• Anonym (ledsen)

Ständigt dumpad

För tre år sedan separerade jag och mitt ex efter 13 år och två barn tillsammans på hans initiativ. Så här i efterhand kan jag se att det var helt rätt för mig. Relationen var inte bra (jag såg det inte då), men jag har insett efteråt att jag inte mådde bra i relationen, han tryckte ner mig på olika sätt och var ibland nedvärderande mot mig. Mitt självförtroende var kört i botten. Har lagt en hel del tid på att jobba med själv, träffat en terapeut, fått mycket bättre självförtroende och känner mig nu stark i mig själv. Jag har många goda och väl fungerande vänskapsförhållanden och jag vet att minna vänner uppskattar mig som person.

Medvetet har jag väntat med att börja dejta tills för ett år sedan. Jag har träffat ett par killar som det inte kändes rätt med och därför inte gått vidare med dem. Träffade så en kille som jag blev intresserad av - och han av mig. Vi sågs några veckor och sedan dumpade han mig plötsligt och ganska oväntat. Han hade visat ett genuint intresse för mig, såväl i ord som i handling.

Nu står jag inför samma situation igen, träffade en annan kille för ca fem månader sedan, vi gick lugnt fram - även om känslorna fanns där från början. Jag ville undvika samma sak igen. Vi har haft det jättebra när vi ses, han är otroligt fin och vi trivs bra ihop. Kan prata om allt, har varit väldigt ärliga och han har uttryckt sina känslor för mig på flera sätt. Han har pratat om resor vi ska göra och om framtiden. Vi har klickat väldigt bra på alla plan, har förstår mig väl och ser mig på ett sätt som jag aldrig tidigare har upplevt. Och nu, har han plötsligt vänt och jag förstår inte varför. Har hör bara av sig sporadiskt, svarar på mina meddelanden först efter flera dagar, har inte tid att träffa mig, försöker hitta undanflykter. Känns som en tidsfråga innan han kommer dumpa mig. Jag började se en framtid med honom, men ser nu ingenting. Han var min drömman på många sätt, men beter sig nu illa och gör mig ledsen. Så även om han skulle ge mig en bra förklaring till detta tror jag inte att jag skulle kunna fortsätta eftersom han har sårat mig.

Frågan är hur jag ska kunna gå vidare, mitt relationssjälvförtroende är kört i botten känns det som - särskilt efter den här senaste händelsen. Jag öppnar mig, vågar lita på någon igen, och så finns han inte där. Hur ska jag våga gå in i en annan relation? Kan ni hjälpa mig att få perspektiv på detta?

• Svar på tråden Ständigt dumpad
  • Anonym (Jag)

Beklagar. Har tyvärr ingen annan tröst att ge än att jag själv vet alltför väl hur det känns att alltid blir ratad.

En terapeut kanske kan hjälpa?

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-02 13:23:50 följande:

Beklagar. Har tyvärr ingen annan tröst att ge än att jag själv vet alltför väl hur det känns att alltid blir ratad.

En terapeut kanske kan hjälpa?

Tack. Beklagar till dig också.

Har ju träffat en terapeut under ganska lång tid, men nu avslutat. Har inte möjlighet att gå tillbaka till samma (tyvärr) och det känns jobbigt att börja om med någon ny.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (ledsen) skrev 2017-11-02 13:26:49 följande:

Tack. Beklagar till dig också.

Har ju träffat en terapeut under ganska lång tid, men nu avslutat. Har inte möjlighet att gå tillbaka till samma (tyvärr) och det känns jobbigt att börja om med någon ny.

Förstår. Jag går själv i terapi och egentligen är det nog positivt men inget har ändrats än.
  • Anonym (Charlotte68)

Nu tycker jag inte två gånger är = ett upprepande mönster. (exet efter 13 år kan knappast räknas in i snabb dumpning). fast det är klart att det känns jättetråkigt ändå.

Kan det på något vis vara så att du är SÅ försiktig och tar det så långsamt att männen blir tveksamma och tröttnar?

Om inte annat så tycker jag att om man känt varandra, och dejtat, i fem månader så måste man kunna prata öppet!
    Fråga honom vad som hänt mellan er och vad han känner! Det blir ju jättekonstigt om det bara rinner ut i sanden. Om inte annat vill man ju lära sig något av det som gick fel. Och då måste man ju förstå i alla fall lite varför.

• Anonym (Det är inte du)

Jag kan trösta med att det absolut inte är nåt fel på dig, men om du inte varit med om nutida dejting de senaste åren, så är det så här det går till med män nuförtiden. Män som vill binda sig i en relation med den nuvarande dejtingkulturen som de kör med.... det är en av 100, om du har tur... 1 av 500, om du har otur. Räkna med att dejta många, många killar, under flera år, innan du hittar undantaget som bekräftar regeln jag beskrivit hör ovan. Ledsen att du vaknar upp till en sån hård verklighet, men så är det idag, i den "moderna världen"...

• Anonym (samma)

Jag är också ute i dejtingsvängen igen efter ett långt förhållande. Har inte riktigt blivit dumpad än på det sättet som du har blivit men vet att det bara är en tidsfråga. I mitt fall har jag tagit "snacket" att jag gillar honom men att det extra inte finns där typ. Så jag är den som har dumpat typ 4 killar på 7 månader.

Men eftersom jag vet att jag också kommer att bli dumpad på det sättet du har blivit och jag vill ju såklart undvika det. Jag har köpt boken "The Rules". Tydligen har det hjälpt många kvinnor att finna sig en man.

Och sen så dejtar jag inte heller killar jag tycker ser bra ut eller tycker är jättesöta, de har ju oftast massvis med tjejer efter sig. Jag dejtar killar jag tycker ser helt ok ut.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-11-02 16:31:18 följande:

Nu tycker jag inte två gånger är = ett upprepande mönster. (exet efter 13 år kan knappast räknas in i snabb dumpning). fast det är klart att det känns jättetråkigt ändå.

Kan det på något vis vara så att du är SÅ försiktig och tar det så långsamt att männen blir tveksamma och tröttnar?

Om inte annat så tycker jag att om man känt varandra, och dejtat, i fem månader så måste man kunna prata öppet!

Fråga honom vad som hänt mellan er och vad han känner! Det blir ju jättekonstigt om det bara rinner ut i sanden. Om inte annat vill man ju lära sig något av det som gick fel. Och då måste man ju förstå i alla fall lite varför.

Tack för ditt svar! Jag tycker inte att jag har för försiktig. Kanske inledningsvis, men inte sen. Vi har båda uttryckt våra känslor, pratat om det massor, en hel del jobbiga och privata saker. Skulle gärna fråga honom vad dom står på, men har inte svarat på mina två senaste telefonsamtal och inte heller ringt tillbaka. Inte lätt att prata med nån som håller sig undan. ???? Men absolut, om han ringer ska jag fråga honom vad som hänt. Och vi måste ju ses igen, han har en nyckel som är min, jag gar ett par grejer som är hans.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Det är inte du) skrev 2017-11-02 16:49:13 följande:

Jag kan trösta med att det absolut inte är nåt fel på dig, men om du inte varit med om nutida dejting de senaste åren, så är det så här det går till med män nuförtiden. Män som vill binda sig i en relation med den nuvarande dejtingkulturen som de kör med.... det är en av 100, om du har tur... 1 av 500, om du har otur. Räkna med att dejta många, många killar, under flera år, innan du hittar undantaget som bekräftar regeln jag beskrivit hör ovan. Ledsen att du vaknar upp till en sån hård verklighet, men så är det idag, i den "moderna världen"...

Tack för ditt svar. Inte vad jag vill höra förstås, men säkert nyttigt. Svårt att veta hur jag ska tänka nu: vill ha en relation, men vågar inte fortsätta dejta. Särskilt inte om de flesta män inte vill ha en relation.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (samma) skrev 2017-11-02 16:51:30 följande:

Jag är också ute i dejtingsvängen igen efter ett långt förhållande. Har inte riktigt blivit dumpad än på det sättet som du har blivit men vet att det bara är en tidsfråga. I mitt fall har jag tagit "snacket" att jag gillar honom men att det extra inte finns där typ. Så jag är den som har dumpat typ 4 killar på 7 månader.

Men eftersom jag vet att jag också kommer att bli dumpad på det sättet du har blivit och jag vill ju såklart undvika det. Jag har köpt boken "The Rules". Tydligen har det hjälpt många kvinnor att finna sig en man.

Och sen så dejtar jag inte heller killar jag tycker ser bra ut eller tycker är jättesöta, de har ju oftast massvis med tjejer efter sig. Jag dejtar killar jag tycker ser helt ok ut.

Jag faller mer för personlighet än utseende även om han jag träffat nu är den finaste jag sett (antagligen tack vare sin personlighet iofs, undantaget den sista veckan då).

Är mycket skeptisk till The Rules, gillar inte att spela spel. Fast det kandke är därför det gåt åt pipan för mig också.
  • Anonym (Anononymom)

Har ni haft sex?

När jag dejtade så valde jag direkt bort de som var försiktiga, som mer verkade vilja vara brevvänner eller vänner till att börja med. Jag var definitivt ute efter ett förhållande men prydhet var inte en egenskap jag ville ha hos min blivande partner.

Svar på tråden Ständigt dumpad