Inlägg från: Anonym (Mamma till två) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till två)

Hjälp med arg 9 åring

Ja, mitt svar är lite obekvämt men jag tror att kortare dagar på fritids och mer tid med föräldrarna hjälper. Speciellt om inte miljön på fritids är jättebra. En massa trötta barn med för lite personal är ingen bra kombination,

Jag var tvungen att gå ned i arbetstid när min dotter gick på lågstadiet. Hon fixade inte att gå på fritids till fyra. Hon var så trött att hon grät när jag hämtade henne.

Många barn fixar inte långa dagar på fritids som det är nu med låg personaltäthet.

Hon behöver antagligen också tid med en vuxen som kan lära henne social kompetens.

Anonym (Mamma) skrev 2017-11-04 08:25:51 följande:

Hennes dagar är inte så långa och det kan lika gärna hända precis när skolan är slut tyvärr. Har inte heller möjlighet att gå ner i tid, vår verksamhet går inte ihop då och har ingen laglig rätt till det. Har föräldrar som hjälper mig mycket dock.

Har sökt på ilskekontrollteäning men hittar bara från 12 år.

Min råd är ändå att ägna mer tid åt henne, inte bara du utan även pappan. Föräldrar är viktigast för barn. Självklart skall ni även tala med skolan men det är ju inte skolans ansvar att uppfostra.

Är det så att det inte beror på uppfostran , ja då bör ni väl vända er till en psykolog eller BUP. Börja med att tala med skolsköterskan.

ändtarmen skrev 2017-11-04 14:51:03 följande:

Kanske är som med hundar; behöver aktiveras för att hålla sig psykiskt stabila.

Tvinga henne att gå i karate eller något så kan hon jobba sig trött och lugn.

Bra förslag. Karate är en bra sport, m`nga flickor i den åldern tränar karate.
Svar på tråden Hjälp med arg 9 åring