• Anonym (Älskarinnan)

Varför stannar frun kvar

Jag är en älskarinna som blivit kär i min gifta man. Klassiker tänker alla. Jag vetvilken lång fin bakgrund vi har och vad vi bygger på. Han har flera gånger försökt lämnat frun (som hon vet om så inget snack inför mig bara)...han har även lyckats bryta sig loss, men gått tillbaka för hon säger att barnen mår dåligt. hon vill aldrig skilja sig.

Vi fortsätter träffas..., men Jag tänker ta mig ur det här, för jag inser att jag måste ...men bara av ren nyfikenhet...varför man stannar kvar när man vet att mannen är otrogen om och om igen. Hur har ni bedragna kvinnor gjort och varför? Ni som stannat, har ni lyckats hålla kärleken vid liv?

• Svar på tråden Varför stannar frun kvar
  • Pentra

Hon kanske älskar sin man, och han kanske faktiskt älskar er båda två. ... Mvh, Pentra

• Anonym (konstigt)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-11-02 15:48:00 följande:

Jag är en älskarinna som blivit kär i min gifta man. Klassiker tänker alla. Jag vetvilken lång fin bakgrund vi har och vad vi bygger på. Han har flera gånger försökt lämnat frun (som hon vet om så inget snack inför mig bara)...han har även lyckats bryta sig loss, men gått tillbaka för hon säger att barnen mår dåligt. hon vill aldrig skilja sig.

Vi fortsätter träffas..., men Jag tänker ta mig ur det här, för jag inser att jag måste ...men bara av ren nyfikenhet...varför man stannar kvar när man vet att mannen är otrogen om och om igen. Hur har ni bedragna kvinnor gjort och varför? Ni som stannat, har ni lyckats hålla kärleken vid liv?

Av ren nyfikenhet. ..Varför blir man kär i en man som bara är otrogen om och om igen? Tror du inte att han kan behandla dig om ni blir tillsammans, såsom han behandlar sin fru?
  • Anonym (sjuk)

Jag var väldigt sjuk när jag upptäckte att han hade en älskarinna. Jag hade svårt att göra allting hemma och var några gånger tvungen att bara lämna barnen och åka till akuten. Det var inte så att jag var döende, men det var oklart om jag skulle leva särskilt många år till. Om jag dog, så behövde barnen ha en pappa de kunde lita på och tro på. Att dra fram hans lögner och otrohet i ljuset, skulle ha skapat ett avstånd mellan honom och barnen. Därför försökte jag hålla ihop familjen alldeles för länge.

• Anonym (Älskarinnan)

Självklart kan han göra detta mot mig med... och det inser jag... och jag tror absolut att han älskar oss båda. På,olika sätt. Inte en lätt situation med allt vi gått igenom alla tre. Varför jag frågar är bara för att jag vill höra andra storys, som är från andra sidan. Min sida av storyn vet jag ju redan.... Vill höra om någon som stått på andra sidan.. Hur ni resonerat.. detta mest för att Man analyserar och grubblar mkt. Troligtivs funderar ju säkert hon på hur jag resonerar.

• Anonym (Älskarinnan)

Anonym (sjuk) det förstår jag. Jag hoppas du mår bättre. Är ni inte tillsammans idag längre och varför?

• Anonym (Dollar)

Är han rik eller bra i sängen

• Anonym (je)

Du älskar ju honom fast han är en idiot. Varför skulle inte hon kunna det?
    Du blir ju ännu mer respektlöst behandlad.

• Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (je) skrev 2017-11-02 16:45:47 följande:

Du älskar ju honom fast han är en idiot. Varför skulle inte hon kunna det?

Du blir ju ännu mer respektlöst behandlad.

Ja det är just den här biten jag funderar på. Absolut att jag blir respektlöst behandlad på vissa punkter. Medveten om att det är på hans villkor, men... Jag har ändå gått in i de här villkoren. Jag visste om dom.. Frun blir ju egentligen mer bedragen och illa behandlad för hon är ju den som blir sviken av sin man.. det blir inte jag på samma sätt...min historia är lång. Å jag vet vad som är rätt och fel. Hur han resonerar, vad han kan ljuga om mm. Men som jag sagt. Min sida vet jag redan om. Vill fortfarande veta hur det gått för de fruar som valt att stanna trots alla dessa lögner. Men svaret kanske verkligen är så enkelt. Vi stannar båda två av kärlek till en man som just nu får allt :)
  • DVQ
    Tofflans skrev 2017-11-02 16:05:00 följande:

Hon stannar av samma anledning som du stannar.

En idiotiskt "kärlek" till en idiot till "man".

1+ på den. Ts om någon borde ju veta hur det är att stanna hos en dubbelspelande man.
Svar på tråden Varför stannar frun kvar