• kännermiggenerös

Bjuda dotterns pojkvän på resa?!?

Vi ska fira en 50 års dag med att åka på resa med vår dotter. Frågan är ska vi/måste vi även bjuda hennes pojkvän med på resan? Hon är 25 år o bor inte hemma o pluggar o pojkvännen har jobb. Vi gillar pojkvännen mycket men vet ju aldrig om det håller när det är dags för resa. Resan kommer att bli mycket dyrare för oss eftersom man måste ha två dubbelrum annars hade vi alla bott tillsammans o jag har inget emot att han följer med men kan man säga att han dka betala en del av resan själv? Nu ör det ingen billig charterresa det handlar om utan en dyrare resa till USA. Vad säger ni? Jag är för att betala min emot.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-24 17:08
    Väldigt gullig pojkvän är det första gången vi träffade honom så kramade han både mig o min man. Jag var på akuten en vecka efter det o då får jag ett sms från honom där han frågar hur det är med mig. Hur många har så gulliga "svärsöner" som man inte känner så väl?

• Svar på tråden Bjuda dotterns pojkvän på resa?!?
  • annabellelee

Jag hade inte betalat för pojkvännen. Att ha en familjeresa tycker inte jag är konstigt. Han kanske inte ens vill med, och ser det som kravfullt? Erbjud honom att följa med och betala själv.

• Anonym (Du vet hon e 25)

Vill dottern med ?

• Stårschan

Känner dottern till att ni planerar denna resa? Det kan ju vara värt att stämma av läget lite med henne. Kanske är hon inte intresserad av att följa med om inte pojkvännen ska med? Eller tvärtom - hon kanske föredrar att få ha er för sig själv ett tag?

• Ryggkliare

Om de varit ihop sedan gymnasiet, ja. Om de träffades för ett par månader sedan, nej.

• Stårschan
    Ryggkliare skrev 2017-10-24 16:21:27 följande:

Om de varit ihop sedan gymnasiet, ja. Om de träffades för ett par månader sedan, nej.

Men de är ju å andra sidan 25, och pojkvännen verkar vara omtyckt av familjen. man är väl förhoppningsvis lite mer stabil när man är vuxen än när man är tonåring. Och han jobbar ju, så det vore väl kanske bäst att fråga om han VILL följa med, och om han då kan tänka sig att betala t.ex. flyget, mot att de bjuder på hotellrummet?
  • kännermiggenerös

Dottern vill absolut åka med oavsett. Hon förstår att det är dyrt. Vi bjöd dessutom en numera fd pojkvän med på resa när hon fyllde 25 år. Resan är inte förrän senare nästa år. Vi är liten familj o jag vill gärna ha en bra relation med enda barnet o hennes pojkvän är generös mothenne sompluggar,

• Ryggkliare
    Stårschan skrev 2017-10-24 16:23:14 följande:

Men de är ju å andra sidan 25, och pojkvännen verkar vara omtyckt av familjen. man är väl förhoppningsvis lite mer stabil när man är vuxen än när man är tonåring. Och han jobbar ju, så det vore väl kanske bäst att fråga om han VILL följa med, och om han då kan tänka sig att betala t.ex. flyget, mot att de bjuder på hotellrummet?

Att de frågar om dottern och pojkvännen vill tog jag lite för givet. Det var för att de var osäkra på hon dottern ens skulle vara ihop med honom när det är dags att resa som jag tänkte att det är mer stabilt om de varit ett par i flera år, eller om de just träffats. Av ngt skäl tvivlar ju föräldrarna på om förhållandet kommer att hålla ens fram till resan.

Men om de inte vill bjuda honom tycker jag som du, att det är helt ok att erbjuda honom att hänga med men att han betalar allt eller delar själv.
  • kännermiggenerös

Nej säker kan man aldrig vara o de har inte varit tillsammans så länge i dagsläget nämligen men är ju skillnad nästa PR när resan blir av. Jag tror verkligen på att det komma att hålla denna gången men säker kan man aldrig vara. Har som sagt bjudit med en fd pojkvän på en dyr resa med. Men denne är det lite skillnad med i o med att han har jobb.

• FruNyfiken

Vi har bjudit med dotterns pojkvän utomlands. Han betalade ca en tredjedel och resten stod vi för. Vi hade en jättetrevlig resa!

• kännermiggenerös
    FruNyfiken skrev 2017-10-24 19:04:02 följande:

Vi har bjudit med dotterns pojkvän utomlands. Han betalade ca en tredjedel och resten stod vi för. Vi hade en jättetrevlig resa!

Hade dom varit tillsammans länge? Var det en dyr resa eller?
Svar på tråden Bjuda dotterns pojkvän på resa?!?