Inlägg från: Gryntroll |Visa alla inlägg
  • Gryntroll

Dop +överraskning bröllop

Fjäril kär skrev 2017-10-31 11:19:46 följande:

Såhär gjorde en väninna till mig:

På dopet hade hon en enkel blus o kjol. Killen hade skjorta o finbyxor.

När dopet var klart tog faddrarna med sig bebis och satte sig. (faddrarna visste om det hela)

Paret gick ut i sakristian och snabbt tog han på sig slips o kavaj och hon tog på sig en enkel vit klänning och brudbukett. (tog ca 5-7 min)

Under tiden pratade prästen om lite allt möjligt och på given signal börjar organisten spela och ut kommer brudparet.

Enkelt, smidigt och inget krångel.

Det låter ju som ett jättebra sätt om man inte vill ha samma kläder vid båda cermonierna.

Jag tror att det är många som ändå förstår att det kan komma ett bröllop i samband med dopet. Kanske rent av väntar på det. Det är ju ganska vanligt att göra så, så fullt så mycket överraskning kanske just den här typen av kombination inte är.

• Gryntroll
    zion skrev 2017-11-09 16:56:27 följande:

Nu blir det flera svar i samma inlägg.

Vi har enbart bjudit in ett få tal 20 personer och vi har kollat med dom att dom kan komma det datumet redan innan vi bokade kyrkan. Så det finns ingen risk att någon inte kommer om inte det blir sjukdom men det kan man inte förhindra hur man än gör.

Och eftersom vi vill viga oss samtidigt som dopet så är kyrka och präst bara bokade för oss, ingen annan kommer med andra ord komma.

Angående klänningen så här jag nog ändrat tankarna lite, tror nog att folk får misstänka hur mycket dom vill, vad spelar det för roll när vi redan är där egentligen. Så det blir en klänning med eller utan kofta.

Nä det spelar ju absolut ingen roll, alla blir glada och lyckliga för er och för att få vara med på era båda cermonier. Gör på det sätt som blir bäst för er så kommer ni kunna njuta av dagen på ett helt annat sätt. Lycka till <3
Svar på tråden Dop +överraskning bröllop