• Lolla

Namnet Cleo

Hej på er!
    Undrar vad ni får för associationer när ni hör namnet Cleo och vad ni tycker om namnet? Är det WT? Djurnamn? Passar det ihop med namnet Bianca?

• Svar på tråden Namnet Cleo
  • Lolla

Ok, har inte sett serien, men jag tolkar det inte som någon väldigt positiv association?
    Någon mer?

• Bibbidi

Det första jag tänker på är en katt eller en guldfisk. Tror det beror på Disney.

Cleo är väl gulligt och så men passar det på en 40plus årig gubbe med håriga armar och gubbmage? Nja. Vet inte.

• Lolla
    Ha ha!! Inte så positivt alltså.. Jag tänkte att det var ett flicknamn!
  • GAndrea
    Bibbidi skrev 2017-10-23 21:46:35 följande:

Det första jag tänker på är en katt eller en guldfisk. Tror det beror på Disney.

Cleo är väl gulligt och så men passar det på en 40plus årig gubbe med håriga armar och gubbmage? Nja. Vet inte.

Disneys Pinocchio. Guldfisk en heter Cleo och katten Figaro :)

Jag tycker att Cleo är fint. Men associerar det mer till djur
  • Lolla

Finns det ingen som känner till en människa (alltså i bekantskapskretsen) som heter Cleo? Namnet har ju ökat bland nyfödda.. 

• Tjofsan01

Jätte fint namn! Jag tänker dock bara på vår hund oss heter Cleopatra och kallas bara för Cleo :)

• Anonym (F)

Helt OK. Känner till tre flickor i förskoleåldern som heter Cleo.

• fluu

Tänker på Cleopatra. Tycker inte att det låter som ett djur, det passar bra med Bianca och är inte wt(snarare hipstrigt). Tycker att det är ett utropstecken. Coolt och tufft, men ändå inte oseriöst på en vuxen. Ingenn personlig favvo dock.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Lolla skrev 2017-10-23 21:45:47 följande:

Ok, har inte sett serien, men jag tolkar det inte som någon väldigt positiv association?

Någon mer?

Inga barn idag lär ju dock vara medvetna om serien. Jag själv är 24 och känner att serien var lite före min tid och inget som funnits i mitt medvetande.
  • fluu

Cleo är unisex, men används främst på flickor.

• kozaq

Cleo är fint. Jag har en flicka i min dotters klass som heter det. 

• Lolla
    Kul med alla svar hittills! Jag själv tycker att namnet är lite tufft men ändå fint. Tyvärr verkar inte maken så förtjust i det.. 
Svar på tråden Namnet Cleo