• Charlizee

BIM December 2017

Fler här som får ägglossningssmärtor? Aldrig haft så mycket som denna månad, brukar man få ont innan, under eller efter ÄL? Vi har haft sex sön-tis och ska försöka köra på till på lördag... men tar emot lite eftersom jag känner mig så öm! Ska lägga upp bild på mina test får ni säga vad ni tror!! Ni är grymma tjejer <3

• Charlizee

Mensen tog slut 7/11, testet 9/11 är helt klart starkast men det är ju alldeles för nära inpå mens för att kunna vara ÄL?!?

• Charlizee
    Junirosen skrev 2017-11-15 15:07:21 följande:

Jag får alltid ägglossningssmärtor! Som jag upplevt det brukar jag få ont innan, några till någon dag innan ägglossning men även under själva ägglossningen. Inte efter iaf... förstår vad du menar att det tar emot att ha sex, jag brukar känna samma sak och jag brukar även kunna känna värre smärta vid själva sexet...

Ditt första ägglossningstest den 9/11 ser ju som du säger helt klart starkast ut men det känns ju inte helt rimligt med tanke på att du hade haft mens så tätt inpå. . Mina test som jag har säger att man inte ska testa innan 10 på förmiddagen... kan de ha något med saken att göra? Eller de kanske är olika beroende på vilket test man köpt.

Hoppas verkligen att det tar sig för er iaf :)

Nu är värken som bortblåst eller inte alls lika intensiv iallafall, man blir ju knäpp av detta!

Tror att det står samma på mina men jag dricker så mycket vatten under dagarna att jag är rädd urinen blir för utspädd...tänker att om man alltid testar samma tid så borde ju hormonnivån ha samma utgångsläge iallafall och jag borde kunna se en ökning?

Beställt fler ÄL tester som jag hoppas kommer imorgon!!

Hur går det för er andra? <3
  • Charlizee

Idag kom stegringen på ÄL-testen Har haft sex varje dag sedan söndags så nu hoppas jag mannen orkar 2 dagar till...! Gårdagens smärta gissar jag på var äggblåsor som svällde, hoppas det var ett turägg som gjorde sig redo <3

• Charlizee
    Anonym (tossa) skrev 2017-11-16 07:17:23 följande:

Hur stor chans är det om man har sex typ 2 och 4 dagar innan ÄL, kan det räcka eller måste man ha precis på äl eller dagen innan?

är det nån nytta om man har det dagen efter äl?

Det står väldigt olika på olika sidor men vad jag förstår kan de små rackarna leva mellan 2-5 dagar... Vanligast läste jag var 2 dagar men är säkert väldigt olika det där. Ja absolut, ägget lever mellan 12-36 timmar så dagen efter är helt klart värt att mysa på också!
  • Charlizee
    Minmili skrev 2017-11-16 00:59:17 följande:

Hej alla. Hoppar gärna in här. Jag och mannen är inne på ett 2 försök. Har 2 barn på snart 2 samt 45 år och ett missfall däremellan runt v 7.

Ska bli rookigt att döljas åt:) Bor i Malmö och har enl appen öl den 25/11 (brukar ha den lite senare) och bim den 2/12 så blir en lång väntan känns det som.

Vart beställer ni billigast stickor från? :)

Jag köper mina ÄL test och gravidtest från testlagret, billiga, galet snabb leverans (oftast dagen efter) och gravidtesten ger inga spökstreck enligt min erfarenhet.
  • Charlizee
    Junirosen skrev 2017-11-16 18:19:01 följande:

Haha ja verkligen! Visst är det knepigt!

Ja så kanske det är för man ska ju inte dricka för mycket heller innan... så då blir det ju sabbat pga det annars. Mycket pyssel med det där! Men det är ju kul att man kan följa det också :)

Idag kom stegringen och tydliga ÄL-flytningar, brukar inte ha så mycket ÄL symptom men denna månad verkar allt komma samtidigt...ÄL-värk, trådiga ÄL-flytningar och iallafall ett ganska tydligt ÄL-test...Ska ha ÄL idag eller imorgon enligt mina appar! Hoppas det är ett superägg på ingång
  • Charlizee
    Josse8632 skrev 2017-11-16 17:02:55 följande:

Grattis! Ingen stegring för mig än, testade imorses! Hoppas på imorgon!!!

När ska du ha ÄL? Det kommer snart ska du se Mina är ju inte starkare än testlinjen och nääääästan lika starka men fick ÄL flytningar idag så tar dom som positiva ändå
  • Charlizee
    Alexandra93 skrev 2017-11-16 18:37:49 följande:

Mitt äl-test var så gott som lika starkt igår men ändå inte riktigt lika starkt, idag är det klart lika starkt! Första gången vi kör med äl-test så nu hoppas jag att det kan bli ett plus här! :)

Grattis, vad roligt!! Har ni försökt länge? Eller är det första försöket?
  • Charlizee
    Alexandra93 skrev 2017-11-16 18:37:49 följande:

Mitt äl-test var så gott som lika starkt igår men ändå inte riktigt lika starkt, idag är det klart lika starkt! Första gången vi kör med äl-test så nu hoppas jag att det kan bli ett plus här! :)

Såg nu att det var dina fina ÄL test längre upp i tråden!! Härligt! Tråkigt med missfallet, hoppas ni får plussasnary igen <3
Svar på tråden BIM December 2017