Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Bjuda dotterns pojkvän på resa?!?

Känner dottern till att ni planerar denna resa? Det kan ju vara värt att stämma av läget lite med henne. Kanske är hon inte intresserad av att följa med om inte pojkvännen ska med? Eller tvärtom - hon kanske föredrar att få ha er för sig själv ett tag?

• Stårschan
    Ryggkliare skrev 2017-10-24 16:21:27 följande:

Om de varit ihop sedan gymnasiet, ja. Om de träffades för ett par månader sedan, nej.

Men de är ju å andra sidan 25, och pojkvännen verkar vara omtyckt av familjen. man är väl förhoppningsvis lite mer stabil när man är vuxen än när man är tonåring. Och han jobbar ju, så det vore väl kanske bäst att fråga om han VILL följa med, och om han då kan tänka sig att betala t.ex. flyget, mot att de bjuder på hotellrummet?
  • Stårschan
    Anonym (Nej) skrev 2017-10-25 23:59:25 följande:

Jag är själv 26 år och jobbar. Och jag hade inte accepterat att mina svärföräldrar bjudit mig på resa :)

Jag hade blivit glad om man fick frågan att följa med. Och då får man nog avgöra själv om det är ?värt? de pengarna. Jag personligen hade nog lagt 25 000kr på att resa själv med min sambo.

Så jag röstar NEJ. Sedan vet man ju aldrig vad som kan ske i ett förhållande.

Varför hade du inte accepterat att bli bjuden på en resa av svärföräldrarna? Är det för att du inte vill ödsla semesterdagar på något du inte sjläv har fått råda över?
Svar på tråden Bjuda dotterns pojkvän på resa?!?