att det låter ju helt ok..? Eller är ni lögnare, att ni liksom låtsas och talar om trohet, det ordet har ingen egentlig betydelse i er kultur? Att det är ok att ljuga i er kultur, så länge man inte blir påkommen?

Tycker inte att du ska acceptera detta, du borde lämna honom och hitta en man som älskar dig istället. Det handlar ju inte om svartsjuka, utan att han förnedrar dig.

• Miss Skywalker
    Vivvi1988 skrev 2017-10-21 00:46:21 följande:
    Du har helt rätt , JG önska att min man inte var det .

Men det känns Mer utav en fantasi arr tänka så .

Min man skulle aldrig kunna föreställa sig att jag skulle Gå med en annan man. Det skulle bli konsekvenser .

Återigen för att det är skillnad på man och kvinna .

Ganska skevt när jag själv läser vad jag skriver , herregud tänker jag .

Men det är just så skevt
    Varför är det ok för mannen men inte kvinnan? Är kvinnan inte svartsjuk? Blir hon inte sårad? Varför är hans känslor viktigare?
  • Anonym (man)
    Vivvi1988 skrev 2017-10-20 23:07:45 följande:

Ja det är inte lätt alla gånger det är jobbigt som fan.

Men jag inte tro att en man skulle kunna hålla sig till endast en och samma kvinna livet ut.

Jag tänker att så länge det endast är sex så är det inget annat än lusten.

Men om han skulle börja träffa samma person och inleda en djupare relation det skulle såra mig mer

Det är väl klart att det är jobbigt, du är ju uppfostrad med helt sjuka värderingar som säger att en man får göra saker du inte får.

Ärligt talat så tror jag era problem går mycket djupare än "bara" hans otrohet. Du är som sagt uppfostrad med helt sjuka värderingar som går emot allt vett och framför allt går emot det du känner innerst inne, det skapar konflikter inom dig och får dig att må dåligt. Du kommer behöva åratal av terapi för att komma tillrätta med all skada dina föräldrar gjort genom sin uppfostran.
  • Anonym (Fia)

Jag har en sorts erfarenhet, o det känns inte bra, men jag vet det är mig hon älskar mest o är mest med. Vi är bisexuella, båda kvinnor o haft varandra över ett år. Finns dock en man (gift) som hon träffat sporadiskt över fem år o detta fortgår. Enl henne är bisexuell att man kan ha en man o en kvinna, medan jag ser drt som man har en man ELLER en kvinna. Dock ses dom inte mer än ca 4-5dgr i året så jag har valt att inte tänka....alternativet vore jobbigare, dvs helt uatan henne.

• Anonym (Hm)
    Anonym (....) skrev 2017-10-21 01:42:41 följande:

Alla män är inte otrogna. Herregud liksom, ser du inte vad det är du själv skriver?
    Håller med
  • Anonym (man)
    Anonym (....) skrev 2017-10-21 01:42:41 följande:

Förmodligen gör hon inte det pga sin uppfostran: Hon har genomgått en normaliseringsprocess sen hon var liten och blivit uppfostrad med att acceptera saker man normalt anser är fel.
  • AndreaBD
    Vivvi1988 skrev 2017-10-21 00:43:15 följande:
    Det är sant men jag kan inte tro att en man endast kan hålla sig toll en kvinna.

Vet nog inte en enda man som är helt trogen till sin fru.

All respekt till de männen som väljer att vara trogna , men jag kan nästan inte Tro att Det är sant .

Mina vänninor blev galna på mig förut ang hur jag resonerade kring detta alltså hur jag kunde tycka att det var ok?! Det är egbetligen inte så att jag tycker att det är okey utan mer att Det är normalt sorgligt nog :(

Vi har blivit uppfostrade så att mannen har sån stark lust till allt typ
    Det är faktiskt INTE så att männen har större lust. Det har de när de är unga (mellan 15 och 25) och kvinnor har mest lust mellan 25 och 35. Fast min erfarenhet att det är nästa mer runt 40. Och även om det skulle visa sig vara så att män oftare söker "omväxling", så tror jag det kan vara inlärd beteende.

Och jag tycker det är märkligt att du bara känner män som är otrogna. Jag har själv inte upplevt detta mer än med en man (kort relation, långdistans, och han hade i princip bestämt sig att vi bodde för långt ifrån varandra). Annars har jag inte råkat ut för otrogna män, inte så mycket heller hos släkt och vänner. En av min mans bröder råkade ut för att hans fru bedrog honom, men annars minns jag inte sånt beteende som vanligt förekommande. Förutom det här att man egentligen vill separera men vågar inte säga det, så man är otrogen istället. Där känner jag några som har gjort så.
  • Anonym (LikaVillkor)

För mig är otrogen att sexuellt gå bakom ryggen på sin partner. Eftersom ni verkar vara öppna med din mans beteende ser jag det inte som otrohet, dock väldigt underlig acceptans.

Skulle min partner vilja umgås sexuellt med andra så ska det vara på lika villkor. Då ska jag också ha chansen att vara med andra. Eventuellt separera om vi kommer överens om att det är bäst. Om det framkommer att han har sex med andra bakom ryggen på mig så hade jag blivit otroligt sårad och känt mig förnedrad. Något som jag inte skulle vilja leva med i ett förhållande.

Om du accepterar att ni har det förhållande ni har och han är ärlig mot de han träffar så är det er ensak. Känner du att det inte är okej så bör du ta tag i situationen, genom att prata med din man och eventuellt någon terapeut. Ni båda förtjänar att vara lyckliga i förhållandet.

Svar på tråden Acceptera otrohet !