Inlägg från: Theas mamma |Visa alla inlägg
  • Theas mamma

hög feber i 11 dagar!!??

Min dotter är snart 10 månader och har idag haft feber i 11 dagar. Den pendlar mellan 38-39,6. Har varit vid vårdcentralen 2ggr, men de säger att det är virus hon har. Bör tillägga att hon är snuvig. Är det någon annan som upplevt något liknande, håller på att bli tokig här hemma.
    Det känns som det måste vara något annat än förkylning som gör att febern aldrig försvinner.
    Någon som kan ge mig några råd???

• Svar på tråden hög feber i 11 dagar!!??
  • Theas mamma

Örona har de kollat - och de såg bra ut.
    Urinprov har de inte tagit - vad kan det visa??
    Vad är CRP - prov??

• Theas mamma

Vi har också funderat på om hon lyckats få 3 dagars feber nyligen pga en väldig temperatur högning de senaste dagarna.
    Men man känner sig så maktlös och tyvärr känns det inte som att läkarna på vårdcentralen tar oss på allvar. De säger bara att om det inte har gått över om några dagar så får ni ringa igen.
    Dottern sover väldigt dåligt och gråter i princip hela tiden som hon inte är drogad av alvedon, så jag känner att jag inte längre är en direkt pigg och bra mamma..

• Theas mamma

Snabbsänka tog de på henne i måndags det visade ingen bakterie....
    Men ingen har nämnt att det kan vara urinvägsinfektion

• Theas mamma

De har kollat halsen och örona 2ggr och vid sista besöket tog de snabbsänka. Men allt är bara bra enligt dem. De menar att hon måste få vara lite kinkig när hon är förkyld.
    Men hon har varit förkyld tidigare och det har aldrig varit på det här sättet. Hela min kropp skriker att det är något annat som är fel eftersom febern pendlar på henne hela dagarna och hon stundvis ligger som ett kolli och bara stirrar...
    Min dotter är väldigt pigg och glad annars... det känns inte bra.

• Theas mamma

Jag får ta kontakt med rådgivningen i morgon bitti, tyvärr hänvisar de till vårdcentralen...
    Jag vet inte var jag kan vända mig annars..

• Theas mamma

Tack för alla svar.
    Vi beger oss till akuten!
    kram
    Jenny

• Theas mamma

vi har varit iväg och prover har tagits. Det var inte öroninflammation och inte urinvägsinfektion. Det kan vara halsfluss, men provet tar 3 dagar så det vet vi inte förrän måndag.
    Dock är Thea bättre idag hon hade feber i morse men den har gått ner lite under dagen. Kanske är det så att hon både haft förkylningsfeber och sen direkt fått 3 dagars feber.
    Någon av era som haft 3dagars feber???

Svar på tråden hög feber i 11 dagar!!??