Inlägg från: Anonym (sjuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjuk)

Varför stannar frun kvar

Jag var väldigt sjuk när jag upptäckte att han hade en älskarinna. Jag hade svårt att göra allting hemma och var några gånger tvungen att bara lämna barnen och åka till akuten. Det var inte så att jag var döende, men det var oklart om jag skulle leva särskilt många år till. Om jag dog, så behövde barnen ha en pappa de kunde lita på och tro på. Att dra fram hans lögner och otrohet i ljuset, skulle ha skapat ett avstånd mellan honom och barnen. Därför försökte jag hålla ihop familjen alldeles för länge.

• Anonym (sjuk)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-11-02 16:28:42 följande:
    Anonym (sjuk) det förstår jag. Jag hoppas du mår bättre. Är ni inte tillsammans idag längre och varför?
    Nej, en dag insåg jag plötsligt att han redan valt bort barnen. Han fanns inte där för dem när jag var in på sjukhuset, och han skulle inte ha funnits där för dem om jag dött heller. Älskarinnan var det viktigaste i livet för honom, och där passade inte barnen in. Därför tog jag ut skilsmässa till slut.

Min hälsa är som den är. Jag får rätt mediciner nu och har en god chans att leva tills alla barnen flugit ur boet.
Svar på tråden Varför stannar frun kvar