• Anonym (Osäker)

Onani i förhållanden ( gärna svar från tjejer)

Att både tjejer och killar onanerar i förhållande är ju ingen hemlighet eller konstighet men min fråga är hur det skiljer sig emellan dom båda könen. En tjej onanerar för hon är sugen och även för att om jag förstått det rätt att det är mindre "komplicerat" än ex. ett samlag. Jag som kille onanerar för att jag är sugen och om hon inte vill ha sex. Så vart vill jag komma med detta? Jo följande, om ens respektive (kvinnlig) väljer onani före sex känns ju det som ett nederlag (förstår också att det finns situationer så som att man inte är hemma vid tidpunkten etc. men nu menar jag hemma, alltid redo och finns där) med nederlag menar jag att jag som man inte vill onanera före att ha sex med henne men hon som kvinna väljer onani före sex (inte alltid) finns självklart män som gör på likvärdiga sätt också men min fråga är främst till kvinnor och era tankar kring detta. Detta är en osäkerhets sak för mig och den har en tendens att göra mig osäker kring att initiera till sex.

• Svar på tråden Onani i förhållanden ( gärna svar från tjejer)
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Skytt) skrev 2017-10-30 05:19:31 följande:

Min sambo har ett underskott av testosteron så det handlar inte om mitt utseende, men tack för förolämpningen. Han är nöjd med sig själv som han är och just nu har vi en bebis så det finns inte så mycket ork till något, men vi har diskuterat om han skulle börja äta tillskott.

Ber innerligt om ursäkt om det togs som en förolämpning! Har inte en aning om ditt utseende och skulle aldrig kritisera en annans utseende. Var mer en förklaring hur jag ser på min partner. Hoppas hur som att det löser sig för er och att ni också hittar en bra väg.
  • Anonym (beroendepå)
    Anonym (onanerar gärna själv) skrev 2017-10-29 18:09:13 följande:
    Däremot skulle jag inte onanera om jag t ex tror eller hoppas att vi ska ha sex senare på kvällen eftersom jag blir för öm då. Jag onanerar de dagar då jag inte ska ha sex.
    Menar du de dagar du själv inte känner för det/är i rätt stämning eller menar du de dagar du vet att det inte kommer kunna bli något? Kan ju var så att du är särbo exempelvis eller har en partner som reser en del i jobbet eller jobbar borta X antal dagar osv?? För mig som man som har en partner som är lite mindre sugen så att säga blir det svårt att avgöra om det blir sex eller inte t.ex. :) Finns ju skillnader tänker jag, beroende på relationen och om den är fast eller inte m.m.
  • Anonym (Inget val)
    nevermind skrev 2017-10-30 05:53:20 följande:
    Vad säger han när ni pratar om det? Stör det honom inte?
    Han bryr sig i teorin, dock inte direkt i praktiken. :/
  • Anonym (Osäker)

Har läst alla inlägg och funderat och reflekterat över vissa saker som egentligen lyft mer frågor än svar...men är otroligt tacksam för alla svar!

Om er man/pojkvän/kk skulle vilja ha er i säng vilket tillvägagångssätt föredrar ni kvinnor? (Alla är olika jag vet..mest nyfiken om det är kroppsligt, verbalt eller handlingar som är en del av nyckeln)

Är nu inne på en 3 dagar i sträck nej tack till sex från min respektive men onani varje dag. Måste ju göra nått fel då eller?

• Anonym (City)

Det är helt normalt att inte vilja ha sex med sin partner periodvis. Lusten kommer och går. Det finns en privat del av sexlivet också som man inte delar med någon annan än sig själv. Det verkar som om din fru har det så ? Det behöver inte betyda att förhållandet är dåligt. Ibland behöver man bara ta en "paus" från varandra för att sen bli nära igen.

Men om du oroar dig så behöver du prata med henne.

• Anonym (Osäker)
    Anonym (City) skrev 2017-10-30 20:08:46 följande:

Det är helt normalt att inte vilja ha sex med sin partner periodvis. Lusten kommer och går. Det finns en privat del av sexlivet också som man inte delar med någon annan än sig själv. Det verkar som om din fru har det så ? Det behöver inte betyda att förhållandet är dåligt. Ibland behöver man bara ta en "paus" från varandra för att sen bli nära igen.

Men om du oroar dig så behöver du prata med henne.

Det här är nog mer än en period då detta har varit en sak som pågått i år och diskussioner har förts kring detta så även försök att pigga upp sexlivet. Anledning till att jag skriver detta nu är för att jag försökt förstå och sätta mig in i detta men inte blivit riktigt klok på det så där av frågorna här om hur andra har det och ser på det.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Osäker) skrev 2017-10-30 19:57:58 följande:

Har läst alla inlägg och funderat och reflekterat över vissa saker som egentligen lyft mer frågor än svar...men är otroligt tacksam för alla svar!

Om er man/pojkvän/kk skulle vilja ha er i säng vilket tillvägagångssätt föredrar ni kvinnor? (Alla är olika jag vet..mest nyfiken om det är kroppsligt, verbalt eller handlingar som är en del av nyckeln)

Är nu inne på en 3 dagar i sträck nej tack till sex från min respektive men onani varje dag. Måste ju göra nått fel då eller?

Har du frågat henne? Hur är er relation för övrigt? Om du ber henne att inte onanera, eller är det så att hon helst inte vill ha sex? En del gillar hårda tag och en del romantiskt sex.
  • Anonym (City)
    Anonym (Osäker) skrev 2017-10-30 20:14:18 följande:

Det här är nog mer än en period då detta har varit en sak som pågått i år och diskussioner har förts kring detta så även försök att pigga upp sexlivet. Anledning till att jag skriver detta nu är för att jag försökt förstå och sätta mig in i detta men inte blivit riktigt klok på det så där av frågorna här om hur andra har det och ser på det.

Men du sa innan att det var 3 dagar sen ni hade sex ? Alla är ju olika. Personligen tycker jag om att hitta på saker tillsammans. Olika utflykter, gå i affärer och kolla kläder ihop, fika ...... hålla handen när man går. Kolla på en rolig film tillsammans och hålla om varandra. Det är romantiskt. Tyvärr blir livet med barn mer praktiskt än romantiskt och man har inte tid med sysselsättningar som en nyförälskat par.

Men man kan ju försöka ra de små tillfällena i akt.

Livet är inte bara pang på rödbetan sex.

Ingen här vet vad din fru tänker på. Om något känns allvarligt fel kanske ni måste gå i parterapi ?
  • Anonym (kass)

Med en kass älskare onanerar jag hellre.

Med en bra älskare väljer jag hellre sex med honom alla dagar i veckan. 

• Anonym (onanerar gärna själv)
    Anonym (Osäker) skrev 2017-10-29 20:09:43 följande:

Självklart är inte lust per automatik sammanlänkat bara på utseende så som att jag tycker hon är vacker etc. Men ska jag här skriva allt som hon får mig att känna och allt jag ser hos henne blir det en novell liknande text, skrev mer så som en förklaring. Vad gäller att diskutera igenom följande så är detta provat med uselt resultat... förstår också att kvinnor kanske är mer sammanlänkade om sånt som hänt under dagen och hur det påverkar eventuella aktiviteter. Alla individer är ju olika på så många sätt och det går förstås inte skapa en schablon över hur alla känner eller tänker, men med detta inlägg får man höra lite hur andra resonerar kring ett ämne som både kan vara jobbigt och känsligt. Inget av det jag skrev eller beskriver får mig att älska henne mindre eller tänka åt nått annat håll, handlar mer om hur jag ska hantera min osäkerhet och känslan av att inte vara den hon föredrar (även om så kanske inte är fallet). Jag tror att allas självkänsla får sig en törn vid ett nej tack till sex från sin partner (gift som kk) och efter ett par upprepade sådana tillfällen så tvivlar man på sig själv och kanske drar sig för att initiera vilket kan leda till ett hamsterhjul med mycket tankar hos båda. Att onani och sex är två helt skilda världar vet vi nog alla men när det ena tar ut det andra så blir frågetecknen många och man börjar tänka.

Lite den känslan jag också känner, inte elakhet alls dock. Förstår att kvinnor har det betydligt komplexare än män med "perioder" och mycket som ska"klaffa". Försöka hitta en väg som hjälper mer än stjälper bara.
    Lust är så personligt och förändrar också mycket under relationens gång. I början är man ju driven av spänningen och nyhetens behag, men tyvärr så falnar den snabbare hos kvinnor generellt eftersom sex inte är en lika fysiskt frikopplad aktivitet som för män. Män behöver och har oftast sex för att må bättre och har lättare att få orgasm. Kvinnans sexualitet är mycket mer hormonstyrd och beroende av att det mentala och praktiska är i balans. Sedan är deras kroppar mer komplicerade, föränderliga och de styrs mycket av hur de känner inför sin kropp, sexighet mm.

Ni har varit tilsammans en lång tid och det är ju naturligt att lusten minskar efterhand och att man inte tänder lika lätt Det kanske blivit slentrian, kanske kan inte din fru kommunicera sina behov eller få orgasm lika lätt med dig? För mig är sex och onani så oerhört olika saker. Onani är som att sitta bakom datorn och beställa alla varor till middagen på nätet och få de hemlevererade. Du får drömma ett tag, välja produkter, känna suget utan att göra en endaste ansträngning mer än att beställa dem. Sex är att behöva klä på sig, planera inköpslistan, ta sig ut till livsmedelsbutiken, tänka på hur man ser ut,  behöva vara trevlig, konfrontera människor, ge av sig själv, behöva släpa hem varorna, packa upp dem, in i kylen, sen sätta sig med en chokladkaka i soffan för trött för att börja med middagen:)

Onani är lätt och effektivt och jävligt skönt och vinst varje gång och man slipper tänka på nån annan, kan se ut hur fan som helst och det tar 5-10 min högst.

Ni borde försöka ta reda på varanadras behov och hur ni ser på sex och varandra. Varför måste din fru hela tiden berätta för dig att hon onanerat? Det brukar jag ellr ina partners inte dela eftersom det är privat och faktiskt rätt sårande eftersom du kännr att hon väljer bort dig. Kan hon inte bara skylla på trötthet eller huvudvärk istället? Kan du inte fråga henne om hon  kan onanera framför dig och göra det till en sexig gemensam grej? Där du också lär dig hur hon vill ha det?

Kanske har hon slutat käna attraktion till dig eller lust eller så har hon lägre sexdrift än du? Personligen har jag aldrig lyckats bevara attraktionen mer än några år med mina partners och sexet har alltid varit det första som fått offras.Och utan sex så dör ofta förhållandet successivt. Detta är inte alltid så lätt att prata om eftersom det finns mycket skuld inblandat och man älskar sin partner och kanske är väldigt nöjd med livet tillsammans i övrigt. Fundera på hur ert sexliv funkar, är det spännande, har ni förnyat er, hur har ni det annars i vardagen, uppvaktar ni varandra, tar ni mycket på varandra. På så sätt kan du bli varse olika signaler och kanske se problemet?!
  • New  Dawn
    Anonym (onanerar gärna själv) skrev 2017-10-31 11:15:20 följande:

Lust är så personligt och förändrar också mycket under relationens gång. I början är man ju driven av spänningen och nyhetens behag, men tyvärr så falnar den snabbare hos kvinnor generellt eftersom sex inte är en lika fysiskt frikopplad aktivitet som för män. Män behöver och har oftast sex för att må bättre och har lättare att få orgasm. Kvinnans sexualitet är mycket mer hormonstyrd och beroende av att det mentala och praktiska är i balans. Sedan är deras kroppar mer komplicerade, föränderliga och de styrs mycket av hur de känner inför sin kropp, sexighet mm.

Ni har varit tilsammans en lång tid och det är ju naturligt att lusten minskar efterhand och att man inte tänder lika lätt Det kanske blivit slentrian, kanske kan inte din fru kommunicera sina behov eller få orgasm lika lätt med dig? För mig är sex och onani så oerhört olika saker. Onani är som att sitta bakom datorn och beställa alla varor till middagen på nätet och få de hemlevererade. Du får drömma ett tag, välja produkter, känna suget utan att göra en endaste ansträngning mer än att beställa dem. Sex är att behöva klä på sig, planera inköpslistan, ta sig ut till livsmedelsbutiken, tänka på hur man ser ut,  behöva vara trevlig, konfrontera människor, ge av sig själv, behöva släpa hem varorna, packa upp dem, in i kylen, sen sätta sig med en chokladkaka i soffan för trött för att börja med middagen:)

Onani är lätt och effektivt och jävligt skönt och vinst varje gång och man slipper tänka på nån annan, kan se ut hur fan som helst och det tar 5-10 min högst.

Ni borde försöka ta reda på varanadras behov och hur ni ser på sex och varandra. Varför måste din fru hela tiden berätta för dig att hon onanerat? Det brukar jag ellr ina partners inte dela eftersom det är privat och faktiskt rätt sårande eftersom du kännr att hon väljer bort dig. Kan hon inte bara skylla på trötthet eller huvudvärk istället? Kan du inte fråga henne om hon  kan onanera framför dig och göra det till en sexig gemensam grej? Där du också lär dig hur hon vill ha det?

Kanske har hon slutat käna attraktion till dig eller lust eller så har hon lägre sexdrift än du? Personligen har jag aldrig lyckats bevara attraktionen mer än några år med mina partners och sexet har alltid varit det första som fått offras.Och utan sex så dör ofta förhållandet successivt. Detta är inte alltid så lätt att prata om eftersom det finns mycket skuld inblandat och man älskar sin partner och kanske är väldigt nöjd med livet tillsammans i övrigt. Fundera på hur ert sexliv funkar, är det spännande, har ni förnyat er, hur har ni det annars i vardagen, uppvaktar ni varandra, tar ni mycket på varandra. På så sätt kan du bli varse olika signaler och kanske se problemet?!

Intressant läsning.

För mig är inte sex svårare än onani. Tvärtom lättare. Att onanera själv är svårare för det är svårare att bli kåt själv och det blir inte alls lika skönt. Dessutom behöver vi bara börja börja. Jag behöver inte ens vara kåt... Min karl kan börja slicka och smeka mig på rumpan, runt fittan, närmare fittan, på och i fittan och så får jag orgasmer som jag inte är i närheten av annars och det har blivit bättre och skönare med åren.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (onanerar gärna själv)
    New Dawn skrev 2017-10-31 11:32:49 följande:
    Intressant läsning.

För mig är inte sex svårare än onani. Tvärtom lättare. Att onanera själv är svårare för det är svårare att bli kåt själv och det blir inte alls lika skönt. Dessutom behöver vi bara börja börja. Jag behöver inte ens vara kåt... Min karl kan börja slicka och smeka mig på rumpan, runt fittan, närmare fittan, på och i fittan och så får jag orgasmer som jag inte är i närheten av annars och det har blivit bättre och skönare med åren.
    Lucky you! Tror du är ytterst unik;)

Jag har det precis likadant med onani. Kan tända till på en sekund av att bara fantisera. Om jag däremot inte är kåt psykiskt spelar det ingen roll vilken behandling min partner börjar utföra på mig. Är jag inte på humör så blir jag det sällan. Däremot kan lite spänning och fantasi sätta igång det. Är svag för ord och att bygga upp en förväntan.
  • New  Dawn
    Anonym (onanerar gärna själv) skrev 2017-10-31 11:45:30 följande:

Lucky you! Tror du är ytterst unik;)

Jag har det precis likadant med onani. Kan tända till på en sekund av att bara fantisera. Om jag däremot inte är kåt psykiskt spelar det ingen roll vilken behandling min partner börjar utföra på mig. Är jag inte på humör så blir jag det sällan. Däremot kan lite spänning och fantasi sätta igång det. Är svag för ord och att bygga upp en förväntan.

Jag tror inte att jag är så unik. Grejen är att jag aldrig känner några krav, så jag bara njuter. Jag känner ALDRIG att jag måste komma, bli kåt eller ha sex. Det gör att jag frigör min förmåga att njuta. Samma för min karl

Prova känn efter hur beröring på blygdläppar, ben, lår och rumpa känns utan att du är, eller ska bli, kåt.

Har du provat?.... På riktigt.... Om inte, kan jag rekommendera det.

Ibland bygger vi upp spänning och drar ut på det. Leker och teasar varandra. Andra gånger går vi rakt på sak. Det ena utesluter inte det andra.

En annan sak som jag tror jag har nytta av är att jag när som helst kan ta över med mina egna fingrar. Min karl tycker bara det är sexigt, och han uppmuntrar mig hela tiden. Jag upplever fortfarande efter ca 4 år att jag njuter mer och jag känner mer och mer vaginalt.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Onani i förhållanden ( gärna svar från tjejer)