• Lokum

Missfall eller vad?

Hade ÄL enl tester för 2 veckor sen. Testade svagt positivt i tisdags morse. 10 dagar efter ÄL.

Ljusrosa flytning senare på tisdagen. På onsdagen färskt blod som en 5-krona typ. Testade starkare positivt. Lite bruna flytningar bara igår och idag. Starkare positivt idag igen.

Vad händer?? Vet att testen visar positivt långt efter missfall eller MA men de borde väl bli svagare ändå och inte starkare? Borde vara 4+0 idag. Har definitivt inte blött varken missfall eller mensstorlek. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Missfall eller vad?
  • Jsv17

Jag småblödde i början av denna graviditeten också lite rosa flytningar och brunröda blödningar i några dagar precis kring bim.

Jag blödde även mer senare, men för mig har det gått bra Det jag kom fram till under mitt desperata googlande och läsande av trådar under mina blödningar är att det verkar vara 50-50, hälften av fallen går det bra och andra halvan blir MA eller MF

Håller tummarna att det går bra för dig

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • FH24

Jag hade blödningar från slutet på v.5 till slutet på v.8. Gjorde VUL i v.9 där allt såg bra ut. Nu är jag snart inne i v.14 och precis gjort kub, en riktigt livlig krabat där inne :) så blödning behöver inte betyda mf/ma. Det är (enligt bm) tydligen vanligt i början av graviditeten :)

• princess77

Svårt att säga tyvärr. Jag har varit gravid 4 gånger och i tre av dom har jag blött i början ungefär när mensen skulle komma.

Av 4 graviditeter har jag ett barn på 6 år och ert i magen i vecka 35.

Lycka till!

Svar på tråden Missfall eller vad?