• Anonym (Osäker)

Onani i förhållanden ( gärna svar från tjejer)

Att både tjejer och killar onanerar i förhållande är ju ingen hemlighet eller konstighet men min fråga är hur det skiljer sig emellan dom båda könen. En tjej onanerar för hon är sugen och även för att om jag förstått det rätt att det är mindre "komplicerat" än ex. ett samlag. Jag som kille onanerar för att jag är sugen och om hon inte vill ha sex. Så vart vill jag komma med detta? Jo följande, om ens respektive (kvinnlig) väljer onani före sex känns ju det som ett nederlag (förstår också att det finns situationer så som att man inte är hemma vid tidpunkten etc. men nu menar jag hemma, alltid redo och finns där) med nederlag menar jag att jag som man inte vill onanera före att ha sex med henne men hon som kvinna väljer onani före sex (inte alltid) finns självklart män som gör på likvärdiga sätt också men min fråga är främst till kvinnor och era tankar kring detta. Detta är en osäkerhets sak för mig och den har en tendens att göra mig osäker kring att initiera till sex.

• Svar på tråden Onani i förhållanden ( gärna svar från tjejer)
  • Anonym (onanerar gärna själv)

Onani för mig är ytterst privat och behovet finns även om jag har en partner. Jag får ut helt olika saker av sex men nån annan och onani. Jag smeker mig själv annorlunda och jag kan ta mig till platser som jag bara kan komma till själv. Det är mer en djurisk lust som jag använder till att dämpa spänningar i kroppen t ex eller bara få sväva i fantasin en stund och vara lite dirty. Men min partner är det djuriskt på ett annat sätt, Det handlar så mycket om ömhet och samspel och att vara närvarande i stunden. Fantiserar inte då på samma sätt och kommer inte likadant. Jag är bättre på att smeka mig själv till orgasm. Vad jag gillar med sex är innerligheten, huden och att känna en kille inuti mig och vad vi utforskar tillsammans.

Däremot skulle jag inte onanera om jag t ex tror eller hoppas att vi ska ha sex senare på kvällen eftersom jag blir för öm då. Jag onanerar de dagar då jag inte ska ha sex.

• Trevlig man

Ytterligare en skäggiga sture som vill skapa en runktråd

• Anonym (Osäker)
    Trevlig man skrev 2017-10-29 18:09:31 följande:

Ytterligare en skäggiga sture som vill skapa en runktråd

Du kan kalla det precis vad du vill men kan lugnt meddela dig som jag skrev tidigare: villa ha sex med henne inte en text eller en bild....men fortsätt du dra i din och gå in på en annan tråd.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (onanerar gärna själv) skrev 2017-10-29 18:09:13 följande:

Däremot skulle jag inte onanera om jag t ex tror eller hoppas att vi ska ha sex senare på kvällen eftersom jag blir för öm då. Jag onanerar de dagar då jag inte ska ha sex.

Det är precis där jag tycker det blir knas, torra slemhinnor etc. (hört om detta tidigare) förstår precis att behoven är olika men om man tex. på morgonen pratat om "i kväll" och att det går i stöpen pga av onani känns si så där.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (onanerar gärna själv) skrev 2017-10-29 18:06:31 följande:

Onani för mig är ytterst privat och behovet finns även om jag har en partner. Jag får ut helt olika saker av sex men nån annan och onani. Jag smeker mig själv annorlunda och jag kan ta mig till platser som jag bara kan komma till själv. Det är mer en djurisk lust som jag använder till att dämpa spänningar i kroppen t ex eller bara få sväva i fantasin en stund och vara lite dirty. Men min partner är det djuriskt på ett annat sätt, Det handlar så mycket om ömhet och samspel och att vara närvarande i stunden. Fantiserar inte då på samma sätt och kommer inte likadant. Jag är bättre på att smeka mig själv till orgasm. Vad jag gillar med sex är innerligheten, huden och att känna en kille inuti mig och vad vi utforskar tillsammans.

Men en ärlig fråga på det då, om du vet att sex är på tapeten. Att ni pratat om det eller hintat med smekningar och kyssar, inväntar kvällningen tex. Väljer du då onani framför vad kvällen kanske kan erbjuda?
  • Anonym (Lee)

Onani är att ha kärlek med mig själv, något ytterst privat alltså. 
    Och som jag anser att alla människor har rätt till.
    Men det är inte som att ha sex med nån annan, inte ens jämförbart.
    När jag har sex med någon så möter jag en annan människa i lust och ett utbyte sker, av lust, fantasi och glädje som vi ger till varandra. Sex är en extrovert syssla.
    I onanin möter jag mig själv i tystnad och introvert, det är bara för mig.
    Och jag behöver båda.

• Anonym (Osäker)
    Anonym (Lee) skrev 2017-10-29 18:24:06 följande:

Onani är att ha kärlek med mig själv, något ytterst privat alltså. 

Och som jag anser att alla människor har rätt till.

Men det är inte som att ha sex med nån annan, inte ens jämförbart.

När jag har sex med någon så möter jag en annan människa i lust och ett utbyte sker, av lust, fantasi och glädje som vi ger till varandra. Sex är en extrovert syssla.

I onanin möter jag mig själv i tystnad och introvert, det är bara för mig.

Och jag behöver båda.

Självklart! Håller med dig till fullo, min frågeställning blir väl lite också hur onani kan skapa osäkerhet om sexlivet inte funkar eller är tillfredställt. Att alla människor har ett eget behov, så även jag. Men om man känner sig å sido satt pga av onani hur bemöter man då detta? (Bär på en viss osäkerhet som sagt).
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (onanerar gärna själv) skrev 2017-10-29 18:09:13 följande:

Insåg inte att du skrev två svar så stryk frågan.
    Anonym (Osäker) skrev 2017-10-29 18:17:57 följande:
    Men en ärlig fråga på det då, om du vet att sex är på tapeten. Att ni pratat om det eller hintat med smekningar och kyssar, inväntar kvällningen tex. Väljer du då onani framför vad kvällen kanske kan erbjuda?
    Nej jag skulle hellre vänta då och ha sex men min partner istället.
    Men ibland har det väl hänt att jag onanerat och inte vetat att vi skullat ses. Vi kanske bestämt spontant eller att man har styrt upp en spontandejt med en kk men onanerat på förmiddagen. Då kan det vara lite mindre känsligt helt klart.

Men jag skulle inte välja onani så länge jag var förälskad i min partner och kände stark lust. Däremot har jag valt det många gånger i en längre relation där sexet blivit lite tråkigt och slentrian och kanske för att jag tappat känslor?
Svar på tråden Onani i förhållanden ( gärna svar från tjejer)