• basio

Blöjor som läcker

Jag har en liten gosse på 3 månader som är en mästare på att kissa och ofta, nästan varje natt och ibland dagtid, läcker blöjorna. Han väger ca 6 kg och har libero comfort storlek 3 vilka är för 5-9 kg. Alla storlekar som han har haft har läckt. Han är rätt smal (67-68 cm lång till sina 6 kg) om det nu kan spela roll, inga knubbiga lår ler särskilt rund mage. Och givetvis ser vi till att snoppen ligger neråt.

Vilka blöjor tycker ni är bäst? Någon sort som håller tätt bättre eller kanske klarar mer kiss? Mina tre andra barn var det aldrig något större problem med och då använde jag Pampers och huggies.

• Svar på tråden Blöjor som läcker
  • basio

Prematurblöjor är knappast aktuellt när han väger 6 kg. Han kan inte ha mindre blöjor än vad han har nu.

• basio

Storlek 2 läckte också och de är inte stora nog när han bajsar (de är för korta i ryggen så det läcker ut där). Vi testade Pampers när han var nyfödd (fick ju flera gratispaket), men upplevde dem som bredare än libero och valde därför libero. Att gå tillbaka till storlek 2 känns lite svårt då de är väldigt små på honom upptill, sen satt de nog rätt bra kring benen...

Får väl testa med Pampers eller något annat märke. Älskade huggies till dottern som hade samma kroppsform, men de verkar inte säljas längre.

• basio

Vi gick alltså över till storlek 3 bara för ett par veckor sen eftersom nummer 2 läckte. Vi körde först på newborn som är 5-7 kg (tror jag) och nu provar vi med comfort 3 som då är 5-9 kg.

• basio

Vi har blivit väldigt noga med flärparna just eftersom de läckt mycket. De läcker i sidan. Han sover oftast just på sidan och då läcker de på den sidan som han ligger.

Svar på tråden Blöjor som läcker