zion skrev 2017-10-31 10:14:12 följande:
Vi stod stilla när dottern döptes, inget spring alls. Vill ju inte missa för mycket av dopet så vill bara kunna smitta ut precis i slutet så jag får 2 minuter typ. Och jag kan ju inte ta med mig bebis ut för blöjbyte för då stannar ju dopet av.
Men oftast så är det 2-3 andra bebisar som döps samtidigt. Om ena bebisen bajsar så kan man ju inte låta bebisen vara med en bajsblöja i 40 minuter. Då fortsätter så klart dopet. Det är ju en vanlig gudstjänst så självklart kan man gå ut under en psalm utan att alla tystnar, orgeln slutar spela och allt stannar upp ;)
Hur ska ni lägga upp det? Ska ni vänta till de andra gästerna från de andra dopen gått ut ur kyrkan? Isåfall blir det ju ett uppehåll naturligt. Ska gudstjänsten med dopet avslutas och sedan det bli en vigselgudstjänst eller kommer prästen väva ihop dem?
Gästerna vet ju inte om du gå ut för att kissa, spy, bajsa eller spela candycrush. Eller ska du ställa dig upp och meddela ?nu ska jag spy?? Bara smit ut om du inte kan ha på dig en vit klänning med en kofta :) Ingen kommer fundera över om du spyr eller kissar :)