Inlägg från: Anonym (Älskarinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskarinnan)

Varför stannar frun kvar

Jag är en älskarinna som blivit kär i min gifta man. Klassiker tänker alla. Jag vetvilken lång fin bakgrund vi har och vad vi bygger på. Han har flera gånger försökt lämnat frun (som hon vet om så inget snack inför mig bara)...han har även lyckats bryta sig loss, men gått tillbaka för hon säger att barnen mår dåligt. hon vill aldrig skilja sig.

Vi fortsätter träffas..., men Jag tänker ta mig ur det här, för jag inser att jag måste ...men bara av ren nyfikenhet...varför man stannar kvar när man vet att mannen är otrogen om och om igen. Hur har ni bedragna kvinnor gjort och varför? Ni som stannat, har ni lyckats hålla kärleken vid liv?

• Svar på tråden Varför stannar frun kvar
  • Anonym (Älskarinnan)

Självklart kan han göra detta mot mig med... och det inser jag... och jag tror absolut att han älskar oss båda. På,olika sätt. Inte en lätt situation med allt vi gått igenom alla tre. Varför jag frågar är bara för att jag vill höra andra storys, som är från andra sidan. Min sida av storyn vet jag ju redan.... Vill höra om någon som stått på andra sidan.. Hur ni resonerat.. detta mest för att Man analyserar och grubblar mkt. Troligtivs funderar ju säkert hon på hur jag resonerar.

• Anonym (Älskarinnan)

Anonym (sjuk) det förstår jag. Jag hoppas du mår bättre. Är ni inte tillsammans idag längre och varför?

• Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (je) skrev 2017-11-02 16:45:47 följande:

Du älskar ju honom fast han är en idiot. Varför skulle inte hon kunna det?

Du blir ju ännu mer respektlöst behandlad.

Ja det är just den här biten jag funderar på. Absolut att jag blir respektlöst behandlad på vissa punkter. Medveten om att det är på hans villkor, men... Jag har ändå gått in i de här villkoren. Jag visste om dom.. Frun blir ju egentligen mer bedragen och illa behandlad för hon är ju den som blir sviken av sin man.. det blir inte jag på samma sätt...min historia är lång. Å jag vet vad som är rätt och fel. Hur han resonerar, vad han kan ljuga om mm. Men som jag sagt. Min sida vet jag redan om. Vill fortfarande veta hur det gått för de fruar som valt att stanna trots alla dessa lögner. Men svaret kanske verkligen är så enkelt. Vi stannar båda två av kärlek till en man som just nu får allt :)
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (je) skrev 2017-11-02 17:56:17 följande:

Du skriver att du är medveten om villkoren. Om du var så medveten skulle du inte grina över "varför skiljer de sig inte?"

När man gifter sig vet man att det finns otrohet och att vi också kan drabbas. Så den som gifter sig har också en medvetenhet.

Går nog inte att förneka att du också känner dig bedragen och sviken eftersom du är så upptagen av frågan varför frun inte flyttar på sig.

Jag tror det är där skon klämmer, du har nu blivit medveten om att han, när kommer omkring, väljer frun framför dig.

Nja inte riktigt sant... Som sagt min historia är lång. Å den kommer inte att kunna dras. Nej, ingen vanlig otrohetshistoria det här å därför skriver jag att jag vet redan min sida. Så är inte så bedragen och sviken som man kan tro.. att jag ska ta mig ur det är inte för min skull... min sorg ligger inte i någon kärlekshistoria just nu... Så ingen sko som klämmer. Jag vill fortfarande ha svar från nån som står på andra sidan... min sida kan jag redan.. utan och innan????
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (sjuk) skrev 2017-11-02 18:03:47 följande:

Nej, en dag insåg jag plötsligt att han redan valt bort barnen. Han fanns inte där för dem när jag var in på sjukhuset, och han skulle inte ha funnits där för dem om jag dött heller. Älskarinnan var det viktigaste i livet för honom, och där passade inte barnen in. Därför tog jag ut skilsmässa till slut.

Min hälsa är som den är. Jag får rätt mediciner nu och har en god chans att leva tills alla barnen flugit ur boet.

Tack för ett bra svar. ????

Önskar dig all lycka!
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (sjuk) skrev 2017-11-02 18:03:47 följande:

Nej, en dag insåg jag plötsligt att han redan valt bort barnen. Han fanns inte där för dem när jag var in på sjukhuset, och han skulle inte ha funnits där för dem om jag dött heller. Älskarinnan var det viktigaste i livet för honom, och där passade inte barnen in. Därför tog jag ut skilsmässa till slut.

Min hälsa är som den är. Jag får rätt mediciner nu och har en god chans att leva tills alla barnen flugit ur boet.

Ska inte stå en massa ??? Det var en smilegubbe.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (En tjej) skrev 2017-11-03 06:10:17 följande:

Jag hade en otrogen sambo för många år sedan. Jag visste inte om att han var otrogen men försökte lämna honom för att jag helt enkelt inte tyckte om honom längre. Men han bönade och bad varje gång. Han kunde inte leva utan mig sa han. Han köpte blommor, smycken, skrev sånger osv. Han försökte till och med ta livet av sig n gång när jag lämnade. Han sa att han älskade mig, avgudade mig osv. Så jag stannade tyvärr allt för länge...

Men när jag äntligen fått tummarna ur och tog steget så hörde en tjej av sig. Hon skrev att jag var tvungen att släppa xx och sluta förnedra mig själv.

Jag var ett stort frågetecken! Så jag gick genom mitt blivande ex mobil.

Han hade länge träffat denna tjejen bakom min rygg. Självklart så hade han lovat henne guld och gröna skogar och bedyrat sin kärlek till henne. Han kunde bara inte lämna mig för att jag var så skör.. jag hade tydligen bönat och bett och hotat med självmord om han lämnade mig. Han älskade inte mig och ville bara bli av med mig men stannade för att han var tvungen.. Hon svalde allt han skrev. När jag kastade ut honom så började han sitta utanför min bostad och skicka desperata sms. Samtidigt som han bodde ihop med tjejen som trodde att hon var hans sanna kärlek.

Så var ödmjuk inför det faktum att du faktiskt inte har en aning om vad som händer bakom deras stängda dörrar.

Tack för svar. Jag vet att man aldrig vet vad som händer bakom stängda dörrar så det är jag väldigt öppen inför
Svar på tråden Varför stannar frun kvar