• Theas mamma

hög feber i 11 dagar!!??

Min dotter är snart 10 månader och har idag haft feber i 11 dagar. Den pendlar mellan 38-39,6. Har varit vid vårdcentralen 2ggr, men de säger att det är virus hon har. Bör tillägga att hon är snuvig. Är det någon annan som upplevt något liknande, håller på att bli tokig här hemma.
    Det känns som det måste vara något annat än förkylning som gör att febern aldrig försvinner.
    Någon som kan ge mig några råd???

• Svar på tråden hög feber i 11 dagar!!??
  • bustjejen

Har de tittat i öronen på henne, så det inte är öroninflammation?

• Lilla Linnéa

Har dom tagit CRP prov? Beror det på virus kan man inget göra. Antibiotika används bara mot bakterier.
    Mina barn hade feber i 1 vecka en gång pga virus.

• Lilla Linnéa

har ni tagit urinprov?

• suzolina

min kille var pecis likadan visade sig vara öroninflamation

• Theas mamma

Örona har de kollat - och de såg bra ut.
    Urinprov har de inte tagit - vad kan det visa??
    Vad är CRP - prov??

• Mrs Boysenberry

Jag tycker du ska åka till Närakuten med henne (om det finns nån sån där ni bor, dvs), jag litar inte ALLS på vårdcentralen. Har de undersökt henne ordentligt? Man brukar ju säga att efter 3 dagars feber ska man uppsöka läkare, men det är inte helt ovanligt att barn har feber i 5-7 dagar. Men 11 låter väldigt mycket! Om det inte är så att hon dragit på sig nåt nytt precis efter det första gått över...

• Mrs Boysenberry

Urinvägsinfektion kan det vara och det är jätteviktigt att man upptäcker i tid, särskilt hos små barn! CRP kollar man med ett blodprov, och då kan man se om det är en infektion eller virus

• Lilla Linnéa

CRP är en snabbsänka. Man tar lite blod från fingret. En hög CRP visar att det kan vara bakterier. Ett urinprov kan visa ifall tösen har urinvägsinfektion. ( som tex kan ge endast feber som symtom)

• Theas mamma

Vi har också funderat på om hon lyckats få 3 dagars feber nyligen pga en väldig temperatur högning de senaste dagarna.
    Men man känner sig så maktlös och tyvärr känns det inte som att läkarna på vårdcentralen tar oss på allvar. De säger bara att om det inte har gått över om några dagar så får ni ringa igen.
    Dottern sover väldigt dåligt och gråter i princip hela tiden som hon inte är drogad av alvedon, så jag känner att jag inte längre är en direkt pigg och bra mamma..

• mammatill4

Här har samma drabbat oss förra veckan låg 2 i hög feber (1,5v tot) nu har de andra 2 insjuknat det är tydligen många sega virus i omlopp fick vi veta vc.

Svar på tråden hög feber i 11 dagar!!??