• Anonym (ledsen)

Ständigt dumpad

För tre år sedan separerade jag och mitt ex efter 13 år och två barn tillsammans på hans initiativ. Så här i efterhand kan jag se att det var helt rätt för mig. Relationen var inte bra (jag såg det inte då), men jag har insett efteråt att jag inte mådde bra i relationen, han tryckte ner mig på olika sätt och var ibland nedvärderande mot mig. Mitt självförtroende var kört i botten. Har lagt en hel del tid på att jobba med själv, träffat en terapeut, fått mycket bättre självförtroende och känner mig nu stark i mig själv. Jag har många goda och väl fungerande vänskapsförhållanden och jag vet att minna vänner uppskattar mig som person.

Medvetet har jag väntat med att börja dejta tills för ett år sedan. Jag har träffat ett par killar som det inte kändes rätt med och därför inte gått vidare med dem. Träffade så en kille som jag blev intresserad av - och han av mig. Vi sågs några veckor och sedan dumpade han mig plötsligt och ganska oväntat. Han hade visat ett genuint intresse för mig, såväl i ord som i handling.

Nu står jag inför samma situation igen, träffade en annan kille för ca fem månader sedan, vi gick lugnt fram - även om känslorna fanns där från början. Jag ville undvika samma sak igen. Vi har haft det jättebra när vi ses, han är otroligt fin och vi trivs bra ihop. Kan prata om allt, har varit väldigt ärliga och han har uttryckt sina känslor för mig på flera sätt. Han har pratat om resor vi ska göra och om framtiden. Vi har klickat väldigt bra på alla plan, har förstår mig väl och ser mig på ett sätt som jag aldrig tidigare har upplevt. Och nu, har han plötsligt vänt och jag förstår inte varför. Har hör bara av sig sporadiskt, svarar på mina meddelanden först efter flera dagar, har inte tid att träffa mig, försöker hitta undanflykter. Känns som en tidsfråga innan han kommer dumpa mig. Jag började se en framtid med honom, men ser nu ingenting. Han var min drömman på många sätt, men beter sig nu illa och gör mig ledsen. Så även om han skulle ge mig en bra förklaring till detta tror jag inte att jag skulle kunna fortsätta eftersom han har sårat mig.

Frågan är hur jag ska kunna gå vidare, mitt relationssjälvförtroende är kört i botten känns det som - särskilt efter den här senaste händelsen. Jag öppnar mig, vågar lita på någon igen, och så finns han inte där. Hur ska jag våga gå in i en annan relation? Kan ni hjälpa mig att få perspektiv på detta?

• Svar på tråden Ständigt dumpad
  • Anonym (samma)
    Anonym (ledsen) skrev 2017-11-02 18:02:23 följande:
    Jag faller mer för personlighet än utseende även om han jag träffat nu är den finaste jag sett (antagligen tack vare sin personlighet iofs, undantaget den sista veckan då).

Är mycket skeptisk till The Rules, gillar inte att spela spel. Fast det kandke är därför det gåt åt pipan för mig också.
    Jag ogillar också att spela spel, hatar verkligen det, men tyvärr tror jag att man måste det... :/

Annars slutar det med att man får ta den som vill ha en typ och inte den man själv vill ha..
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Anononymom) skrev 2017-11-02 18:03:46 följande:

Har ni haft sex?

När jag dejtade så valde jag direkt bort de som var försiktiga, som mer verkade vilja vara brevvänner eller vänner till att börja med. Jag var definitivt ute efter ett förhållande men prydhet var inte en egenskap jag ville ha hos min blivande partner.

Ja, det har vi. 5 månader... hade inte kunnat bänta då länge. Riktigt bra sex dessutom, hett och synkat.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (samma) skrev 2017-11-02 18:11:02 följande:

Jag ogillar också att spela spel, hatar verkligen det, men tyvärr tror jag att man måste det... :/

Annars slutar det med att man får ta den som vill ha en typ och inte den man själv vill ha..

Om spel är vad som krävs kommer jag dö singel. :/
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Det är inte du) skrev 2017-11-02 16:49:13 följande:
    Jag kan trösta med att det absolut inte är nåt fel på dig, men om du inte varit med om nutida dejting de senaste åren, så är det så här det går till med män nuförtiden. Män som vill binda sig i en relation med den nuvarande dejtingkulturen som de kör med.... det är en av 100, om du har tur... 1 av 500, om du har otur. Räkna med att dejta många, många killar, under flera år, innan du hittar undantaget som bekräftar regeln jag beskrivit hör ovan. Ledsen att du vaknar upp till en sån hård verklighet, men så är det idag, i den "moderna världen"...
    Håller med
  • Anonym (samma)
    Anonym (ledsen) skrev 2017-11-02 18:15:21 följande:
    Jag har också tänkte som du, men nu har jag köpte "The Rules" och är optimistisk! Köp boken och prova iaf? Du dör ju inte av det =)
  • Anonym (Det är inte du)

Jag faller mer för personlighet än utseende även om han jag träffat nu är den finaste jag sett (antagligen tack vare sin personlighet iofs, undantaget den sista veckan då).

Är mycket skeptisk till The Rules, gillar inte att spela spel. Fast det kandke är därför det gåt åt pipan för mig också.

Tyvärr är "The rules" eller liknande, det enda som möjligtvis fungerar i dagens dejtingvärld. Ibland funkar inte ens det, då som sagt de flesta moderna män bara vill fortsätta ta för sig av "buffé-bordet" som är dejtingsajterna idag.... Om man ska ha nån endaste chans att sticka ut som kvinna idag, så är nog "The rules", eller liknande, enda sättet. Då "tvingar" man ju en man att lära känna en som person. Och om han verkligen, verkligen inte vill det, så kommer han ju att dumpa en på 2a eller 3e dejten, för att han inte fått sex ännu. (Och då det var det enda han var ute efter).
  • Danne3310
    Anonym (ledsen) skrev 2017-11-02 18:15:21 följande:

Spelar dom spel så är d inget att satsa på..Man ska väll vara sig sj det e väl d tjejen fastnar på o vara en gentleman o god o omtänksam kille.hatar players
  • Anonym (Det är inte du)
    Danne3310 skrev 2017-11-02 23:30:55 följande:

Spelar dom spel så är d inget att satsa på..Man ska väll vara sig sj det e väl d tjejen fastnar på o vara en gentleman o god o omtänksam kille.hatar players

Du låter som en seriös och bra kille. Tyvärr är du nog i minoritet idag.. :( Men ändå kul att se ett exempel på att det finns bra killar där ute!
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Det är inte du) skrev 2017-11-03 13:41:29 följande:

Du låter som en seriös och bra kille. Tyvärr är du nog i minoritet idag.. :( Men ändå kul att se ett exempel på att det finns bra killar där ute!

Håller med!
  • Anonym (ledsen)
    Danne3310 skrev 2017-11-02 23:30:55 följande:

Ja, en sån kille vill jag träffa. Var finns ni?

Trodde jag hade träffat en sån också. Varför gör man sig onåbar efter flera månader? Vi känner ju liksom varandra väl. Trodde jag alltså.
  • Anonym (Innerpeace)

hej ts! tråkigt att höra vad du råkat ut för! 

Vill inte verka oschysst men kanske du säger ditt x namn i då o otid o "killen/killarna"kanske tröttnar på det ? 

Iallafall så varför ha så bråttom? du kan gott o väl ta 1 helt år eller 2 o bara vara singel. Reparera dig själv, finn dina skador psykiskt o fysiskt och även dina styrkor såklart!

Såklart att du är utmattad även om du kämpar på om dagarna. Du mår ju dåligt, och det är helt okej! Försök acceptera det istället och blicka framåt efter att ha bearbetat det gamla så pass långt att det inte går för långt. 

Där efter när du är redo så gå på jakt istället för att vara rådjuret som redan är "märkt" ? av sin egna sorg.. Men det går att läka det så det inte syns eller gör jätteont mera. Våga ge dig tid.

• Anonym (Kille)

Du verkar vara en sund tjej. Jag backar om jag märker att tjejer spelar spel. Jag förstår mig inte på spelet och blir bara förvirrad, tolkar ofta de mixade signalerna som att tjejen inte är så intresserad. Jag orkar inte med tjejer som håller på med spel.

Vänta med sex jättelänge tror jag inte heller på. För mig är sex viktigt i ett förhållande. En tjej som inte vill ha sex efter ett flertal dejter gillar jag som att hon antingen bara vill vara vän, eller att hon är väldigt ointresserad av sex.

Enda tipset jag har annars är väl att ta vara på dig, träna, lev sunt, utöva hobbies osv i väntan på nästa kille. Om du känner dig bränd av dejtande ta en paus ett tag från det.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Innerpeace) skrev 2017-11-03 18:10:50 följande:

hej ts! tråkigt att höra vad du råkat ut för! 

Vill inte verka oschysst men kanske du säger ditt x namn i då o otid o "killen/killarna"kanske tröttnar på det ? 

Iallafall så varför ha så bråttom? du kan gott o väl ta 1 helt år eller 2 o bara vara singel. Reparera dig själv, finn dina skador psykiskt o fysiskt och även dina styrkor såklart!

Såklart att du är utmattad även om du kämpar på om dagarna. Du mår ju dåligt, och det är helt okej! Försök acceptera det istället och blicka framåt efter att ha bearbetat det gamla så pass långt att det inte går för långt. 

Där efter när du är redo så gå på jakt istället för att vara rådjuret som redan är "märkt" ? av sin egna sorg.. Men det går att läka det så det inte syns eller gör jätteont mera. Våga ge dig tid.

I min trådstart har jsg skrivit att jag varit singel i två år just för att jag ville ta det lugnt. Har varit mån om att lägga allt gammalt bakom mig och hitta mig själv ordentligt.

Har inte pratat särskilt mycket om mitt ex, egentligen bara när han har frågat. Han har pratat liks mycket/lite om sitt ex. Oavsett, vad som nu inte stämmer för honom, borde han ändå vara reko nog att säga det till mig.

Och jo, det kommer nog dröja innan jag börjar dejta igen,Pallar liksom inte en sån här vända till.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Kille) skrev 2017-11-03 18:35:08 följande:

Du verkar vara en sund tjej. Jag backar om jag märker att tjejer spelar spel. Jag förstår mig inte på spelet och blir bara förvirrad, tolkar ofta de mixade signalerna som att tjejen inte är så intresserad. Jag orkar inte med tjejer som håller på med spel.

Vänta med sex jättelänge tror jag inte heller på. För mig är sex viktigt i ett förhållande. En tjej som inte vill ha sex efter ett flertal dejter gillar jag som att hon antingen bara vill vara vän, eller att hon är väldigt ointresserad av sex.

Enda tipset jag har annars är väl att ta vara på dig, träna, lev sunt, utöva hobbies osv i väntan på nästa kille. Om du känner dig bränd av dejtande ta en paus ett tag från det.

Tack! ???????? Fint att höra att killar också är skeptiska till spel. Nä, jag tror inte heller på att vänta med sex för länge. Men eftersom jag inte gillar tillfälligt sex, är det en svår balansgång.

Jo, det är det jag gör: lägger mycket tid på min träning (som har blivit ett viktigt sätt för mig att må bra) , men jag skulle gärna vilja ha någon att dela allt med, tankar, hobbies, resor, söndagskvällar. Etc...
Svar på tråden Ständigt dumpad