Hur behandlas ringorm? Snabb hjälp tack!
Jag är inte hemma i Sverige just nu så jag kan inte gå till VC. Jag har en röd fläck på mitt knä sen 4-8 veckor vet inte riktigt hur länge sen den kom. Den är ilsket röd och ungefär lika stor som en tiokrona. Hela fläcken är upphöjd och liknar bilder på internet av ringorm. Fast den har ingen ring runt liksom men det kommer i slutskedet vad jag fattar?
Jag vet inte hur jag skulle ha fått ringorm men tänker att det skadar inte att behandla fläcken med svampmedel för om det hjälper så toppen om inte så är ingen skada skedd. Men fattar jag rätt att det är Lamisil man ska använda två gånger om dagen i en månad? Jag har fått dyka rätt djupt på internet för att få reda på det. Men det verkar bara vara vanlig Lamisil Terbinafine 1% utan recept som man ska använda? Om någon har behandlat med det snälla skriv det här då så jag vet. Blir evigt tacksam om jag får lite hjälp snarast!
För säkerhets skull tvättar jag alla sängkläder på varmaste programmet och kör varmast i torktumlaren också. Är det något mer jag bör göra?