• Anonym (An)

Gravid på första försöket, händer det ens?

Som jag förstått är det väldigt ovanligt att lyckas bli gravid på första försöket, händer det ens? Finns det någon här som har lyckats bli gravid på första försöket? Ofrivillig barnlöshet är ju väldigt vanligt det känns som det nästan är vanligare att ha svårt att bli gravid än att ha lätt för att bli det..

• Svar på tråden Gravid på första försöket, händer det ens?
  • Anonym (Det händer)

En del blir gravida på första försöket, andra blir aldrig gravida även om de älskar som kaniner varje dag. Ibland är det en ren slump, man kan ha älskat utan skydd i två år och så händer det bara. En del blir gravida samtidigt som de blir av med oskulden.

• Anonym (An)
    Anonym (Det händer) skrev 2017-10-25 19:28:33 följande:

En del blir gravida på första försöket, andra blir aldrig gravida även om de älskar som kaniner varje dag. Ibland är det en ren slump, man kan ha älskat utan skydd i två år och så händer det bara. En del blir gravida samtidigt som de blir av med oskulden.

Har hört

Har hört att det bara är 20% chans att bli gravid på en ägglossning när man är 15-20 år alltså väldigt ung och siffran minskar ju äldre man blir, redan i 25 års åldern har siffran sjunkit till 15% om jag inte minns fel. Är nyfiken på om det finns någon här som har lyckats på första försöket
  • Anonym (.)

Jag har en kompis som blev pappa med ett ons som uppgav att hon åt p piller.... en gång räckte

• elyse

Ja, delvis. Med hjälp av en progesteronlotion så har jag blivit gravid på första försöket två gånger. Det är de första aktiva försöken.

• Anonym (Det händer)
    Anonym (An) skrev 2017-10-25 19:31:53 följande:
    Har hört

Har hört att det bara är 20% chans att bli gravid på en ägglossning när man är 15-20 år alltså väldigt ung och siffran minskar ju äldre man blir, redan i 25 års åldern har siffran sjunkit till 15% om jag inte minns fel. Är nyfiken på om det finns någon här som har lyckats på första försöket
    Mycket handlar om vad man har för typ av kropp. En del har jätte lätt att bli gravida och en del blir inte det alls. Sedan kan killens små simmare leva ett par dagar i kroppen.
  • Anonym (Z)

Blev gravid i slutet av min mens. Var när jag Förlorade oskulden och vi hade bara ett avbrutet samlag. Va 18.

• cosinus

Barn 1, 3 och 4 på första försöket. Barn 2 krävde 3 försök (där vi ena månaden missade ägglossningen)

• Anonym (Statistik)

Statistik:
    gravid på ett försök- 25%
    gravid inom ett halvår- 60%
    gravid inom 1 år- 80%
    gravid inom 2 år- 90%.

Är man 20-25 är chansen på ett försök hela 40%. Är man 40 år bara 5%.

Resten är ofrivilligt barnlösa och de flesta av dom behöver hjälp för att få barn.

• Anonym (An)
    elyse skrev 2017-10-25 19:35:28 följande:

Ja, delvis. Med hjälp av en progesteronlotion så har jag blivit gravid på första försöket två gånger. Det är de första aktiva försöken.

Berodde det på den?
  • Anonym (An)
    Anonym (Det händer) skrev 2017-10-25 19:38:47 följande:

Mycket handlar om vad man har för typ av kropp. En del har jätte lätt att bli gravida och en del blir inte det alls. Sedan kan killens små simmare leva ett par dagar i kroppen.

En vecka är det väl?
Svar på tråden Gravid på första försöket, händer det ens?