• Anonym (Rädd)

    Rädd för snitt

    Nu var jag på tul i torsdags och dom sa att han vägde 3460g och har då fått en ny tid 8 nov och har han då växt ännu mer så ska dom sätta igång mig. Ända sen dom berättade detta så har jag börjat tänka på snitt. Och jag vill verkligen inte göra det. Jag är överviktig och har det där underbara hänget och då jag har lätt för att få svampinfektioner där så är jag rädd för hur det ska bli om dom är tvungna att göra ett snitt. Mina andra barn är födda vanligt ena igångsättning och andra en hjälp på traven med att sticka hål i hinnorna. Man läser om alla skräck historier och rädslan blir ännu värre. Vet att man inte ska läsa sånt men det blev så då jag hade det på känn att det kan bli stora problem just pga övervikten. Dock sa förlossningsläkare som gjorde tul att det finns en väldigt stor chans att han kommer innan nästa tul. Det hade ju varit underbart. Har mardrömmar om snitt nu på nätterna, jag vill verkligen inte. Någon annan som har varit med om detta? Min första är född tidigare 38+ 49cm ca 3800g min yngsta född 2 veckor över 50cm ca 3900g.

  • Svar på tråden Rädd för snitt
  • Anonym (Känner en som...)

    Känner en som är kraftigt överviktig och henne vågade de inte snitta pga fetman eftersom det är svårt att sy ihop och läka. På henne pressade de ut barnet genom att häva sig på hennes mage flera stycken. Så är du inte fetare än att läkarna anser att snitt är möjligt så går det nog att lösa så läkningen ska funka. Annars väljer de sistahandsvalet "häva sig på mammas mage-metoden". 

  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Känner en som...) skrev 2017-10-24 15:29:00 följande:

    Känner en som är kraftigt överviktig och henne vågade de inte snitta pga fetman eftersom det är svårt att sy ihop och läka. På henne pressade de ut barnet genom att häva sig på hennes mage flera stycken. Så är du inte fetare än att läkarna anser att snitt är möjligt så går det nog att lösa så läkningen ska funka. Annars väljer de sistahandsvalet "häva sig på mammas mage-metoden". 


    Det lät inte som en så rolig grej det heller. Samtidigt låter det som värsta komedi filmen.
  • Gavsbd

    Ingen komedi, man spricker från A till Ö och riskerar stora framfall av att de häver sig på magen!

    Tänker om rädslan för snitt finns där pga svampinfektioner, är inte det en morot i dig att kämpa för att gå ner överviktskilona efter graviditeten?

    Då slipper du ju svampen.

  • Anonym (Rädd)
    Gavsbd skrev 2017-10-24 19:53:18 följande:

    Ingen komedi, man spricker från A till Ö och riskerar stora framfall av att de häver sig på magen!

    Tänker om rädslan för snitt finns där pga svampinfektioner, är inte det en morot i dig att kämpa för att gå ner överviktskilona efter graviditeten?

    Då slipper du ju svampen.


    Nej det fattar jag med att det inte är en komedi film. Tro mig när jag säger att jag ska göra det. Hade börjat innan jag blev gravid och har ätit skit dåligt pga kraftig graviditets illamående och har inte haft bra aptit sedan dess. Dock har jag ändå gått upp en massa i vikt konstigt nog. Det blir långa promenader med vagnen till en början sedan gå vidare därifrån.
  • Gavsbd
    Anonym (Rädd) skrev 2017-10-24 20:00:59 följande:

    Nej det fattar jag med att det inte är en komedi film. Tro mig när jag säger att jag ska göra det. Hade börjat innan jag blev gravid och har ätit skit dåligt pga kraftig graviditets illamående och har inte haft bra aptit sedan dess. Dock har jag ändå gått upp en massa i vikt konstigt nog. Det blir långa promenader med vagnen till en början sedan gå vidare därifrån.


    Då ska du se att det löser sig oavsett om det blir snitt eller vaginalt ;) har själv fått mitt tredje barn nyligen och är nu på -10 kg men har ändå 25 att gå ner till ?drömvikten?. Men det går om man vill :)
Svar på tråden Rädd för snitt