Inlägg från: zion |Visa alla inlägg
  • zion

Dop +överraskning bröllop

Vi ska döpa våran son i början av nästa år och funderar på att köra ett överraskning bröllop samtidigt. Vi vill ha det litet och inget märkvärdigt. Det enda är att jag vill ha en vit lång klänning. Ingen riktig bröllops klänning men ändå något liknande. Och jag vill att dopet äger rum först och sen vigseln men är rädd att gästerna fattar att det är bröllop på g om jag har en vit klänning på mig. Så behöver tips på hur jag kan få ihop detta på bästa sätt? Kan jag "behöva" gå ut till rummet bredvid och spy, (fejka en spy attack) och där ute snabbt byta kläder? Eller hur ska jag göra? ????

Sen tar jag tacksamt emot andra tips hur vi kan göra det till en rolig och mysig stund?

• Svar på tråden Dop +överraskning bröllop
  • zion

Vi stod stilla när dottern döptes, inget spring alls. Vill ju inte missa för mycket av dopet så vill bara kunna smitta ut precis i slutet så jag får 2 minuter typ. Och jag kan ju inte ta med mig bebis ut för blöjbyte för då stannar ju dopet av.

• zion
    Anonym (.) skrev 2017-10-31 21:27:17 följande:

Hur ska ni få folk att komma? Många prioriterar bröllop, men inte dop. 

Tror ingen av de vi bjuder vill missa dopet men om det är någon som väljer att prioritera bort dopet så behöver dom inte bevittna våran vigsel heller.
  • zion

Nu blir det flera svar i samma inlägg.

Vi har enbart bjudit in ett få tal 20 personer och vi har kollat med dom att dom kan komma det datumet redan innan vi bokade kyrkan. Så det finns ingen risk att någon inte kommer om inte det blir sjukdom men det kan man inte förhindra hur man än gör.

Och eftersom vi vill viga oss samtidigt som dopet så är kyrka och präst bara bokade för oss, ingen annan kommer med andra ord komma.

Angående klänningen så här jag nog ändrat tankarna lite, tror nog att folk får misstänka hur mycket dom vill, vad spelar det för roll när vi redan är där egentligen. Så det blir en klänning med eller utan kofta.

• zion
    Stårschan skrev 2017-11-03 10:52:22 följande:

Är det inte snarare för att man ska kunna gifta sig med släkten närvarande utan att det blir så himla mycket ståhej med stor middag, möhippor, bröllopsresor, rosa inbjudningskort med matchande programblad i kyrkan och sånt?

Precis min tanke ???? enkelt och smidigt utan en massa stå hoj
Svar på tråden Dop +överraskning bröllop