• Anonym (Jag)

Varför valde du att bli bonusföräldrer?

Var det rätt val?Har du ångrat nångång?

• Svar på tråden Varför valde du att bli bonusföräldrer?
  • Anonym (Qwerty)

Det är ingenting jag direkt valde. Jag blev förälskad i fel person helt enkelt.

Nej det var inte rätt val av många olika anledningar. Men jag ångrar ingenting. Man ska inte ångra sådant som varit, det gör en bara bitter.

• Anonym (bibo)

Jag blev kär i en man, som hade två barn när vi träffades.

Jag tänkte inte så mycket på vad det innebar med barnen. Vi gillade varandra.

Det jag funderade över var om jag var okej med ett ex i bakgrunden resten av mitt liv. Det va det jag trodde skulle påverka mitt liv mer än barnen på sätt och vis. Och det hade jag rätt i...

Hade jag på förhand vetat hur dåligt jag skulle må till och från under flera år pga av henne så hade jag kanske valt en annan man.

Men vi har det bra tillsammans och barnen älskar jag. En annan kärlek än den jag känner för våra gemensamma barn, men jag har alltid månat om dom och gjort allt för att dom ska kännas sig som hemma hos oss. Alltid övervägt noga så att jag inte gjort något som fått dom att inte känna sig medräknade. Påtalar ofta hur viktiga dom är för mig och våran familj.

Dom små barnen räknar alltid med sina storasystrar i allt. Ritar dom sin familj i skolan så är de självklart med. Fast att båda nu flyttat härifrån.

• Anonym (Jag)
    Anonym (bibo) skrev 2017-10-31 20:30:43 följande:

Jag blev kär i en man, som hade två barn när vi träffades.

Jag tänkte inte så mycket på vad det innebar med barnen. Vi gillade varandra.

Det jag funderade över var om jag var okej med ett ex i bakgrunden resten av mitt liv. Det va det jag trodde skulle påverka mitt liv mer än barnen på sätt och vis. Och det hade jag rätt i...

Hade jag på förhand vetat hur dåligt jag skulle må till och från under flera år pga av henne så hade jag kanske valt en annan man.

Men vi har det bra tillsammans och barnen älskar jag. En annan kärlek än den jag känner för våra gemensamma barn, men jag har alltid månat om dom och gjort allt för att dom ska kännas sig som hemma hos oss. Alltid övervägt noga så att jag inte gjort något som fått dom att inte känna sig medräknade. Påtalar ofta hur viktiga dom är för mig och våran familj.

Dom små barnen räknar alltid med sina storasystrar i allt. Ritar dom sin familj i skolan så är de självklart med. Fast att båda nu flyttat härifrån.

Låter som en vacker kärlekssaga och fin familj.
  • Anonym (siv)

Vad menar du med frågan? Jag har inte valt att bli bonusförälder men jag är tillsammans med en man som har ett barn sen tidigare. Jag kommer aldrig att kalla mig bonusförälder.

• Fennyxx
    Anonym (siv) skrev 2017-10-31 21:27:58 följande:

Vad menar du med frågan? Jag har inte valt att bli bonusförälder men jag är tillsammans med en man som har ett barn sen tidigare. Jag kommer aldrig att kalla mig bonusförälder.

Vad är det du valt i så fall?
  • Anonym (siv)

Fennyxx skrev 2017-10-31 21:31:14 följande:
    Vad är det du valt i så fall?
    Vad då "i så fall"? 
  • Anonym (Jag)

Ok.Vad kallar du dig då?Bor barnet hos er?
  • Anonym (pappa)

Jag blev kär, han hade barn, vilket för mig var väldigt positivt. Jag har alltid varit barnkär, men att få barn som homosexuell man är en väldigt lång, jobbig och ibland omöjlig process, så att hitta en homosexuell man som redan hade barn var ungefär som att hitta guld i gödselstacken.

Nu hade jag ju valt honom ändå, även om han inte haft barn, men som sagt, det blev ett rejält plus i kanten.

Nästan 13 år och ytterligare ett barn senare så vet jag sedan länge att jag valde absolut rätt och ångrar inte en sekund.

• Anonym (siv)
    Anonym (Jag) skrev 2017-10-31 21:41:31 följande:
    Ok.Vad kallar du dig då?Bor barnet hos er?
    Inget särskilt, jag är jag, och för barnets del är jag väl pappans sambo. Ja, barnet bor hos oss.
  • Ester69

Undrar lite samma. Man kan tolka frågan som om man aktivt letat efter en man med barn för att bli styvförälder, vilket jag inte gjort iaf.
Svar på tråden Varför valde du att bli bonusföräldrer?