• Februaryflickan

Vad gör ont under mitt vänstra revben?

Hej hallå! Nu vet jag att man inte ska vända sig hit för sina fysiska problem men tro mig jag har varit hos minst 10 doktorer under två år.

Jag har haft under längre tid problem med min mage, varit förstoppad många många gånger under en lång tid. Jag har tagit prover för allt känns det som.. O inget har varit avvikande. Jag har gjort en enkel rektoskopi som visade att jag hade en inflammerad tarm, ingen fortsatt utredningen där inte.

Jag har tagit prover för blod i avföringen allt eftersom jag har en återkommande mörk avföring. Nu har jag för tillfället bara mörk avföring. Jag har en diffus smärta under vänster revben som är allmänt jobbig och som även kan kännas upp till vänster bröst.. Ibland krampar tarmarna rejält efter måltid.

Nu är det såhär.. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra mer.. min senaste doktor sa att jag skulle dricka mycket vatten, äta mycket frukt och röra på mig.. O det gör jag någorlunda.. Det som oroar mig är smärtan under vänster revben.. Jag vet inte vad det beror på.. Så jag frågar er om ni har varit med om något liknande? Alla mina prover är bra så jag förstår inte vart smärtan kommer ifrån..

• Svar på tråden Vad gör ont under mitt vänstra revben?
  • Februaryflickan
    Trippelmamma76 skrev 2017-10-23 21:45:51 följande:

Mjälten? Bukspottkörteln? Glutenöverkänslighet?

De kände på det området mjälten sitter den var inte förstorad. Tagit prover för glukos o de har varit normala ????
  • Kerubmamman

Har du mycket gaser i magen? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Februaryflickan
    Trippelmamma76 skrev 2017-10-23 21:45:51 följande:

Mjälten? Bukspottkörteln? Glutenöverkänslighet?

Oj min kommentar med frågetecken skulle vara en emoji heh
  • Kerubmamman
    Februaryflickan skrev 2017-10-23 22:10:47 följande:
    Ganska mycket :/
    Under vänster revben är tjocktarmens högsta punkt. Det är inte ovanligt att gaserna "samlas" där. Och det kan göra jävligt ont när det spränger/spänner. Been there, done that... :-/ 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Trippelmamma76

Tycker absolut att du ska testa en månad absolut glutenfritt och se om du märker skillnad. Vad har du att förlora?

Kerubmamman skrev 2017-10-23 22:20:28 följande:

Under vänster revben är tjocktarmens högsta punkt. Det är inte ovanligt att gaserna "samlas" där. Och det kan göra jävligt ont när det spränger/spänner. Been there, done that... :-/ 

• Johannaty101

Läkare har dålig kunskap. Ta bort gluten och socker i tre veckor så kommer du börja känna en skillnad. Läs magstarkt av Martina Johansson där finns det massa tips och råd.

• Räkan85

Candida Albicans? Googla de så får du fram biverkningar. Å gör ett spottest.

• Anonymiiss

Hej!

jag har samma som du, en obehagskänsla under Vä revben men dom hittar inget heller vid undersökning! Ni som hävdar gluten, kan man pröva att sluta delvis och märka Skillnad eller måste

Man sluta helt?

• Trippelmamma76

Nej du måste sluta helt.

Anonymiiss skrev 2017-10-25 11:00:59 följande:

Hej!

jag har samma som du, en obehagskänsla under Vä revben men dom hittar inget heller vid undersökning! Ni som hävdar gluten, kan man pröva att sluta delvis och märka Skillnad eller måste

Man sluta helt?

• Anonymiiss
    Trippelmamma76 skrev 2017-10-25 11:25:45 följande:

Nej du måste sluta helt.

Hur kommer det sig? Märker man inte en förändring om man är på rätt väg så att säga? känns så jobbigt att pröva sluta helt! Är det mer än typ bröd, bullar o kakor som innehåller gluten? Jag har ont under Vä revben samt gasig så misstänker att det är gluten ???? Tack för svar!
  • Trippelmamma76

Ja, allt som innehåller mjöl i någon form. Det är jättejobbigt i början men man lär sig. Läs innehållsförteckningen på allting. Man lär sig och vänjer sig. Det är helt klart värt ett försök tänker jag, om du kan bli fri från besvären. Sedan finns även en tablett "gluten go" som kan hjälpa vissa, men det är ju mer för någon gång då och då, och knappast något man tar till varje måltid....

allt

Anonymiiss skrev 2017-10-25 11:48:49 följande:

Hur kommer det sig? Märker man inte en förändring om man är på rätt väg så att säga? känns så jobbigt att pröva sluta helt! Är det mer än typ bröd, bullar o kakor som innehåller gluten? Jag har ont under Vä revben samt gasig så misstänker att det är gluten ???? Tack för svar!

• Februaryflickan
    Trippelmamma76 skrev 2017-10-25 17:33:32 följande:

Ja, allt som innehåller mjöl i någon form. Det är jättejobbigt i början men man lär sig. Läs innehållsförteckningen på allting. Man lär sig och vänjer sig. Det är helt klart värt ett försök tänker jag, om du kan bli fri från besvären. Sedan finns även en tablett "gluten go" som kan hjälpa vissa, men det är ju mer för någon gång då och då, och knappast något man tar till varje måltid....

allt

Fast är det inte så att om man utesluter gluten helt och sen går tillbaka till gluten igen så finns det en risk att man utvecklar en intolerans som man kanske inte tidigare hade? Har jag fått höra att det kan hända. 
  • Trippelmamma76

Aldrig hört talas om. Däremot så bör man inte äta glutenfritt om man avser att testa sig för glutenintolerans för då ger det inget utslag. Fast du är ju redan testad.

Februaryflickan skrev 2017-10-25 20:43:50 följande:

Fast är det inte så att om man utesluter gluten helt och sen går tillbaka till gluten igen så finns det en risk att man utvecklar en intolerans som man kanske inte tidigare hade? Har jag fått höra att det kan hända. 

Svar på tråden Vad gör ont under mitt vänstra revben?