• Aniiee

Syskon som inte bor ihop?

Anonym (?) skrev 2017-11-05 14:30:57 följande:

Varför skulle det inte vara önskvärt? Jag tycker att det är illa nog att bryta upp ett barn från sina föräldrar (även om det är nödvändigt) att skilja på syskon och också känns väldigt grymt. 

det beror ju på barnen och varför de är placerade. om två ungar till exempel triggar varandra till dåligheter hela tiden så kan det vara läge att dela på dem.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Aniiee
    Anonym (?) skrev 2017-11-05 15:06:25 följande:
    Jag tror det är ovanligt att syskon blir omplacerade på grund av deras beteende, om de inte börjat missbruka droger eller liknande...  Tänkte dock mest på när de blir placerade på grund av föräldrarna. Jag tror bara det får negativa konsekvenser även om de triggar varandra, de gör väl i princip alla syskon och det ena får ju inte flytta för det om det handlar om den bio familjen.
    Fast nu menar jag inte triggar varandra som i bråkar sinsemellan eller håller på å åbäkar sig som småungar, jag menar ungar som triggar varandra till att göra dumma saker på riktigt, som att sätta eld på skolan papperskorgar och andra rena brott.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
Svar på tråden Syskon som inte bor ihop?