Inlägg från: pallazathena |Visa alla inlägg
  • pallazathena

Dop +överraskning bröllop

MallaL skrev 2017-11-02 06:09:45 följande:

Fast om man t ex har en helgresa, konsert el dyl inbokat den dagen ni bjuder till dop är det inte säkert man vill boka om, men är det inbjudan till bröllop då gör man ju allt man kan kan för att ändra det man redan hade inbokat. Det är ju inte riktigt att prioritera bort att gå på det man bokat först. Jag skulle bli jättebesviken om jag missat ett bröllop som jag trodde var ett dop.

Så fungerar i alla fall jag, men du känner ju din bekantskapskrets bäst.

Men det är ju ganska vanligt att folk gifter sig på dop. Om jag får en inbjudan till dop, vet att föräldrarna inte är gifta och mycket väl är typen som skulle föredra ett sånt arrangemang hade jag ju anat att något sånt kunde hända också. För övrigt tycker jag det är lite egoistiskt att ranka bröllop så mkt högre än dop, om man blir bjuden och vill vårda relationen så anstränger man sig väl för att vara med och prioriterar man något annat har man väl ändå försatt sig i en sits av att gott kunna bli besviken då.

Tills TS: nu fick du ju bra tips med en färgad överdel så att det ser ut som kjol eller byta om emellan men bara en tanke - gör det så mkt om folk skulle misstänka något när de såg din klädsel?
Svar på tråden Dop +överraskning bröllop