• Wictoria90

BIM December 2017

Charlizee skrev 2017-11-08 14:23:45 följande:

Jag har bim runt den 1/12 och ÄL 17/11 enligt mina appar. Tyckte dock mitt ÄL test var lite väl starkt för att vara 10 dagar kvar...

Nej fy måste vara fruktansvärt Men då vet ni att ni matchar bra, du ska se att det snart kommer ett litet pyre som vill stanna <3

Då är vi nästan samtidigt, jag har bim den 3/12 tror jag... ÄL 22 enligt app. Låter bra, ska köra på med varannan dag denna månaden så kan man ju inte missa det tycker man ju...

Ja men så får man se på det, känslan är ju bra att man vet att det funkar!!
  • Wictoria90
    Bumsann skrev 2017-11-09 17:28:39 följande:

Hej!

Flyttar över hit från novembertråden.

Har läst igenom hela tråden och jag hoppas verkligen att alla här får ett fint plus i december :)

Fick mensen i tisdags så den var 4dagar sen så nästa bim flyttade sig lite längre fram.

Har ÄL ca 22november och bim 6december.

Såklart bara att man ska resa bort hela "äl-veckan" utan gubben..

Ätit apotekets kvinna sen några månader tillbaka, apiforce sen en månad tillbaka och ger mig även på rosenrot denna månad i hopp om att det ska hjälpa :)

Håller tummarna för er. Är det ert första barn ni vill få?

Det är en himla väntan det här... sagt innan att det lilla livet som förhoppningsvis kommer för oss alla skulle bara veta hur efterlängtat det är :)
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-11-08 15:23:27 följande:

Sa till min man igår att jag vågar ju inte ens hoppas längre... får nästan en klump i magen bara av tanken på en till månad av besvikelse. Ska försöka tänka positivt och verkligen försöka hålla mig från att testa till åtminstone BIM-5, men vet det kommer klia i fingrarna...har ett laget av test här hemma!

Kanske borde boka in en resa mellan ÄL och BIM så man inte kan test sig

Vad kul vi ligger så lika! Hur är du med tester? Testar du mycket? Använder ni ÄL test?

Jag förstår det. Jag tjatar på min sambo, fast mest om min längtan efter ett barn.. vi har liksom livet så redo så det är så välkommet. Jag vill inte ha något hellre... hoppas att det tar sig denna månaden för oss båda :)

Jag testar inte så mycket faktiskt. Köpt CB digitala test och de är så jäkla dyra så brukar vänta allt. Men är sugen på att köpa från restlagret och testa varje dag typ! Hahah! Men lär bli ännu mer knäpp då så ska hålla mig.
  • Wictoria90
    Bumsann skrev 2017-11-10 09:20:26 följande:

Jo det är första barnet för oss båda :)

Ja men precis! Har väntat nu i fyra år och försökt från och till så nu tycker jag att det är dags! :)

Hoppas ni också få eran efterlängtade bebis!! :)

Då förstår jag det är efterlängtat för er, håller tummarna :)
  • Wictoria90

Njuter av en vecka på gran canaria med ÄL i slutet av denna veckan tror jag så det blir mycket mys med sambon, många mojitos och sol och avkoppling tillsammans. Vore kul om det tar sig och vi får en tillverkad semesterbebis <3

• Wictoria90

Sista dagen på solsemestern och det har varit underbart... ÄL om 1-5 dagar ungefär men vi har myst varje dag så hoppas det tar sig. Tror det, sol och X antal mojitos gör susen ;)

• Wictoria90

Jag googlade igår på det här med ÄL flytningar igår... för att försöka förstå ännu mer.. tycker nämligen att ha ÄL på kalenderdag 21 är väldigt sent så vet inte om jag tror på NC... ska göra ÄL-test hemma med start imorgon :)

• Wictoria90
    Amidina skrev 2017-11-18 08:09:37 följande:

Det kan vara lite lurigt med de där flytningarna ibland, jag tycker inte att mina följer mönstret alla gånger.

Men i ditt fall beror det ju på hur lång cykel du har, är den väldigt lång är ÄL dag 21 inte konstigt. Sen kan man få ett dubbelt äggsläpp vissa månader. I vissa fall kan man ha en rubbad hormonnivå som leder till knasiga faser.

Själv har/hade jag lågt progesteron vilket gjorde att jag fick alldeles för långsamma temphöjningar efter ÄL och äggen kunde troligen aldrig fästa även om de var befruktade. Tar munkpeppar nu som hjälper kroppen att själv reglera hormonnivåerna, och hoppas på det bästa. :)

Jäkla skit rent ut sagt att man ska behöva hålla på såhär idag, vi blir utsatta för så mycket i vardagen (kemikalier mm) som kan störa fertiliteten om man råkar vara en sån som är lite känslig. Vissa blir ju gravida bara de tittar på en snopp känns det som. Men skam den som ger sig, eller hur!

Det är det som är grejen... min cykel är 28-29 dagar och har ÄL på dag 21 enligt natural cycles men det känns ju lite konstigt.

Jag har liksom inte riktigt förstått det och märker ingen skillnad på min kropp...

munkpeppar???

Har dock blivit gravid på första försöket i maj och i juli så jag är inte rädd att det är svårt att ta sig, men fått MA båda gångerna så det känns lite tungt...

men hoppas på 3:e gången gillt :)
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-20 07:52:41 följande:

Idag har känns de som om inget är roligt, humören går upp och ner och jag har molvärk i magen och svagt illamående som ligger som en hinna över mig. Hade väldigt låg temp imorse så funderar på om de är ägglossningen som kommer. Hade samma sak förra månaden vid den här tiden PMS, känns konstigt i hela kroppen. Va brukar ni ha för symtom under, innan och efter ägglossningen?

Alltså jag försöker verkligen lära mig det där men jag är väldigt symptomfri när det kommer till ÄL, PMS och så vidare!! Nu senaste halvåret har jag ju verkligen försökt att känna efter men icke!! Så svårt!! Jag tempar ju dock så går på det :)
  • Wictoria90
    sofiaaa91 skrev 2017-11-20 14:51:34 följande:

Så skönt. Just nu är de mensvärk och humör går upp och ner. Man märker när man verkligen vill vara glad åt något, men så säger kroppen nä idag känns

Allt piss, men man vänjer sig. Lite extra mycket denna cykeln dock. Kanske har att göra med att vi faktiskt

Försöker. Aldrig kommit direkt i innan. Konstigt de där med hormoner. Har din temp läst av någon ÄL ännu?

Ja men verkligen!! Jag är oerhört tacksam som har väldigt lite besvär med menssmärtor/ont vid ÄL.

Jag har tempat sen i mars så jg har full koll, men gör ägglossningstest denna månaden bara för att ha mer koll!!

Hoppas att det tar sig :)
Svar på tråden BIM December 2017