• Anzil

Rädd om Sverigedemokraterna kommer vinna - Kan jag som är född i Sverige bli utkastat?

Hej!

Jag är född i Sverige, jag känner mig som svensk. Min ursprung är ifrån ett annat land.

Vad skulle hända om SD faktiskt vann?

Kan de bestämma att alla som inte är etnisk svenskar, eller med i den vita raser, får stanna i Sverige?

Min fråga är väldigt kort, vad kan hända med mig om SD vinner, exempelvis kan jag bli utslängd?

Har Sverigedemokraterna rätten, liksom om de nu skulle vinna. Skulle de ha rätten att ändra sina program lite hur som helst, och helt plötsligt faktiskt bestämmer sig för att slänga alla med utländsk härkomst. Även om det inte står i deras program, kan de helt plötsligt ändra den, när de vinner, för att sedan slänga alla med invandrarbakgrund, eller hur funkar det?

Man kan väl inte ändra på det man har utlovats hur som helst?

Jag är faktiskt väldigt rädd av mig :(

• Svar på tråden Rädd om Sverigedemokraterna kommer vinna - Kan jag som är född i Sverige bli utkastat?
  • Magnus81

Nej det kan dom inte utan att göra en lagändring.

Dock kan man få avslag på sin medborgare ansökan om man inte redan är svensk medborgare.

Men det går samtidigt under migrationsverket.

• Anzil
    Magnus81 skrev 2017-10-27 18:19:09 följande:

Nej det kan dom inte utan att göra en lagändring.

Dock kan man få avslag på sin medborgare ansökan om man inte redan är svensk medborgare.

Men det går samtidigt under migrationsverket.

Vadå det går under Migrationsverket, innebär det att de kan slänga ut mig, t.ex?
  • Lisaaaaaa

Mer troligt att andra partier kommer börja jobba för att hjälpa personer till sina födelseländer igen. Såsom moderaterna och socialdemokraterna.

Målen är snart nådda. Befolkningen blir allt mer lågutbildade och lönerna börjar pressas ner. Verkligheten är ikapp, stora utgifter som inte är önskade måste bort.
    Så moderaterna kommer rösta för "hjälpa folk hem igen".

• Remmens
    Anzil skrev 2017-10-27 18:09:00 följande:

Hej!

Jag är född i Sverige, jag känner mig som svensk. Min ursprung är ifrån ett annat land.

Vad skulle hända om SD faktiskt vann?

Kan de bestämma att alla som inte är etnisk svenskar, eller med i den vita raser, får stanna i Sverige?

Min fråga är väldigt kort, vad kan hända med mig om SD vinner, exempelvis kan jag bli utslängd?

Har Sverigedemokraterna rätten, liksom om de nu skulle vinna. Skulle de ha rätten att ändra sina program lite hur som helst, och helt plötsligt faktiskt bestämmer sig för att slänga alla med utländsk härkomst. Även om det inte står i deras program, kan de helt plötsligt ändra den, när de vinner, för att sedan slänga alla med invandrarbakgrund, eller hur funkar det?

Man kan väl inte ändra på det man har utlovats hur som helst?

Jag är faktiskt väldigt rädd av mig :(

Om du är medborgare sedan några år tillbaka har du inget att oroa dig för. SD vill ha få invandrare men har inget emot invandrare som faktiskt kommit hit och bidrar.
  • Magnus81
    Anzil skrev 2017-10-27 18:36:27 följande:

Vadå det går under Migrationsverket, innebär det att de kan slänga ut mig, t.ex?

Är du redan svensk medborgare så kan du inte det om dom inte avslutar ditt medborgarskap men vad jag vet har det aldrig hänt och är en jäkla procedur
  • Hen

Hur det rent praktiskt skulle gå till vet jag inte, men målet är det ja. Att kunna välja vilka som räknas som svenskar och inte. Oavsett medborgarskap, infödd eller inte. 

På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan bli en del av den svenska nationen menar vi också att man även som infödd svensk kan upphöra att vara en del av den svenska nationen genom att byta lojalitet, språk, identitet eller kultur.

• Anzil
    Hen skrev 2017-10-27 20:30:12 följande:

Hur det rent praktiskt skulle gå till vet jag inte, men målet är det ja. Att kunna välja vilka som räknas som svenskar och inte. Oavsett medborgarskap, infödd eller inte. 

På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan bli en del av den svenska nationen menar vi också att man även som infödd svensk kan upphöra att vara en del av den svenska nationen genom att byta lojalitet, språk, identitet eller kultur.

Jag blev så lättnad och glad, tills jag läste ditt inlägg. Kan du ge en källa på din påstående, för jag blev så glad på tidigare svar.

Tack på förhand!

Jag är verkligen jätte rädd! Jag älskar Sverige!

• Hen
    Anzil skrev 2017-10-27 20:44:17 följande:

Jag blev så lättnad och glad, tills jag läste ditt inlägg. Kan du ge en källa på din påstående, för jag blev så glad på tidigare svar.

Tack på förhand!

partiprogram.se/sverigedemokraterna
  • Hen
    Anzil skrev 2017-10-27 20:44:17 följande:

Tack på förhand!

Eller, så inga frågetecken föreligger. Från deras Principprogram, kapitel 5. 
    sd.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet2014_webb.pdf
  • absalon

Sverigedemokraterna ville tidigare slänga ut ("repatriera") alla "utomeuropeiska" invandrare, som anlänt hit efter 1970-talet. Denna kryptorasistiska ståndpunkt slopades ur partiprogrammet under 2000-talet. Inom partiet finns emellertid ännu grupper, som kräver att SD ska återuppta repatrieringspolitiken.
    En invandrare med svenskt medborgarskap går emellertid ganska säker även om SD skulle nå höga siffror i några val framöver. En sådan repatrieringspolitik kräver grundlagsändring och för detta krävs upprepade riksdagsbeslut med ett ordinarie val emellan. Inte så sannolikt dels att extrema krafter inom SD skulle ta makten över partiet, dels att riksdagen skulle fatta två, upprepade beslut om grundlagsändring. För detta krävs att SD har egen riksdagsmajoritet vid båda beslutstillfällena.Cool 

Svar på tråden Rädd om Sverigedemokraterna kommer vinna - Kan jag som är född i Sverige bli utkastat?