• Loomi

Hoppas på ett plus!

Hej!

Jag är inne på tredje försöket mot ett plus! Hade ÄL 31/10 (tempar med Naturalcycles) och har BIM 14/11.

Hoppas så att det tagit sig denna gång!

Fler som har ÄL och BIM i närheten. Följas åt? Dagarna mellan ÄL & BIM segar sig ju fram....

• Svar på tråden Hoppas på ett plus!
  • Loomi
    ankmamma skrev 2017-11-09 23:11:56 följande:

Ja kan ju ha testat lite för tidigt.. vi får se!! ;)

hur går det själv? pekar tempen fortfarande neråt?

Nu har tempen vänt uppåt igen så jag har haft 36.8 två dagar i rad, vilket är mot det högre hållet för mig. Så om det fortsätter såhär kanske det finns en chans! Tänkte ta ett testa tidigt i morgon, kanske är för tidigt men BIM-3 ska ju kunna ge utslag på dom tidiga hoppas!
  • Loomi
    Onewayticket skrev 2017-11-06 16:17:58 följande:

Jag tycker ju att jag har symptom. Har ont i bröst och det värler längst ner i magen. Men trots att jag aldrig har mensvärk är jag ändå orolig att det är vad det är :/. Har dock inte mens förrän i helgen/nästa måndag så det bprde ju inte vara det heller. Min mens har alltid kommit exakt när den ska förut.. usch. Så jobbigt att behöva vänta med att testa också..

Hur känns det för dig nu? Tempar du?
  • 1213

Hej! Hoppar in i denna tråden.

Har enligt appen äl den 12/11 men vaknade idag med smärta på en punkt långt ner till höger i magen. Hade smärta på vänster sida förra gången. Antar att det är smärta pga ägglossning och när jag la in det i appen så ändrade den till att jag har äl idag. Vi hade sex senast den 7/11.

Men min fråga är, har man smärta innan, under eller efter att ägget har släppt? Är rädd att det ska vara för sent...

• Loomi
    1213 skrev 2017-11-10 08:22:02 följande:

Hej! Hoppar in i denna tråden.

Har enligt appen äl den 12/11 men vaknade idag med smärta på en punkt långt ner till höger i magen. Hade smärta på vänster sida förra gången. Antar att det är smärta pga ägglossning och när jag la in det i appen så ändrade den till att jag har äl idag. Vi hade sex senast den 7/11.

Men min fråga är, har man smärta innan, under eller efter att ägget har släppt? Är rädd att det ska vara för sent...

Hej! Jag har för mig att smärtan kommer strax innan, Dvs inför ägglossning. Jag brukar alltid känna ca dagen innan och dag så jag tror absolut inte att det är för sent utan dina fertila dagar är troligtvis nu
  • Onewayticket
    Loomi skrev 2017-11-10 07:42:25 följande:
    Hur känns det för dig nu? Tempar du?
    Tempar inte. Men har fortfarande samma känsla. Har dessutom så ont i brösten att man knappt kan röra vid dem.. tog dock ett test idag BIM-3 eftersom jag känner mig så annorlunda. Men det var negativt... får vänta tills måndag och se hur det blir helt enkelt. Man blir så himla nervös... 
  • 1213
    Loomi skrev 2017-11-10 11:05:56 följande:

Hej! Jag har för mig att smärtan kommer strax innan, Dvs inför ägglossning. Jag brukar alltid känna ca dagen innan och dag så jag tror absolut inte att det är för sent utan dina fertila dagar är troligtvis nu

Åh så bra! Då håller jag tummarna för att vi får ett plus på stickan om 2 veckor :D
  • Loomi
    Onewayticket skrev 2017-11-10 11:33:22 följande:

Tempar inte. Men har fortfarande samma känsla. Har dessutom så ont i brösten att man knappt kan röra vid dem.. tog dock ett test idag BIM-3 eftersom jag känner mig så annorlunda. Men det var negativt... får vänta tills måndag och se hur det blir helt enkelt. Man blir så himla nervös... 

Vad spännande! Tråkigt med med minus men som sagt, 3 dagar kvar till BIM. Jag tänkte ju testa i morgon (BIM-3) och tänker att även om det är neg finns det chans...

Är också öm i brösten...

Är detta första försöket eller har ni försökt längre?
  • Onewayticket
    Loomi skrev 2017-11-10 13:40:09 följande:

Vad spännande! Tråkigt med med minus men som sagt, 3 dagar kvar till BIM. Jag tänkte ju testa i morgon (BIM-3) och tänker att även om det är neg finns det chans...

Är också öm i brösten...

Är detta första försöket eller har ni försökt längre?

Det är vårt första "riktiga" försök. Alltså där vi räknat dagar och testat ägglossning. Så är ju orimligt att det skulle funka egentligen ;). Håller tummarna för dig!
  • Shishii

Hej alla fina!

Jag försöker nu bli gravida med första barnet. Wuuhuu! Jag har ätit p-piller väldigt länge och därmed inte haft "riktig" mens. Har tagit ett par månader för ägglossning att komma igång men i onsdags fick jag ett solklart positivt ägglossningstest så det vart mys på en gång med maken!

Nu till frågan:

Idag har jag fått så ömma bröstvårtor (gör nästan ont), känner mig konstig i kroppen, är riktigt svullen i tjejmagen med ett molnande värk och "stick" i livmodern. Förstår att det kan vara väldigt olika men kan man känna av graviditetstecken så tidigt om det nu vore en graviditet? Eller är det snarare ägglossningen som är boven? Har ju inte haft mens på länge men kan inte minnas mig ha haft ömmande bröst och dylikt innan vid ägglossning! Ååååh, vad tror ni?! Någon som har erfarenhet?

• ankmamma
    Loomi skrev 2017-11-10 07:41:48 följande:

Nu har tempen vänt uppåt igen så jag har haft 36.8 två dagar i rad, vilket är mot det högre hållet för mig. Så om det fortsätter såhär kanske det finns en chans! Tänkte ta ett testa tidigt i morgon, kanske är för tidigt men BIM-3 ska ju kunna ge utslag på dom tidiga hoppas!

Spännande!! håll oss uppdaterade :D

Än har ingen mens kommit för mig och inga tecken på den heller... ska nog göra ett nytt test imorgon x)
Svar på tråden Hoppas på ett plus!