• Wictoria90

BIM December 2017

Låter verkligen spännande! Jag och min sambo har försökt sedan i april. Dock med 2 missfall i bagaget sedan i somras. Går och väntar på min mens nu och tror den kommer snart. Har dock hög temperatur ännu så ska vänta över helgen och se. Annars hoppas jag december bjuder på ett + igen för oss??

• Wictoria90
    Junirosen skrev 2017-11-04 07:47:42 följande:

Hej Wictoria!

Vad jobbigt för er att ha gått igenom två missfall redan... vilka veckor var du i när det hände?

Håller verkligen tummen för er att december ska vara månaden det går vägen för er :)

Kul att du också vill hänga på i tråden!

Ja men verkligen... 1:a gången var det i vecka 11. Hade sett och hört hjärtljuden i vecka 8 så var förkrossad... ville bara bli gravid så snabbt som möjligt och det blev vi men, missfall igen i vecka 8... så tungt!!! Inte lika jobbigt som första gången men känt mig ganska nere..

Nu går jag och hoppas på mensen, att den inte ska komma... denna långa väntan är så jobbig.

Hur går det för er??
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-04 08:21:31 följande:

Välkommen Wictoria

Va tråkigt med dina missfall. Hoppas de går vägen denna gången. Håller tummarna för dig! :)

När hände dina missfall?

Hur gammal är du?

Är de första barnet?

Ja men precis, jag hoppas med för oss alla!!

Första missfallet skedde i vecka 11, hade sett och hört hjärtat på den lille så kändes väldigt tungt, andra gången i vecka 8 men gick mest och väntade på missfallet då... jobbig känsla...

Jag är 27 år, sambon är 28. Hur gamla är ni??

Japp, första barnet för vår del!!
  • Wictoria90
    Junirosen skrev 2017-11-04 09:11:57 följande:

Men usch vad fruktansvärt. Förstår att det måste ha varit förkrossande :(

Men vad skönt att ni ändå orkar vidare trots allt det svåra. 

Jag har inte beräknad ägglossning förrän den 27/11 och det kommer bli vårt första försök. Vi har planerat det datumet sedan ett tag tillbaka att det är då vi ska börja försöka då jag pluggar och blir klar till sommaren. Så vi är säkra om det mot all förmodan skulle gå på första att jag verkligen hinner klart med skolan. 

Kul att vi alla tre är i samma ålder och att det är försök för att få första barnet. Jag är 26 år och min kille 29 :) 

När har du beräknad ägglossning denna månad? 

Ja men verkligen, men på något sätt så vill jag bara ha barn mer. Nu är det bara längtan efter ett barn som växer sig starkare och jag kan typ inte tänka på något annat.

Men så kul, jag har ÄL 28/11 enligt min app så då får vi hoppas det tar sig samtidigt.

Vart bodde ni? :)
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-04 08:39:51 följande:

Va jobbigt att få se sitt barn och sen få missfall. Lider med dig och hoppas inte jag behöver gå igenom de. Är 26 år och min sambo är 28 :)

Va kul att vi är i nästan samma ålder alla 3 :)

Ja det har varit hemskt men gjort min längtan starkare, nu vill jag inget hellre ön att ha ett barn eller 5 typ!! Älskar barn efter detta och jag vill så gärna ha en liten.

Vart bodde ni?? :)
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-05 08:59:42 följande:

Det förstår jag, vilken kämpe du är! Ska inte skriva förstår för har aldrig haft missfall själv men du förstår vad jag menar.

Vi bor i ett hus på 150 kvm i Norrland men är från Sthlm båda två Ni andra då?

Ja det har varit en tung sommar men nya tag igen, hade inte försökt bli gravida och pricka in ÄL i oktober men lite hopp hade man men mensen kom i lördags så.. nya tag nu igen, nu jäklar :)

Vi bor i ett 220kvm enplanshus i Varberg. Trivs så bra!

Hoppas alla från plus snart och vad skönt det är att skriva med några som också försöker få till ett plus :)
  • Wictoria90
    Junirosen skrev 2017-11-05 11:26:03 följande:

Förstår att längtan växer! Speciellt när du fått vara med om att plussa två gånger nu och att det faktiskt hunnit gå några veckor...

Men åh vad roligt! Då är det ju typ precis samtidigt! Vad spännande! Jaa det måste vi verkligen göra :)

Vi bor ett par mil utanför Stockholm. Ni då? :)

Ja längtan har ibland blivit så stor, nu är den helt otrolig!! Vill inget hellre än att bli gravid igen och få passera den där 12:e veckan.. känts frustrerande att förlora 2 bebisar.

Vi bor i Varberg i ett enplanshus. Trivs verkligen :)
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-06 04:29:58 följande:

Förstår de, jobbigt de där :/

Älskar med barn, riktigt barnkör av mig. Längtan har funnits ett tag nu.

Bor på västkusten i Halland själv?

Ja verkligen!!

Sån stark längtan, den har vuxit sig stark i år och ännu mer senvintern började försöka!!

Men va? Vart då??

Jag bor i Varberg :)
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-06 04:48:39 följande:

Välkomna allihopa :) vi hopppas alla på en julklapp i magen :)

Vad jobbar alla med?

Jobbar som frisör :)
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-06 12:15:16 följande:

Förstår de, trodde jag va gravid nu förra månaden. Hade synliga blodådror, trötthet till 1000, mensvärk en vecka innan mensen, ömma bröst, finnar började poppa upp på låren och ryggen, humörsvängningar och en väldigt svullen mage, men de måste varit hormonerna sen piller stoppet eller så va jag sken gravid. Vi körde ju avbrutet då. Så inte så stor chans. Men ändå en liten chans.

Jag bor också i Varberg :)

Vilket sammanträffande

Ja jag inbillar mig med, tyckte minsann jag var tröttare förra veckan och lite svullen... men icke!! Ny förhoppning om att försöka nästa runda... ÄL om cirka 2 veckor!!

Men vilket sammanträffande, verkligen kul!! Vart i stan bor du?!
Svar på tråden BIM December 2017