• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • puffen2009
    Norrlänska skrev 2018-04-24 22:35:33 följande:

Alltså den här känslomässiga berg-och-dalbana gör mig så trött å nere.

Att pendla mellanhänder äntan, hopp, önskan, förtvivlan, besvikelse veckan runt BIM är hemskt.

För att sen inte tala om sexstressen inför ÄL. Räkna dagar, planera livet för att få till o ofta på rätt dagar å missar jag en dag känns allt förgäves.

Hade hoppet uppe inför denna gång, tror vi träffade ÄL hyfsat bra. Igår fick jag spottings, BIM - 4 (eller 3)... Bara lite rosa på papperet vid ett par tillfällen. Blev deppad. Låg å läste runt om nidblödningar = fick upp hoppet igen. Idag lite mer brunt på papperet vid några tillfällen, chansen för nidis är lite, blev nog inget den här gången heller = depp igen... Men hoppet är det sistasom överger mig. Fasta kommer bli så ledsen å besviken när mensen kommer än fast jag räknar kallt med att den kommer. *suck*

Hur har det gått? Håller tummarna för att mensen håller sig borta!
  • puffen2009
    Liten 2018 skrev 2018-04-25 06:09:25 följande:

Att känna åldern spelar in känns för mig oxå. Haft nära som sagt. Jag blir 36 i år.

- Nu är smarta ni som inte börjat om å skaffa sladdis. Ni har de ju perfekt nu.

Nu är jag på dag 27 från sista BIM har vanligast 26. Är som en klocka vad gäller cykeln. Sen lägga till att ÄL gav utslag dagar tidigare. Har haft stickande å knolande i tjejmagen fram till igår lunch. Då slutade det. Känner inget speciellt nu. Negativt på gravtest i morse. Mysko känsla men får se vad som händer närmaste dagarna

Man blir lite ledsen när man får höra sånt när man försöker, men förhoppningsvis blir de glada för en när man väl blir gravid

Så spännande! Har du plussat tidigt med de andra barnen? Håller tummarna!!
  • Liten 2018
    puffen2009 skrev 2018-04-25 07:56:14 följande:

Man blir lite ledsen när man får höra sånt när man försöker, men förhoppningsvis blir de glada för en när man väl blir gravid

Så spännande! Har du plussat tidigt med de andra barnen? Håller tummarna!!

Plussade på dagen för BIM med de andra två. Men denna gång har jag mer koll på cykeln. Räknade alltid 28 förut men märkt att jag har kortare nu, 26 oftast men 28 förra månaden. Vi får se. Inget än och jag känner ingen molande heller. Fröken röd får gärna komma nu om jag inte är gravid tycker jag :)

Mannen är så söt, frågar lite då å då om jag fått. En resa vi gör tillsammans. Skönt att han finns där. För när mensen kommer så kan det kännas debbigtvtill en början å då förstår han. Men vi har sagt, blir det en till så blir det. Annars så är vi så glada för de två vi har nu
  • Flisan41
    puffen2009 skrev 2018-04-25 07:42:12 följande:

Precis så känner jag med! Livet är rätt skönt nu när barnen kan vara själva hemma, de går i skolan, de sover som de ska (oftast ). Så jag känner likadant, blir det inget är det också okej även om jag kommer bli ledsen. Och trots det letar jag symtom och hoppas att det ska ha tagit sig

Hur gamla är dina barn?

Jag har en dotter som är 10!
  • Anotherone
    Flisan41 skrev 2018-04-25 10:12:40 följande:

Jag har en dotter som är 10!

Då blir det som för oss! Vår sladdis föddes när stora nyss fyllt 11.

På ett sätt känner jag att vi tog för lätt på det här med att börja om när det hann gå så många år emellan. Man glömmer fort hur tuffa de första åren var. Och inte blir det lättare när det är så stort åldersglapp, de "leker " liksom inte med varann när en nyss fyllt 12 och den andra är 11 månader

Å andra sidan var min barnlängtan så stark och vi ville verkligen ha ett barn till. Och nu när han väl finns hos oss så är det självklart ingen som önskar bort honom!
  • Milian03

Tog rfsu testa tidigt och clearblue early i samma urin. Är på äl+10. På rfsu syns två streck, det ena svagt. På Clearblue early ingenting! Nån som fått spökstreck på rfsu testa tidigt?

• Milian03

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

• Liten 2018
    Liten 2018 skrev 2018-04-25 06:09:25 följande:

Att känna åldern spelar in känns för mig oxå. Haft nära som sagt. Jag blir 36 i år.

- Nu är smarta ni som inte börjat om å skaffa sladdis. Ni har de ju perfekt nu.

Nu är jag på dag 27 från sista BIM har vanligast 26. Är som en klocka vad gäller cykeln. Sen lägga till att ÄL gav utslag dagar tidigare. Har haft stickande å knolande i tjejmagen fram till igår lunch. Då slutade det. Känner inget speciellt nu. Negativt på gravtest i morse. Mysko känsla men får se vad som händer närmaste dagarna

Blev lite off här. Mensen kom i fredags, 2 dagar sent. Får kanske räkna med upp till 26-29 dagars cykel. Haft fullt upp i helgen och nu. Skönt å hålla sig sysselsatt. Blir femte försöket maj månad nu. Lycka till ni andra nu!
  • Liten 2018
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:11:20 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Ledsen att det inte gick vägen. 33år är ingen ålder. När jag tog ut spriralen i januari i år sa BM att 35 är ingen ålder ;). Men håller med dig om att har man väl bestämt sig vore det skönt å lyckas inom rimlig tid. Vi är inne på femte försöket nu å jag har ålder lite emot mig då man räknar 35 å uppåt som att det kan ta längre tid. Styrkekramar till dig. PS, vi verkar ligga kanska lika i cykeln
  • Baraentilligen

Håller tummarna att femte försöket tar sig :) Själv fick jag mitt plus på femte försöket, men vägen dit kändes väldigt lång!

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?