• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018

Hej alla!

Har BIM troligen runt den 4 mars. Nu får ni alla hålla tummarna av praktiska skäl oxå. En inbokad skidresa med familjen i husbilen samma tid. Sist forsade mensen så det vore ju mindre skoj just denna tid.... Mycket roligare med ett pluss ju. ÄL var igår så ska kanske "planera in" lite mys idag oxå, för säkerhets skull :D Har satans ömma bröst å tjejmagen ömmar till och från nu. Hoppas på plus nu och naturligtvis många fler i det här forumet.

• mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-02-21 20:24:48 följande:

Hej alla!

Har BIM troligen runt den 4 mars. Nu får ni alla hålla tummarna av praktiska skäl oxå. En inbokad skidresa med familjen i husbilen samma tid. Sist forsade mensen så det vore ju mindre skoj just denna tid.... Mycket roligare med ett pluss ju. ÄL var igår så ska kanske "planera in" lite mys idag oxå, för säkerhets skull :D Har satans ömma bröst å tjejmagen ömmar till och från nu. Hoppas på plus nu och naturligtvis många fler i det här forumet.

Här väntas också skidresa med familjen hela nästa vecka. Och med mitt vanliga oflyt så lär väl mensjäveln komma just då. Ända dagarna som jag känt av lite dragningar i tjejmagen och lite rikligare flytningar var 14-15/2 Och med enkel matematik innebär det isåfall att mensen väntas under vecka 9, Har packat ner massor av tamponger och bindor i resväskan bara för att jag är så säker på att det kommer bli så.... Fast helst av allt vill jag ju att den håller sig borta, och det pga att det flyttat in nån i min hyreslediga 1 RoK
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-02-21 21:48:03 följande:

Här väntas också skidresa med familjen hela nästa vecka. Och med mitt vanliga oflyt så lär väl mensjäveln komma just då. Ända dagarna som jag känt av lite dragningar i tjejmagen och lite rikligare flytningar var 14-15/2 Och med enkel matematik innebär det isåfall att mensen väntas under vecka 9, Har packat ner massor av tamponger och bindor i resväskan bara för att jag är så säker på att det kommer bli så.... Fast helst av allt vill jag ju att den håller sig borta, och det pga att det flyttat in nån i min hyreslediga 1 RoK

Då får vi hoppas att vi slipper åka i backen med en vadderad byxa och istället slappna av å njuta för att sen avsluta med att veta att man väntar liten.
  • rödnos

Jag testade negativt i förrgår... idag är BIM och ingen mens i sikte... hoppet lever. ????

Ja fy fan för denna väntan!

• rödnos

Självklart oxå sjuhundra symptom...

Halsbränna, uppsvälld, molvärk, stick i tjejmagen, hugg i brösten och illamående.

Suck.

• Trullis82
    rödnos skrev 2018-02-22 21:26:53 följande:

Och, just det. Hungrig HELA tiden!

Wiiiiiii, tänk om! Inget är som väntans tider
  • Trullis82

Idag värker det som tusan. Värre än mensvärk. Gör så himla ont så jag mår illa.

Ingen äl o inte mens heller då mensen är beräknad 4/3

Ibland undrar jag vad som händer i kroppen

• Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-02-23 10:08:35 följande:

Idag värker det som tusan. Värre än mensvärk. Gör så himla ont så jag mår illa.

Ingen äl o inte mens heller då mensen är beräknad 4/3

Ibland undrar jag vad som händer i kroppen

Va skoj, vi har samma BIM dag. Men sist kom mensen 2 dagar tidigt men jag har bättre koll denna gång, så vi får se.

Jag hade samma tanke, vad det molar i tjejmagen, sådär jobbigt. Mått illa så dör nån sväng så där så jag tänkte på det medan jag jobbade idag. Men jag försöker slå bort tanken att vara gravid och hoppas att plusset ändå kommer nästa vecka. Tänkte testa tidigt innan vi åker på skidsemester, ta torsdag morgon om mensen inte kommit. BIM söndag.

Jag vet att jag hade kolade ont förra gången efter ÄL oxå, konstigt kan man ju tycka. Borde väl inte kännas åt då utan när mensen sen kommer...

Lycka till alla nu
  • Liten 2018

Såg nu att appen sa BIM 3, på lördag... Ja ja vi får se. Testar den 1 mars för å se om jag får tidigt svar om det blir tampongsemester eller wohoooo semester :)

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?