kännermiggenerös skrev 2017-10-26 08:30:37 följande:
Nja hon ska plugga några år till så jag hoppas verkligen inte hon skaffar barn innan dess. Hon var med oss på resa bara för två månader sedan också o hon o jag har varit på resa i våras + att vi var på 25 års resa med henne + hennes dåvarande pojkvän också i våras så vi har rest rätt mycket med henne. Jag tyckte det var jättetrevligt när vi åkte med hennes dåvarande pojkvän också. Den nye pojkvännen är ännu gulligare. Nja det lutar nog åt förslaget att han får erbjudande o följa med men får betala en del själv bara frågan om hur man ska säga det? Dka man dra till med en summa tex du får betala 10.000 så betalar vi resten eller ska man säga du får betala tex hotellrummet så betalar vi resten? Vilket låter bäst? Hade ni unga tyckt det var ok o hade ni följt med på de premisserna? Är ju så mycket enklare o bara säga att vi bjuder. Alltså vi har råd men det är ju inte så att vi är så rika att det inte märks i plånboken direkt.... det gör det ju
Okej men dåså! :)
Jag tror det bästa är att tala om vart summan kommer ifrån, typ säga vad hotellet kostar och sen säga en summan ni önskar att han betalar eftersom ni behöver två dubbelrum istället för ett. Eller bara att han betalar sin egen flygbiljett och/eller hotel, och visa vad det kostar.
Jag är 24 år och skulle verkligen inte tycka att det vore konstigt om min killes familj skulle önska att jag betalade en del själv till en så dyr resa. Jag hade vara blivit glad över att bli medbjuden.