• Anonym (h)

Vad händer? illamående, svaghetskänsla

Hej, på söndagskvällen fick jag huvudvärk, gick över en timme efter jag tagit en ipren. Började må lite illa redan innan jag gick och lade mig, men tänkte inte mer på det då.
    Vaknade på måndagsmorgonen och mådde illa, kände mig svag i kroppen, allt känns obekvämt. Det enda som känns OK är en promenad ute i kölden, jag vet inte om det är för att jag blir distraherad av kölden då eller vad det är. 
    Efter ett tag tänkte jag att det kanske är lågt blodsocker, jag kan få dippar ibland och det brukar kännas liknande det här precis före det riktiga helvetet startar, och jag hade inte direkt ätit nyttig och varierad mat i helgen. Jag gick och köpte en sallad, smoothies och lite annan snabblagad mat för att inte behöva stå och fixa nu när jag mår dåligt.

Så igår kväll åt jag bra mat, hjälpte inte ett dugg, jag vaknade vid 2 inatt och mådde illa, gick och hämtade en smoothie (brukar alltid hjälpa vid blodsockerdippar annars), men den gjorde ingenting.

Nu sitter jag här, vaken sedan klockan 2 för att jag inte kan somna om. Vad kan det här bero på? Jag mår inte så illa att jag kräks, det går dock i vågor från "nu kanske jag kräks" till en "milj" känsla av illamående, det trubbar av mig, känner mig ur fokus. Sedan den här lite stickande svaghetskänslan i kroppen lite obehaglig.

Jag är inte gravid. Kan blodsockret skita i att stiga av mat? Kan jag vara matförgiftad på ett mildare vis? Funderade nästan på att kontakta vårdcentralen men de lär väl inte ha någon tid förrän om minst en två veckor, och då hoppas jag att det här har gått över.

Hjälp.

• Svar på tråden Vad händer? illamående, svaghetskänsla
  • Lena

Det är inte migrän och efterdyningar av migrän?

• Anonym (h)
    Lena skrev 2017-11-07 07:06:05 följande:
    Det är inte migrän och efterdyningar av migrän?
    Vad jag vet så har jag inte migrän, huvudvärken jag fick var av vanlig medelmåttig karaktär, ingenting som jag skulle tro räknas som migrän.
  • Anonym (h)

Håller på att bli galen, kan det inte bara gå över?? Eller låt mig iaf spy en gång så att känslan försvinner för ett litet tag...

• Anonym (h)

Över tre tusen som läst och bara en som svarat... Jag är medveten om att det här är diffusa symtom, men något kan ni väl ge mig!

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (h) skrev 2017-11-07 14:01:32 följande:

Över tre tusen som läst och bara en som svarat... Jag är medveten om att det här är diffusa symtom, men något kan ni väl ge mig!

Du har mått dåligt i 1,5 dygn? Det är väl en vanlig sjuka av något slag, alla blir väl sjuka någon gång ibland. Jag vet inte riktigt vad du tror vi ska göra, sätta diagnos eller? 

Sedan bara tanken att springa till VC för att du mått lite illa i ett drygt dygn? Jag förstår inte riktigt?
  • Anonym (h)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2017-11-07 14:18:45 följande:
    Du har mått dåligt i 1,5 dygn? Det är väl en vanlig sjuka av något slag, alla blir väl sjuka någon gång ibland. Jag vet inte riktigt vad du tror vi ska göra, sätta diagnos eller? 

Sedan bara tanken att springa till VC för att du mått lite illa i ett drygt dygn? Jag förstår inte riktigt?
    Men jag fattar ju inte vad det är för något, jag spyr ju inte, jag har ingen feber, jag har ingen förkylning osv osv. Jag har aldrig varit med om att jag bara har mått illa, så fruktansvärt irriterande.
  • Anonym (Fattar inte)
    Anonym (h) skrev 2017-11-07 14:24:18 följande:
    Men jag fattar ju inte vad det är för något, jag spyr ju inte, jag har ingen feber, jag har ingen förkylning osv osv. Jag har aldrig varit med om att jag bara har mått illa, så fruktansvärt irriterande.
    Vissa magsjukor kan te sig så. Vissa kräks man av och vissa får man bara diarré av. Eller så får man alltihop.
  • Anonym (h)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2017-11-07 14:31:17 följande:
    Vissa magsjukor kan te sig så. Vissa kräks man av och vissa får man bara diarré av. Eller så får man alltihop.
    Eller då bara illamående? Känns som en väldigt mild magsjuka i så fall.
  • AndreaBD

Någon virus. Kanske vinterkräksjukan, men du har bra försvar mot det och får därför bara det lite lindrigt? Jag tror nog att det kommer att gå över av sig självt.

• Anonym (Stress)

Kan vara stress. Jag hade dessa symtom när jag blev sjukskriven för stress.

Svar på tråden Vad händer? illamående, svaghetskänsla