Amidina skrev 2017-11-18 08:09:37 följande:
Det kan vara lite lurigt med de där flytningarna ibland, jag tycker inte att mina följer mönstret alla gånger.
Men i ditt fall beror det ju på hur lång cykel du har, är den väldigt lång är ÄL dag 21 inte konstigt. Sen kan man få ett dubbelt äggsläpp vissa månader. I vissa fall kan man ha en rubbad hormonnivå som leder till knasiga faser.
Själv har/hade jag lågt progesteron vilket gjorde att jag fick alldeles för långsamma temphöjningar efter ÄL och äggen kunde troligen aldrig fästa även om de var befruktade. Tar munkpeppar nu som hjälper kroppen att själv reglera hormonnivåerna, och hoppas på det bästa. :)
Jäkla skit rent ut sagt att man ska behöva hålla på såhär idag, vi blir utsatta för så mycket i vardagen (kemikalier mm) som kan störa fertiliteten om man råkar vara en sån som är lite känslig. Vissa blir ju gravida bara de tittar på en snopp känns det som. Men skam den som ger sig, eller hur!
Det är det som är grejen... min cykel är 28-29 dagar och har ÄL på dag 21 enligt natural cycles men det känns ju lite konstigt.
Jag har liksom inte riktigt förstått det och märker ingen skillnad på min kropp...
munkpeppar???
Har dock blivit gravid på första försöket i maj och i juli så jag är inte rädd att det är svårt att ta sig, men fått MA båda gångerna så det känns lite tungt...
men hoppas på 3:e gången gillt :)