• Isathe

BIM December 2017

Entriss skrev 2017-12-12 13:44:28 följande:

Hej alla!

Eftersom jag har ett sånt behov av att skriva av mig om alla känslor (eftersom vi inte tänkt berätta för någon den närmsta tiden) så var jag tvungen att starta en blogg för att få ur mig alla känslor och tankar. 
    Om ni vill läsa så finns den på entriss.vimedbarn.se Oskyldig Kul om ni vill läsa!

Jag har läst, spännande att följa resan!!

Har du några symtom, kommer inte ihåg om du skrivit om det.
  • Isathe

Usch å fy....
    BIM om ca 1v och jag har molande värk i magen, typ mensvärk. Så de är väl kört för denna gång så bara vänta in den där mensen då.....

Fan fan fan!! Bara vänta in försök 12 i ordningen....

• Isathe
    Charlizee skrev 2017-12-13 09:27:53 följande:
    Molvärk kan vara ett gott tecken, du har långt kvar till BIM så ge inte upp än! Sist jag var gravid trodde jag mensen skulle komma närsom helst...så för många är gravidsymptom och pms väldigt lika. Håller tummarna!!
    Tack för att du är positiv, men efter 11 försök så känns de rätt hopplöst faktiskt!! Men vad är skillnaden på mensvärk och molvärk egentligen?

Du har alltså varit gravid tidigare? Hur gammal är barnet?
    Håller tummarna att du får din ägglossningsstegring under söndagen och håller tummarna för ett pluss sen!!
  • Isathe
    Charlizee skrev 2017-12-13 13:32:16 följande:
    Jag förstår precis!! Har så många försök efter en trea i ryggen jag tappat räkningen, ca försök 9 nu Vi har två barn en på 5 och en på 3 år!

Har nästan glömt bort hur det kändes men kommer ihåg jag gick och väntade på mensen, trodde den skulle komma pga svag värk i ryggen men istället blev det ett plus Var så säker mensen bara vara lite sen jag inte testade förrän efter BIM. Så håll ut!!
    Tack för peppen!!
    Tog de lång tid att bli gravid med dom andra barnen?
  • Isathe
    Charlizee skrev 2017-12-13 17:40:25 följande:

Det gjorde ju inte det, 5 månader respektive första försöket... så detta känns olidligt! Har du några barn?

Nää inga barn och aldrig fått ett plus.... så nu efter 11 försök börjar se kännas hopplöst!!
  • Isathe
    Lottch3n skrev 2017-12-15 05:30:52 följande:

Kunde inte hålla mig :):)
    Är helt i chock!!

Ååå grattis!! När var bim nu igen? Hur länge har ni försökt? Några symtom? Många frågor blev det....!! HAHA
  • Isathe
    Lottch3n skrev 2017-12-15 10:52:18 följande:
    Vad räknas som mycket? :'( Känns så hopplöst detta :( är det ens någon idé att berätta för sambon? :'(
    Usch lider med dig, kommer de bara när du torkar dig eller i bindan/på tampong också? Håller tummarna att de bara är en genombrottsblödning som tydligen inte är helt ovandligt
  • Isathe
    Lottch3n skrev 2017-12-15 11:14:14 följande:
    Få ha en binda just nu för att vara på säkra sidan :'( Vill bara gå hem från jobbet och gråta :'(
    Är det helt kört nu då?? :'(
    Nää, måla inte fan på väggen. Jag vet att de förekommer genombrottsblödningar. Alltså att man blöder när man skulle ha mensen men man ändå är gravid. När är BIM?

• Isathe
    Lottch3n skrev 2017-12-15 11:25:31 följande:
    Enligt appar skulle jag haft mens 11-12/12. Men innan positivt äl-test skulle jag haft det 16/12 så jag vet inte :/
    Okej, svårt!! Förstår att detta är lättare sagt än gjort. Men försök slappna av, jag håller alla tummar jag kan för dig nu!! Är detta första barnet? Hur länge har ni försök. Kanske frågat tidigare, men kommer inte ihåg.
  • Isathe
    AnnaB90 skrev 2017-12-16 18:52:34 följande:

Tusen tack och förlåt för sent svar!!

Tråkigt att höra att ni har fått kämpa så pass länge, även om det verkar fullt normalt när man läser... Men jag förstår verkligen att det känns som en evighet när man längtar :(

Vet inte hur länge ni har haft planer på barn men jag vet hur det känns att vänta. 4 år närmre bestämt. Jag och mitt ex hade planer på barn, eller jag hade och trodde att han kände samma. Jag planerade och räknade ner, fler gånger om. Tillslut sa han att han nog aldrig skulle vilja ha barn och då tog det slut mellan oss, barn är så pass viktigt för mig. Sen var det ju klart annat som avgjorde i slutändan också.

Fy vad jobbigt det var med min barnlängtan då...

Men sen träffade jag en helt underbar kille som vill samma som mig i livet och nu äntligen är jag gravid. Så försöken har inte varit många men längtan och hopplösheten kan jag ändå känna igen mig i på ett sätt...

Vill bara säga att jag känner med dig och förstår hur det är att längta. Styrkekramar till dig <3 Hur går det för dig nu??

Ja usch för att längta så länge. Jag har länge velat ha barn, sen tonåren är 31,5 nu. Hade bestämt mig för att åka till Danmark och göra inseminationer som ensamstående då jag var själv. Men sen plötsligt dök han upp min sambo.

Nu väntar jag på mensen som borde komma någon gång mellan måndag och torsdag nästa vecka. Helst inte alls men är rätt säker på att den kommer komma.
Svar på tråden BIM December 2017