Anonym (Förbaskade fästingar) skrev 2017-10-26 22:16:15 följande:
Vet du att du blivit fästingbiten eller vistas du mycket i fästingtäta områden? Pratade läkaren om ytterligare provtagning?
Om jag förstod dig rätt fick du antibiotikan utskriven idag, så det kan ju löna sig att se om den hjälper.
Jag har själv inte fått borrelia än (peppar peppar...) men jag vistas mycket i fästingtäta områden. Jag har varit på en föreläsning av en läkare som forskat mycket på borrelia och vad jag förstod på honom går det att diagnosticera borrelia med rätt hög träffsäkerhet. Under den diagnosprocessen kan man också se om det inte är borrelia utan något annat. Då kan detta utredas vidare.
Man blir orolig när man har ont och inte vet vad det är fråga om, men jag tycker ändå du kan vänta och se tiden an och vänta på antibiotikakuren. Om du är väldigt orolig tycker jag du ska försöka få en telefontid till din läkare och ställa de frågor du vill ha svar på.
Ja jag hade en fästing på ryggen i åtminstone mer än 12 timmar! Sen hade jag en fästing förra sommaren också men det är väl inte aktuellt nu. Jag tänker väl att man åtminstone kan prata med henne i telefon och fråga vad hon tycker ska göras. Jag personligen skulle ju vilja ta ett ryggmärgsprov för att verkligen få svart på vitt för nu äter jag ju antibiotika mot ingenting känns det som och jag är ju rädd att det inte ska hjälpa mig ett dugg och så dröjer det ännu fler veckor. Jag har tagit två tabletter idag redan och jag ska fortsätta ta 2 tabletter om dagen i 14 dagar så får väl fortsätta med det då.