Vad tycker ni om min 6 månaders bebis matschema?
Mellan 6.30 och 13.30 får hon bara em halv burk fruktpure vilket ju inte alls är mättande. Låter helt sjuk ju.
Hon behöver definitivt någon mer däremellan tex ersättning .
Mellan 6.30 och 13.30 får hon bara em halv burk fruktpure vilket ju inte alls är mättande. Låter helt sjuk ju.
Hon behöver definitivt någon mer däremellan tex ersättning .
Välling innehåller dessutom massa snabba kolhydrater som tex maltdextrin vilket är typ som socker. Gör egen välling om du måste ge det. Googla råsmartvälling
Anledningen till att det blir så lite mat är för att bebisen sover massor vid den tiden. Sover mellan ca 10.20 till 13.15. Bebisen har visat sedan födseln när hen varit hungrig väldigt tydligt. Och nu verkar hen stå sig väldigt bra på grötfrukosten, nästan för bra för jag hade tänkt ge ett extra mål, men bebisen är helt ointresserad och vill inte äta annat än lite puré. Som sagt, hen ligger ÖVER viktkurvan så för lite mat verkar det inte vara iaf . Men ska kolla den vällingen du skrev om. Är också lite skeptiskt till vanlig välling och ger gärna bättre alternativ! Tack för tipset !
Till er andra som svarat så vill jag säga att vi försökte länge med bara ersättning, och sen att införa lite smakportioner. Resutatet var en konstant ledsen och hungrig bebis som aldrig var mätt och nöjd! När vi började introducera mer och mer mat så fick vi en nöjdare och gladare bebis. Tror det hade varit skillnad om min amning hade funkat, har hört att bröstmjölk är mycket mer mättande än ersättning.